• Mrs  B

Barnkarusellen

BS
    Kollade Max´s bok från bvc och han var 75 cm lång när han var 10 månader. Tyckte han var lång, men inte om man jämför med Iris ser jag nu.
    Vid 3 årskontrollen var han 104 cm lång och de brukar de flesta 4 åringar vara, så lång är han allt.....

Jämförde även Max och Malte nu vis 3 månader och Malte väger 1 kg mer än vad Max gjorde då och är 1 cm längre.
    Får väl se hur detta slutar.......

Tycker också att kläderna förbrukas snabbt.
    Men vi har i alla fall tur med att Max och Malte föddes under samma årstid så kläderna stämmer.

BS och Tinga
    Åkte på språkresa till England efter 9:an och på hemvägen åkte vi inom Paris. Började känna mig dålig på natten (typ magsjuk) men det händer inte så mycket på natten. På morgonen blev det lite värre, men var tvungen att följa schemat så det blev frukost och rundvandring på "stan".
    Vid Eifeltornet blev det ännu värre och jag började spy i en buske i parken. Lyckades dock gå med gruppen till resturangen där vi skulle äta. Väl där tyckte mina två ledare att jag skulle stoppa fingrarna i halsen så jag fick upp allt och kanske må bättre. Så jag gick till toaletterna och försökte, men lyckades inte så bra (hatar att spy). Tappade känslen i tungan och svimmade av, låg sen på golvet när de andra hittade mig.
    Förlorade känslen i benen och armarna också så ledarna tog beslutet att ringa efter ambulans.
    Åkte med illfart till sjukhuset och fick sen genomgå undersökningar. Som tur var kunde min ena ledare franska någorlunda så vi kunde kommunicera lite i alla fall.
    Mitt under allt inne i ett rum spydde jag och det var inte lite det. Trodde aldrig det skulle ta slut men när det väl gjorde det kände jag mig helt ok (otroligt men sant!!!!!).
    Läkaren ville att jag skulle stanna kvar över natten, men då hade jag ju inte kunnat åka hem med de andra och mina föräldrar hade fått åka ner och hämta mig så jag sa att jag mådde bra och ville åka hem. Ringde heller aldrig mina föräldrar så de visste inget förrän jag kom hem (stackarna!!!).
    Försenade alla bussarna med 3 timmar, men vad skulle man göra????
    Läkarna kunde aldrig konstatera vad det var jag fått, så antagligen en matförgiftning skulle jag tro.
    Slutet gott allting gott!!!!!!
    Men dramatiskt var det i alla fall!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Hej hopp!!!

Skickar kramar till Telis och Lappis!!!!!

Tinga
    Ja, det hade nog inte varit någon hit att ringa mina föräldrar och säga att jag befann mig på ett sjukhus i Paris.....
    De blev nog så oroliga när vi kom hem och var 3 timmar försenade.

Junilejon
    Vad skönt att du äntligen får vara hemma och ta det lugnt!!!!
    De är du värd!
    Jag och Matle kanske kan komma och hälsa på dig någon dag?????
    (ev Max också?)

Muggles
    Ja, det där med magsjuka är ju ingen hit. Jag gick ju ner massor i höstas och det syntes, synd bara att man var gravid.
    Ang Me&I så tror jag det finns en hemsida så man kan titta på kläder och beställa.

• Mrs  B

Liten
    Vi vaccinerade Malte i fredags men det blev inget efteråt tack och lov.
    Kunda vara på babysimmet som vanligt i lördags.
    Här är det också mycket upp och ner eftersom jag inte få sova så mycket på nätterna pga Malte. Pratade med BVC om det och nu ska vi ändra på lite småsaker.
    Sen får maken ta nätterna på helgen så jag får sova ut lite i alla fall.

AM
    Max är väldigt pappig och har alltid varit, sa pappa långt innan han sa mamma. Hoppas nu på att Malte blir mammas gosse.

• Mrs  B

Hej Nenne!!!!!!
    Gillar din tävling...
    Har liknande race här hemma när jag inte är sugen på så mycket mer (under graviditeter bla).

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!

Max är på dagis och för första gången gick vi ner utan blöja på honom. Fröknarna körde igång ordentligt i torsdags och sen har vi fortsatt här hemma och det går än så länge bra. Inte många olyckor och det är ju skönt. Får väl se hur det har gått när jag hämtar honom vid två.
    Känner mig väldigt stressad över detta och vill ha honom blöjfri direkt, men så funkar det ju inte. Allt har sin tid......

Frejis
    Kul att ni ska sätta igång nu!!!!!
    Lycka till!

Lappis
    Håller tummarna och hoppas på det bästa!

Tinga
    Malte har väldigt torr hud, men vi fortsätter med simmet ändå. Har fått salvor utskrivna och han börjar bli bättre.

Junilejon
    En date vecka 17, tisdag eller onsdag eller torsdag???????

• Mrs  B

Fick en inbjudan till ett bröllop i posten idag, fyra dagar över midsommar.....

Har jag slutat amma passar mina föräldrar båda barnen en dag då bröllopet är, annars får vi ta med oss Malte.
    Ska se om man kan fixa mer barnvakt, hade varit skönt att få åka själv med maken....
    Bröllopet är bara ca 45 min härifrån så det är ju inte långt iväg.

Hämtade Max från dagis precis också och han hade klarat hela dagen utan blöja utan problem, stora gossen nu!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Godmorgon godmorgon!!!!!

oj, vad mycket här var att läsa........

Här var det stressigt värre igår.
    Max gjorde sitt toalett besök i kalsongerna när han kom hem från dagis för att vill inte bajsa på pottan just nu.
    Satte han i badet och då ringde det på dörren. En dagiskompis till Max kom med sin mamma för att lämna en tröja från Me&I.
    Barnen lekte och hällde ut alla leksakerna i Maxs sovrum, lekrum och i tv rummet. Två timmar senare blev det städning och sen kissade kompisen ner golvet på toaletten, hann inte sätta sig.
    Fick skura golvet igen, först efter Max och sen efter kompisen. Precis när de åkt hem ringde svärmor och ville komma och hälsa på.
    Puh...............

Malte gnällde hela eftermiddagen och somnade sen av ren utmattning och lite mat vid sju och sov sen till 24 (otroligt!!!!)
    Max somnade strax innan 20 efter en saga och jag däckade i soffan halv nio.

Hann prata en del med mamman till kompisen igår och det visade sig (efter att hon sett bilder på vår son nr 2) att de håller på med ivf just nu. Hon ska spraya en vecka till och sen blir det äggplock.
    Hon går på hälsoringen för undersökningar (flera gånger i veckan)och sen kommer äggplock och insättning ske i Köpenhamn, för de har ett avtal med ett sjukhus där. De behövde inte köa alls.
    De har ett barn sedan innan (snart 5 år)och sen fick hon ett mf i v 12 2 år senare och nu har de snart försökt i 3 år utan resultat, därav ivf.

Grannen ska/har gjort en spolning av sina äggstockar men glömde fråga förra veckan hur det hade gått för henne.

Tack vare er här i tråden kan jag hänga med när dessa två mammorna pratar om deras situationer.
    Tack!!!!!!

Lappis
    Skickar många kramar!!!!!

• Mrs  B

Tillbaka hemma igen!!!

Var på återbesök hos BM och allt såg fint ut, men när jag kom till bilen blev det inte lika roligt, BÖTER på 600 kr. Hade faktiskt ingen aning om att jag inte fick stå där jag stod parkerad.....
    Så nu är jag ARG!!!!!!!!!!!!!

Var och bytte bil med maken också efter besöket för min bil ska på återkontroll ( ) hos bilprovningen, och försökte få honom att ta min böter men det vägrade han. Mitt argument var att det är ju hans bil......

Frullan
    Japp, man får räkna med en hel del olyckor här hemma nu och skurhinken åker fram hela tiden, men det är ju en del i den hela processen. MEN det ska bli skönt när han är helt torr.

• Mrs  B

Här finns en gnällig unge till Mindre!!!!

Feber och gnällighet har nu slått ut på Malte och barnakuten tror att det är av sprutan han fick i fredags. Bvc är på utbildning så jag fick ringa akuten istället men de är inte så hemma på vaccinationer visst så hon skulle prata med sina kollger idag och sen skulle vi ha ett nytt samtal i morgon efter lunch.
    Natten har gått bra, antagligen för att jag gav honom alvedon, och han sov mellan 21 och 06 utan mat och det har aldrig hänt innan. Men dessvärre har han inte sovit något idag, har lagt honom i vagnen igen för ytterligare ett försök. Snart ska jag hämta Max också så det hade varit bra om Malte hade hunnit somna in.

Max är JÄTTEDUKTIG utan blöja nu och jag tror faktiskt att detta kanske går vägen. Ser så ut nu i alla fall.

Göteborgsvarvet
    Det går faktiskt smått uppåt när man springer på Avenyn och där är GRYMT MYCKET FOLK som tittar på. Man får trängas för att komma fram. Maken har sprungit loppet 3 gånger men i år kom betalningen in för sent så han får stå över.
    Vid lunch passar oss bra.
    Maken ska träffa sina nya arbetskamrater i Slottsparken och han kunde ta med Max där så jag och Malte kan träffa er andra, men håller mig gärna i city, gångavstånd i alla fall.

• Mrs  B

Nu sover äntligen Malte och febern tycks ha gått ner.....
    Han har krånglat hela dagen, men har i alla fall ätit.

Hur hade ni andra det med första sprutan??????
    Max reagerade ingenting nämligen.

Max sitter i badet och jag kan pausa i några minuter.

Pratade precis med maken och vi kom in i en diskussion angående Maxs potträning. Han vill nämligen att vi ska skippa blöjan på natten också nu medan jag vill att vi tar en sak i taget, dagen först och sen natten. Tror inte på att man kan ta allt på samma gång.

Lappis
    Ha en riktigt skön semester!!!!!!

Pirr
    Grattis än en gång till flickan!!!!!!!!!!!
    Jag blev sydd i 1,5 timme med Max och 20 min med Malte.

Svar på tråden Barnkarusellen