• viktualia

Barnkarusellen

Storasystern - *räcker upp handen* HÄR är jag!

Långa arbetsdagar, redan rätt rejält lastad med jobb (jag började 21/1) och har hemskt skoj på arbetstid - MEN jag har satt ett totalt förbud mot BT, FB och gamman dagtid. Annars kommer jag ALDRIG att prestera tillräckligt på arbetstid. Därav min frånvaro. Läser dock allt när jag väl ramlar in hemma lite lagom sent.

Försöker dessutom avprogrammera hjärnan från bebisfabrik - eftersom det ändå inte är aktuellt vore det bra att tänka på annat... jag råkar ju tyvärr vara PRAKTEXEMPEL på person som funkar efter devisen "Det hjärtat är fullt av, talar munnen om".... och jag har tröttnat på mitt eget snack på det temat... för stunden i alla fall.

• viktualia
    BrudSommar2006 skrev 2008-02-01 19:52:53 följande:
    Hej Vickan! Vad är planerna för helgen? Övernattning i något läbbigt vindskydd någonstans? Eller kanske några husvisningar på gång? Kul att det går så bra på nya jobbet i alla fall men synd att du inte hinner titta förbi lika ofta som tidigare.
    Husvisning - vi var just på en!! En kille som ska sälja utan mäklare, han tänker välja ut köpare bland de intresserade... hur det nu ska gå till.. hm.. men men.. Maken och jag är intresserade och huset ligger rätt, är lite litet, har stor tomt och god potential!

Helgerna - är väldigt obokade tills jag har känt efter hur trött jag blir av nya jobbet och hunnit landa med alla nya utmaningar. Min kompetens och analytiska förmåga ställs verkligen inför stora utmaningar och det är så SKOJ!

BT - visst saknar jag BT på dagarna, men jag läser ALLT på kvällarna även om jag inte kommenterat allt.
  • viktualia

Brudsommar - hur historien med huset och säljarens val av köpare kommer att gå vidare är det ingen som vet.. inte han själv heller lät det som. Om vi får erbjudande att köpa den kommer vi att föreslå att pappren skrivs hos mäklare eller på min bank (eftersom den råkar ha kontor här i hålan, ett kontor som även har privatjurist.... ) .. så VI tänker inte skriva på köpekontrakt utan "ordning" så att säga...
    och huset finns som sagt på blocket.. www.blocket.se/vi/14844496.htm

Mugglan - mitt nya jobb skiljer sig på ett sätt rätt rejält från det jag gjort tidigare. Nu är jag närmare det jag utbildat mig inom. Spana på min facebooksida så ser du vad min utbildning heter och vad min nya tjänstetitel är...

• viktualia

mugglan - det är inte 120 kvm som det stod i annonsen, i verkligheten är det bara runt 100 kvm. men visst, för att vara en villa är det billigt. här i hålan är det halvdyrt.

Brudsommar - jag hejar också på Lapinettes förslag!

Dags att sova - utmattad Vickan orkar inte mycket annat... hoppas bara att entusiasten med slöslunga snart ger sig... det har kommit typ en decimeter snö i hålan idag.. typiskt nog var jag på promenad till Systemet mitt i värsta snöstormen = Vickans goes snögumma!

• viktualia

Mrs B - oj jaaaa då har han nog tagit ner annonsen... *spännande* undrar om det händer något snart då.... dvs det ringer på makens mobil... *pirr i magen*

September - reptilsnabba svar... ehum... jaaa det var nog jag det.. hm.. inser att jag verkligen kunnat jobba fortare än vad jag gjorde på mitt gamla jobb. Udda att ingen krävde det!!! *grubblar fascinerat*

I hålan TOKSNÖAR det idag igen... nu är det vinter girls!!!Snowing

• viktualia

MrsB - Igår drack vi en trevlig cabernet sauvinon från Chilie som dessutom är ekologisk - Adobe heter den. Ett annat trevligt ekovin är Cameleon.

Själv har jag fastnat i prisklassen 65-80 kr (detta pga förra jobbets vinlotteri) och är egentligen nyfiken på de som kostar lite mer... men vill få något för pengarna där också.... så jag är idel öra om någon vill bidra med tips. (Lapinette - ditt tips från resetråden är noterat!)

Vin direkt från vingårdar ligger även i vår vinhylla - ett gäng riesling från Moseldalen dit maken åker på tjänsteresa lite då och då.

• viktualia

Lapinette - tjaaa vad ni gör i Sthlm.... lever ett vettigt liv nära god mat och schyssta öppettider tex... *fnissar* Dyraste huset till salu i hålan just nu kanske vore något?! www.hemnet.se/beskrivning/hemnet/8010 med stiligt vinförråd kanske vore något? För egen del känns huset svindyrt för att vara i hålan plus att det ligger lite för nära E 18.

På vårt bröllop hade vi inte något ekovin tyvärr, men ett mycket gott italienskt. Campolieti Ripasso nr 6792

• viktualia

håller med om den GRYMT fula toan och handfatet - men annars var huset rätt coolt...men näpp det blir det inte..

jobbigt väder det är... först toksnö och sen storm... på tisdag ska vi få fönstren bytta.... man får nog "vindsäkra" allt inne i rummen för att det ska sluta lyckligt.... hm...

Svar på tråden Barnkarusellen