• Mrs  B

Barnkarusellen

BS
    Nej, det är sant men ibland kanske man klagar för mycket?????
    Det leverpastejen jag köper är mjuk och bredbar, du kanske kan prova en annan sort???

Nu vet jag dock inte vad det är med Malte. Igår sov han mellan 11 och 13, sen mellan 14 och 18 och sen sov han till 21.30.
    I natt har det varit mat vid tolv, fem och sju. Han har sovit mellan 8.30 och 11.30 och nu sover han igen. Hann bara mata och bada honom sen somnade han igen.
    Tror ni han är sjuk????????
    Eller är det normalt att sova så här mycket nu vi 2 månaders ålder???
    Max sov ju aldrig i stort sätt så jag har inte mycket att jämföra med.

• Mrs  B

Nu har jag precis kommit hem med Malte från Barnakuten i grannstaden.

Sov väldigt mycket idag också och sen tyckte jag att han var varm så jag tog tempen. En gång låg det på 38,6 och nästa några timmar senare på 39 grader. Ringde sjukvårdsupplysningen och de sa åt oss att åka in till barnakuten för så små barn har inte feber.

Maken tyckte jag var löjlig som inte ville åka in själv, men det struntade jag i och tog med mig min mamma. Maken åkte på hockey med Max istället.

När vi kom in hade Malte 39,9 graders feber och var väldigt dåsig och VARM. Tog lite olika prover och sen kollade doktorn på honom men fann inget konstigt. Han fick i alla fall alvedon och det blev han sen mycket piggare av. Har nu fått lite alvedon med oss hem och sen ett recept på alvedon att hämta ut i morgon.

Får nu hoppas på det bästa!

Svärmor insjuknade ju i influensan dagen efter sopet så det kan ha varit hon som smittat Malte och även kanske Max.
    Svårt att säga, men en teori.......

Nu blir det sängen men får väl se hur mycket vi får sova. Maken har i alla fall precis gett flaskan så hoppas kan man ju.

• Mrs  B

Izzie
    Bra att veta att Matilda är likadan som Malte just nu, men här blev det tyvärr mer med feber och Barnakuten, se ovan......
    Skönt att det gick bra med dina föräldrar idag!

• Mrs  B

Vickan
    Grattis till viktraset!!!!!
    Min mamma är likadan, kilona bara rasar....
    Ska själv också snart ta tag i det hela. Jag har gått ner graviditetskilorna och lite till, men har ca 10 kg till att gå ner innan jag är nöjd.

• Mrs  B

Skickar ett sömnigt godmorgon från sjukstugan. zzzzzzzzzz

Maltes feber är under kontroll nu tack vare alvedonen som vi fick på sjukhuset. Det är två timmar kvar tills nästa dos, så vi får se om den kommer att behövas. Tog tempen för någon timme sedan och då var han nere på 36 igen, men vid fyra i natt när alvedonen slutat verka hade han 38,6.

Hoppas nu på det bästa! Riktigt läskigt med så hög feber på så små barn och sen när de dessutom säger att barn under 2 månader inte kan få feber börjar man ju undra.
    Ska försöka lägga honom snart så han kan sova bort lite också.

Max har börjat snora lite mer nu så vi får se vad hans leder till och själv tampas jag med huvudvärk.

Junilejon
    Ja, maken är rätt knasig ibland och han tycker väl att vi inte ska blanda in mina föräldrar alltid, men för mig känns det mer tryckt att be om hjälp. Jag orkar inte ta hand om allting hela tiden.
    Tror att han kommer att ändra uppfattning om mycket när han väl ska vara pappaledig och få ha hand om allting själv. Man orkar inte hur mycket som helst.
    Max hade i alla fall haft roligt på hockeyn och det var ju bra.

• Mrs  B

BS
    Troligt att Iris geggar ner bordet men mer troligt att det mesta ändå hamnar i munnen.

Lappis
    Hoppas på sprutor snart!!!!

Nu sover äntligen Malte och jag önska att jag också kunde gå och lägga mig en stund, men med Max går det ej.

• Mrs  B

God middag i tråden!!!

Malte är mycket bättre nu och tillbaka till sitt gamla vanliga jag igen. Magknip och gnällig igårkväll, ätit var tredje timme inatt och fram tills nu och vägra sova.......
    Jösses vad man uppskattar det när de är sjuka!!!!

Nu kommer snart även maken hem (HURRA för fredagar) med mat och sen ska han och Max till stan och klippa sig.

BS
    Jag behövde aldrig äta järntabletter under mina graviditeter och det var skönt. Värdena var alltid bra och enligt min läkare var det mycket pga de B12 vitaminerna jag måste ta varje dag.
    Hur har det gått med leverpastejen?????

Lappis
    Lycka till nu med allt som ligger framför dig!!!
    Har nog inte riktigt förstått varför man måste hamna i klimateriet innan man börjar med sprutor??????

Piggelin
    Hur har du gjort nu för att få Amanda att sova bättre?????
    Jag ger ju Malte tillägg varannan gång och bröstmjölk varannangång han ska ha mat men han sover inte så mycket längre på tillägg och speciellt inte på natten. ??????
    Ja, jag hoppas också att det ska bli bättre med maken och barnen när han väl är pappaledig och inser hur jobbigt det är och särskilt nu med två barn. Får jag jobb till hösten är det han som ska gå hemma.

Tinga
    Jag tror att min man kan bilda klubb med dig angående det här med att vara aktiv utanför jobbet. Han vill alltid att det ska hända något (liksom Max) och jag är helt tvärt om. Gillar att vara hemma och mysa, läsa bok, titta på tv, prata i telefon osv, men visst kan jag också bli rastlös och vilja hitta på något men jag nöjer mig med någon gång i veckan.

Cicci
    Välkommen hem!!!!
    Lite sol och värme är ju aldrig fel.

Vickan
    Krya på dig!!!!

• Mrs  B

Lappis
    Okej, det är en djungel alltså. Man kanske inte ska förstå allt heller. ???

• Mrs  B

Izzie
    Det som din make gör med handen gjorde vi på Max och det funkade mycket bra. Har börjat göra så med Malte också men oftast somnar han av sig själv, vilket inte Max gjorde.

• Mrs  B

Izzie
    Tack det värmer att du skriver så!!!! Livar helt klart upp min dag.

Cool mamma??? Ja, det hoppas jag att barnen också tycker fast jag gnäller och tjatar. Men har lärt mig att det är det som lönar sig i längden. Max är en liten försökskanin men så blir det med första barnet.

Tja, ibland känner man verkligen som en duracellkanin ska du veta. Man skulle varit bläckfisk också för då hade det nog gått ännu bättre. Nu gäller lite kaffe och en och annan alvedon ibland.....

Att ha en treåring är inte alltid roligt det heller, men oftast väldigt kul för det händer så mycket. Max gör så många tokigheter och säger så mycket roligt så det väger oftast upp det hela, men visst blir jag tokig på honom ibland också.
    Maken och mitt förhållande har alltid varit så här. När vi träffades spelade han dessutom hockey också så du kan ju tänka dig hur det gick. Vi har gjort slut två gånger pga detta men alltid hittat tillbaka till varandra, vi kan inte leva utan varandra helt enkelt. Jag har alltid varit ganska självständig och fick tidigt hjälpa till hemma så det faller sig naturlig att jag nu sköter markservicen och dessutom tar hand om två barn, fast jag kan ju säga att jag inte alltid gillar det men men. Maken drar in pengar och det är ju huvudsaken. Vi hade aldrig kunnat ha två bilar, byggt uterum, rest på små weekend och gift oss om det inte vore för pengarna. Så får man se på det också. Nu kan vi unna oss lite här och där fast jag inte tjänar så bra och nu går hemma.

Brukar som sagt bli bättre på sommarhalvåret så det ser man fram emot nu. Nej, tror inte heller att han riktigt insett hur jobbigt det är med att ha två barn istället för ett. Förhoppningarna nu är att jag ska kunna komma iväg lite mer på kvällen och han stanna hemma. Får se om det får upp hans ögon lite.

Svar på tråden Barnkarusellen