Barnkarusellen
Kollade allmanackan och såg att det idag är ett år sedan mf.
För ett år sedan födde jag vår andra son.
Kollade allmanackan och såg att det idag är ett år sedan mf.
För ett år sedan födde jag vår andra son.
Godmorgon!
Känner mig sådär idag efter gårdagen och sen har nog maken åkt på det numera välkända magsjukan, men förhoppningsvis i mild form. Han kom hem igår efter jobbet och kände sig konstig. Åkte ändå iväg med Max på hockey på kvällen, men sen när de kom hem la han sig i källaren för att inte störa oss andra. Hade visst bara varit på toaletten 2 gånger i natt och nu sover han, men vi får väl se hur det hela utvecklar sig.
USCH säger jag bara!!!!!!!!!
Vill inte åka på något nu igen och särskilt inte heller med barnen hemma och dopet om en vecka.
Tack alla för kramarna och tankarna igår! Det var verkligen ingen rolig dag. Hade tänkt gå till kyrkogården och tända ett ljus, men Max matvägrade och eftersom han inte åt något hade han inte orkat att cykla vägen dit och hem. Ska se om jag kan komma iväg idag.
BrudSommar
Vi ville försöka snabbt igen efter mf eftersom vi så gärna ville ha ett syskon nu till Max. Det stämde så bra med åren imellan, vår fas i livet med mera. Och jag är glad för att vi lyckade bli gravida igen så snabbt och slapp vänta ännu längre på ett syskon.
Nu är ju Malte här och det kan ju inte bli bättre. Världens sötaste och goaste kille såklart.
Max gillade aldrig sin spjälsäng och jag ångrar lite att vi inte köpte växasängen tidigare och provade om det gick bättre. Sängen fick han inte förrän han fyllde 2 år och sen vände det till det bättre med sömnen.
Känner mig också oftast som en ensamstående mamma eftersom maken knappt är hemma pga jobbet och ishockeyn. Jag får ta många kvällar, nätter och helger själv och då är jag evigt tacksam för att jag har mina föräldrar nära och att de ställer upp och hjälper mig.
Cicci
Angående vällingen så hade jag försökt med pipmugg eller ett annat märke/annan sort på vällingen.
Gör annars som min BVC sköterska säger; Skit i vällingen!!!! Barn måste inte dricka välling.
Tinga
Jo, jag hade också tänkt "boka mannen", problemet är bara att han nästan aldrig är hemma pga jobbet och ishockeyn. Men snart är hockeyn i alla fall över så då kanske jag kan få lite egentid. Vill gärna komma igång och träna så smått, men det funkar inte när man har två små att ta hand om själv tyvärr.
Piggelin
Känner igen det där.
Vi träffades för snart 12 år (!) sedan och då både spelade och dömde min man, så du kan ju tänka dig hur mycket vi sågs.
Mellan augusti och mars ser jag mig nästan som ensamstående och det blir väldigt konstigt när maken är hemma mellan mars och augusti eftersom man inte är van vid all tid man får tllsammans då.
Min man kommer aldrig att sluta med hockeyn. Slutar han dömma kommer han säkert att istället börja träna Max och Malte, men då kanske jag får mer egentid????????????
Nu är det bestämt!
Maken och jag kommer till Stockholm den 4 oktober (ev 3:e) för att titta på en NHL match som kommer att spelas i Globen. Biljetterna släpptes igår och mellan 9.00 och 14.30 hade det sålts 25 000 biljetter av 27 000 (2 olika matcher).
Hoppas på barnvakt och en långhelg!
Och kanske en trådfika????
Telis
Håller tummarna idag!!!!!!!!!!!!!!!!
Nattson
Kul att ni också ska till Globen i oktober och titta på hockey , synd bara att vi inte har samma dag, men vi åker inte hem förrän på söndagen så vi kan ju träffas i alla fall.
Nja, vi håller egentligen inte på något av lagen som spelar på lördagen men den dagen passade oss bäst eftersom vi ska åka en bit på söndagen.
Vilket lag håller ni på då?
Lappis
Framförhållning ja, men nu var det ju så att biljetterna släpptes i onsdags och vi fick våra biljetter så det var därför jag slängde iväg frågan om en tråddate.
Sweet
Vad avundsjuka vi blir här hemma på er som ska på hockey i NY!!!!!!!!!!!
Det vill vi också och vi har pratat en hel del om det. Hoppas snart på en resa "overthere".
Telis
Håller tummarna och hoppas på att minst ett ägg blir befruktat!!!
Telis
Skickar massor av kramar till er!
Det var ju inte så här det skulle gå till.
Hoppas allt löser sig på nåt sätt!
Här har vi haft en konstig natt. ?????
Var hemma hos mina föräldrar igårkväll efter en shoppingrunda i grannstan. Gav Malte bröstet vid 19 (ytterst lite men dock) för att jag inte skulle läcka allt för mycket senare. Sen fick han tillägg för att bli mätt.
Vi åkte hem, Max gick och la sig självmant (?)och Malte och jag tittade på Melodifestivalen. Malte gnällde fram till 21.30 och sen somnade han bums i min famn. Jag gick och la honom i sin säng och sen la jag mig vid 22.
Nästa gång jag vaknade var klockan 04 !!!!!!!!
Var helt snurrig i huvudet och kunde inte tro att klockan var fyra. Så länge har ju aldrig Malte sovit utan mat.
Han fick mat vid fyra och sen trodde jag att vi kunde somna om och sova lite till, men tji fick jag.
Bröstet vid 04, gnäll fram till 07, tillägg 07, gnäll fram till 09, snuttning vid bröstet vid 09 och sen somnade han in och nu sover han som en stock.
????????????????????????????????
Fattar inget just nu.
Igår levde han i stort sätt enbart på bröstmjölk så kanske var det det som gjorde att han blev så hungrig fram på småtimmarna.????
Idag blir det tyvärr städning och tvätt men ev ett besök av ett kompispar som numera bor i Varberg.
Godmorgon!!!!!
Idag ska det pratas barn på tv4 med Malou!!!!
Nu klockan 10.