Barnkarusellen
BS
Kollade Max´s bok från bvc och han var 75 cm lång när han var 10 månader. Tyckte han var lång, men inte om man jämför med Iris ser jag nu.
Vid 3 årskontrollen var han 104 cm lång och de brukar de flesta 4 åringar vara, så lång är han allt.....
Jämförde även Max och Malte nu vis 3 månader och Malte väger 1 kg mer än vad Max gjorde då och är 1 cm längre.
Får väl se hur detta slutar.......
Tycker också att kläderna förbrukas snabbt.
Men vi har i alla fall tur med att Max och Malte föddes under samma årstid så kläderna stämmer.
BS och Tinga
Åkte på språkresa till England efter 9:an och på hemvägen åkte vi inom Paris. Började känna mig dålig på natten (typ magsjuk) men det händer inte så mycket på natten. På morgonen blev det lite värre, men var tvungen att följa schemat så det blev frukost och rundvandring på "stan".
Vid Eifeltornet blev det ännu värre och jag började spy i en buske i parken. Lyckades dock gå med gruppen till resturangen där vi skulle äta. Väl där tyckte mina två ledare att jag skulle stoppa fingrarna i halsen så jag fick upp allt och kanske må bättre. Så jag gick till toaletterna och försökte, men lyckades inte så bra (hatar att spy). Tappade känslen i tungan och svimmade av, låg sen på golvet när de andra hittade mig.
Förlorade känslen i benen och armarna också så ledarna tog beslutet att ringa efter ambulans.
Åkte med illfart till sjukhuset och fick sen genomgå undersökningar. Som tur var kunde min ena ledare franska någorlunda så vi kunde kommunicera lite i alla fall.
Mitt under allt inne i ett rum spydde jag och det var inte lite det. Trodde aldrig det skulle ta slut men när det väl gjorde det kände jag mig helt ok (otroligt men sant!!!!!).
Läkaren ville att jag skulle stanna kvar över natten, men då hade jag ju inte kunnat åka hem med de andra och mina föräldrar hade fått åka ner och hämta mig så jag sa att jag mådde bra och ville åka hem. Ringde heller aldrig mina föräldrar så de visste inget förrän jag kom hem (stackarna!!!).
Försenade alla bussarna med 3 timmar, men vad skulle man göra????
Läkarna kunde aldrig konstatera vad det var jag fått, så antagligen en matförgiftning skulle jag tro.
Slutet gott allting gott!!!!!!
Men dramatiskt var det i alla fall!!!!!!!!!!!!!!!!!