Barnkarusellen
Nu är jag ARG!!!!!!!!!!!!!!!
Blir så trött på dagispersonalen ibland. Där har bara varit sura miner sen vi kom tillbaka i förra veckan, särskilt från två fröknar.
Första dagen klagade de på att Max inte var blöjfri. Det verkade som de hade tagit det för givet eftersom jag haft honom hemma i tre månader. Som om jag inte har haft annat att tänka på!!!!!
Vi tycker han är alldeles för stor för blöja sa dem.
Men han är faktiskt bara 3 år sa jag och det är nu och fram till sommaren som de flesta killar blir blöjfria. Det verkar de helt har glömt.Dessutom har vi honom här hemma på träning så det är ju inte det att vi inte kämpar med det. De tar honom tyvärr för äldre än vad han är, pga längd och vikt.
I torsdags var det föräldrafika på dagis och jag och maken gick ner där för att fika. En flicka ville ha hjälp vid fikat att ta en muffins så jag hjälpte såklart henne. Men oj DET skulle jag inte ha gjort för då kom en fröken flygande och sa hon skulle minsann inte äta det nu för de skulle äta mellis först. Hon sa det väldigt surt också inte alls vänligt. Jag bad om ursäkt och sa att det kunde ju inte jag veta att jag inte fick hjälpa henne. Alla andra satt ju och fikade.
Nu när jag kom ner för att lämna Max för hans fem timmar flög fröken på mig igen och undrade varför jag lämnade Max. Sur och tvär. Det är ju påsklov och då får jag visst inte lämna Max för jag hade fyllt i lappen för sent där jag skulle fylla i att jag vill ha Max på dagis på loven också. Visst det kan säker vara så det säger jag inte emot, men då kunde de väl sagt det i torsdags och inte nu när vi står i dörren.
Surt sa fröken att ja han får väl stanna då idag för nu är ni här. Ja det ska han sa jag tillbaka.
Hur skulle det annars blivit för Max. Nej tyvärr vi får inte vara här denna veckan så vi får gå hem igen, det hade ju inte han förstått......
Förlåt att det blev långt men jag var bara tvungen att få ur mig detta.......