• Mrs  B

Barnkarusellen

Godmorgon!!!!!

Har äntligen fått tummarna loss och bokat en återkontroll hos BM. Fick tid nästa vecka då Max är på dagis. Kan ju inte ha med honom där när jag ska göra en undersökning.

Muggles
    Låter bra med en trådträff under Göteborgsvarvet.
    Vi kommer nog att vara i Götet fredag till söndag, så vi kan ju träffas när de flesta kan.

Sweet
    Det var mums med falukorv igår fast det var söndag. Passade på att ta en promenad med Malte först och då smakade det ännu bättre med falukorv sen.

• Mrs  B

Oj, vad dött här var idag!!!!!!

Vi har varit ute i trädgården idag i det underbara vädret...
    Det var ju riktigt varmt, min mamma sa nyss i telefonen att det var 15 grader vid fyratiden och det stämmer säkert. Varmt var det i alla fall.

Malte sov i vagnen och Max och jag räffsade löv och plockade pinnar. Men oj vad ont man har i ryggen nu.....

Grannarna har så snyggt i sina trädgårdar (två vid sidorna och en mittemot bak) men så är de också pensionärer så de har ju tid att påta i trädgården. På somrarna är de dock inte hemma för då är de i sina sommarstugor så då gör det inget om vi ligger lite efter, men nu känns det sådär.

Liten
    Skönt att ha gjort dopet eller hur?????
    Kul att det gick bra!
    Vi fick mycket kött över, men det frös vi innan, annars hade vi lagom med mat och sött denna gång.

• Mrs  B

Nenne
    Skickar styrkekramar till dig inför kvällen!!!!
    Vet själv hur jobbigt jag tyckte att det var innan vi blev gravida med Max. Tyckte även att det var "orättvist" när vi fick mf och andra bara fortsatte att vara gravida. Vi ville ju också ha ett syskon som alla andra.....

MSW
    Ja, visst är det spännande när "världen knackar på". Än har inte maken fått någon hemmamatch men det är ju inte slut riktigt än. Nän match är kvar så man vet ju aldrig om du/ni får se honom.
    Vi kanske kan ha en tråddate i hallen nästa säsong?????

BS
    Ja, det hade verkligen varit snyggt om Max hade berättat för fröknarna om mitt återbesök hos BM. ha ha ha ha

Angående inskolning på förskolan:
    Så är reglerna väldigt annorlunda från förskola till förskola tyvärr. Här i vårt område skiljer det sig från plats till plats.
    På de ställen som jag har jobbat på har man kunnat skola in sina barn när man vill på året, men på Max dagis finns det bara lediga platser i augusti eftersom man då släpper 5 åringarna till skolan. Detta gillas inte av mig men så är det i alla fall här.
    Detta gjorde att när jag skulle börja jobba i februari fick jag ingen plats här i byn utan fick ha Max i grannbyn i ett halvår, semester och sen ny inskolning i augusti.
    Om jag får jobb i januari 2009 kommer det att bli på samma sätt igen och det ser jag inte fram emot alls för då får vi lämna barnen på två ställen i olika byar eller i stan.
    Vilket flängande det kommer att bli.....
    Kom i en diskussion om detta med den äldsta fröken igår och hon var sur som vanligt så jag la ner diskussionen istället.

Liten
    Hoppas det gick bra hos BM idag, jag ska dit nästa vecka.
    På fredag börjar föräldragruppen för Malte. Får se om den blir bättre än Maxs grupp.

• Mrs  B

Telis
    Jag säger som så här:
    Först roar man sig med sin make i x antal år, sen blir det småbarnsår som kan vara mycket jobbiga, sen blir det år med barnen som växer upp och blir stora och sen kan jag och maken roa oss själva igen......

• Mrs  B

Igår var en dag i kaos...........

Idag är en dag med lugn......

Var hos allergiläkaren igår för nya recept och min årliga undersökning plus pricktest. Gick bra för Malte var hos mormor och morfar som var lediga igår och Max var på dagis. Riktigt lyxigt att få en timme för sig själv fast man var hos doktorn.
    Hämtade ut mina mediciner (dyrt som vanligt) och nu är det dags att "droga" sig igen för att överleva vår och sommaren.

• Mrs  B

Läste precis ett mail från en kompis i Japan och hon har BF den 11 april, spännande!!!!!!!!!!!!!!

• Mrs  B

Hej Nenne!!!!

Ja, tyvärr är inte allt en dans på rosor med barn heller.
    Men förstår din frustation....

Vi letade hus i ett år innan vi hittade detta vi har nu, i en by utanför stan.

• Mrs  B

Hej hopp!!!!!

Gosnosen
    Usch vilken läkare!!!!!!!
    Det var ju inget roligt att få höra.
    Hoppas allt löser sig till slut!
    Har en granne som också kämpar och har höga värden, man lider verkligen med er.
    Skickar massor av kramar!

Pirr
    Grattis till lilltjejen!!!!!
    Roligt att det äntligen hände! Ta hand om er väl!

Tinga
    Grattis i efterskott!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Paris låter härligt!
    Har varit där två gånger varav sista gången var dramatisk och jag fick åka ambulans i centrala Paris och hamnade på ett sjukhus med enbart fransktalande människor.
    Det var en upplevellse det ska jag säga.......

BS
    Hur lång är Iris nu då?????
    Max har ju alltid varit lång men de har aldrig påpekat varesig hans längd eller vikt på BVC.
    Är det för att han är kille eller????
    Han kommer nämligen också att bli väldigt lång, liksom Malte.

Piggelin
    Skriv gärna och säg vad du tycker om Me&I kollektionen. Visst var där en del knasiga kläder men jag gillade dem...
    Är bjuden på ett party till i nästa vecka med Nyheter för April månad, funderar på att gå, känner värdinnan också så det kan bli kul.

• Mrs  B

fruAM
    Hur går det nu för Livia på dagis????? *Nyfiken*
    Håller med angående stödstrumpor, de är kanon när man är gravid.

Start september
    När jag åkte in på bb 1 dec med värkar hade Malte väldigt höga hjärtljud och jag hög puls, men jag fick två sprutor för att lugna det hela och för att Malte skulle stanna i magen en tid till och det gick alldeles utmärkt ju. Han har inga besvär med hjärtat och läkarna anade att det var mitt tempo som gjorde att hjärtljuden och min puls steg så mycket och satte igång värkarna. Blev sjukskriven den sista månaden och det fungerade bra för Malte och mig.

Nattson
    Fortsätt med stödstrumpor!
    Guld värt!

Svar på tråden Barnkarusellen