• Mrs  B

Barnkarusellen

Tinga
    Jag tycker också att Max och Malte är lika mig, men alla säger att de är lika min man.
    Men jag har bevis....
    Kort på mig i Max ålder nu visar att barnen är lika mig och inte min man.
    Kul att profylaxkursen var bra och intressant, har inte hört att det ska finnas här omkring, så vi fick andas så som man har lärt sig via filmer....
    Här har vi också haft underbat väder.

• Mrs  B

MSW
    Grattis i efterskott!!!!!!
    Hur många år blev det denna gång?

Muggles
    Jag är också på jakt efter en jacka till Max, någon som är lite finare och som han INTE ska ha på dagis. Tänkte åka in till stan i morgon och kolla läget.
    Kollade på H&M i Malmö i fredags men dem hade inte en enda jacka. Väldigt dålig stil tycker jag!
    Måste kolla upp vad jag hade på Max när han var i Maltes ålder och sen leta upp det.

Nattson
    Grattis på födelsedagen!!!!!

• Mrs  B

Tinga
    Babysittern är kanon!!!!!!!!!!!!!
    Den där sockerlösningen smakar inte bättre för att man har citron i, tro mig......
    Har druckigt med en gång och utan en gång, lika äckligt vilket som, men en bra bok lättar upp det hela.

Här är vi också lite snoriga alla tre.
    Måste nog fixa något till Maltes näsa imorgon när jag är på stan, ev även till Max.
    Min snuva beror på allergin så det är bara att köra på med min medicin.

• Mrs  B

Nenne
    Fy vad trist med jobbet!!!!!!
    Får man fråga vad su sysslar med, vad du har för jobb???
    Själv blev jag uppsagd undertiden jag var mammaledig med Max, en månad innan lagen kom att man inte fick säga upp mammalediga...
    De andra jobben jag haft har bara varit vik, men det har ändå varit tråkigt att sluta.

Telis
    Skickar en stor kram!!!!
    Har ni bestämt er för hur ni ska göra?

Just nu är Max på fotbollsträning för första gången, vi har faktiskt ett lag här i byn fast det är en LITEN by. Maken och Max cyklade ner för en timme sedan så de bör nog vara hemma snart igen.
    Undra hur det har gått????????

• Mrs  B

MSW

Nu är det klart!!!!
    Maken min kommer till Troja i höst, han ska nämligen få dömma Allsvenskan. KUL!!!!!!!
    Resorna blir inte längre än han haft nu så det är ju bra för mig också....

• Mrs  B

Skickar många kramar till Tinga och hennes make!!!!!
    Håller tummarna för att allt ska gå vägen och att barnen får stanna lite längre i magen. Ni har verkligen hamnat på rätt ställe, Lundaläkarna ÄR duktiga och kan sin sak.

Telis
    Hoppas allt går bra idag och att du har fått ut många fina ägg!

BS och Muggles
    Här har vi en till som har varit uppe tidigt idag. I vanliga fall vaknar Malte 06.00 (nästan prick varje dag) men de två sista dagarna har han vaknat 05 och 04.30 och varit pigg som en mört och det har verkligen inte varit roligt.
    Då har vi inte lagt honom tidigare utan vid samma tid varje kväll, mellan 20 och 21, så jag förstår inte varför han måste vakna så tidigt. Men men han kanske brås på sin bror som inte sov så mycket han heller.
    Ikväll ska vi prova med eget rum till Malte så får vi se hur det går.

Idag skulle vi ha lekt med en dagiskompis till Max, men mamman ringde precis och sa att storasystern var sjuk och hade ont i ett öra så de skulle till läkaren. Kompisen hade blivit väldigt ledsen över det och tårarna sprutade på Max när jag berättade den dåliga nyheten. De tycker så mycket om varandra och gillar att leka tillsammans så detta var nog bland det värsta jag kunde säga till Max.....

• Mrs  B

Skickar många kramar till dig Telis!!!!!!!!!

Izzie
    Grattis på födelsedagen!!!!

• Mrs  B

Hej hopp alla!!!

Börjar med att skicka en lång kram till Telis....
    Hoppas verkligen att det ska gå vägen för er i september!

Pratade med Max gympafröken idag på avslutningen och frågade hur det hade gått med deras IVF. Hon har testdag nästa fredag....
    De hade fått ut 7 ägg men bara ett hade blivit befruktat.
    De har en dotter som fyller 5 år, fick MF för 3 år sen och sen har det inte blivit något. Hoppas verkligen att det kommer att gå vägen för dem nu!

Maken är just nu iväg med Max och spelar golf för första gången.
    Maken är helt lyrisk över att Max börjar bli stor och kan hänga med på lite sådana här saker.
    Imorgon är det ju fotbollsträning igen och om jag känner maken rätt kommer det att bli lite golfträning också.
    Nästa år ska jag också börja spela golf igen efter ett uppehåll på 3 år.

Malte sover tyvärr inte bättre på nätterna fast vi har satt in hans säng i eget rum. Sover i stort sätt ingenting mellan ca 01 och 07. Är så TRÖTT just nu.
    Vad ska man göra?????
    Har provat och ha honom i vår säng också men det går inte heller så bra. Han smågnäller mellan matmålen och sen när det närmar sig mat igen skriker han för fulla muggar.

• Mrs  B

Telis
    Grattis i efterskott!!!!

Muggles
    De här nätterna började för ca två veckor sedan så jag hoppas att det bara är en fas som han ska gå igenom. Men i natt var det likadant. Gnäll och skrik vid 01, mat vid 03 och gnäll och skrik vid 06. Och nu sover han ute i vagnen.

Liten
    Inte kul med förkylningar.
    Vi har avverkat feber och hosta här med, inget kul alls.
    Max hade hosta, Malte feber, jag halsont och maken var snorig.

• Mrs  B

Godmorgon alla!!!!!

Maltes nätter har tyvärr inte ändrats fortfarande så trött är bara förnamnet vad man är.

Max är i alla fall på dagis så man kan vila lite.

Ikväll bär det av till kusten för grillning hos ett kompispar och sen ska vi sova över där, vilket kan bli väldigt spännande.
    Vi kommer att vara 3 par, Max, Malte, en bebis på knappt 2 månader och en kille på snart 2 år.
    Ska bli väldigt spännande och se hur natten bli med alla dessa barn som ska sova, huset är nämligen inte så stort och bara på ett plan.

Imorgon ska killarna spela golf och vi tjejer får ta hand om barnen. Hoppas på bra väder så vi kan vara ute och rasta Max!!!!!

Resten av veckan blir det renovering här hemma. Vi ska tapetsera och måla två rum. KUL!!!!!!!!!!!
    Äntligen efter 5 år ska det bli av.

Tänker på Tinga och hoppas barnen stannar i magen ett tag till.

• Mrs  B

Här är en som börjar få lusten tillbaka...
    Så igår slog vi på stort och gick "hela vägen"......

Jag är sån som mister all lust under graviditeten
    Men att "pilla" på mannen går fint så han får av den varan i alla fall.

• Mrs  B

Skickar en stor kram till Tinga, maken och Piff och Puff!!!!!
    Tänker på er jättemycket!!!!

Pratade med grannen idag och hennes spolning av äggstockarna hade gott bra, men de hade upptäckt att ena sida hade "krampat" så det kan ha varit det som gjort att de inte blivit gravida. Lite som stopp i ena sidan av "kanalen".
    Hon hade varit på undersökning nu idag och hon har fin fina ägg på gång, men många så det kan bli tvillingar. De har dessutom många tvillingpar på bådas sida.
    På måndag blir det insemination. Tar det inte har de en gång till på sig annars blir det ivf.

En annan kompis har testdatum idag på deras första ivf. Ska ringa och höra hur det har gått i nästa vecka. Vill ju inte vara för på, men man är ju nyfiken......

Ni som har barn som haft reflux (?) hur har det visat sig?????

Vi var hemma hos en liten bebis på knappt 2 månader på Valborg och han hade lite problem med att behålla maten. Spydde kaskader mest hela tiden och de hamnade lite varstans. Mycket ont i magen och han hade svårt att få rätt tag om bröstet.

Svar på tråden Barnkarusellen