• viktualia

Barnkarusellen

Junilejon - såsförslag:
    Kall - örtsås baserad på yoghurt/creme frachie kanske? Matcha med lite grönsaker i salladen också.

• viktualia

jag skulle ta lite persilja, oregano och basilika. Kycklingsallad är inte något jag brukar äta.... har bara inte kommit på idén..
    dräll i lite grönsaker som soltorkade tomater, ångad broccoli eller lite spenat så blir det nyttigare och godare!

• viktualia

Junilejon - kan bara instämma i hur segt det är att vara sjuk! Försökte sova för en stund sedan, men det gick inte speciellt bra... nu väntar jag på min häxbrygd - avkok på ingefära, nejlikor och kanel - som jag låtsas har effekt på förkylningar..

• viktualia

Junilejon - jag garanterar INTE att det funkar.. men det känns bra att testa i alla fall. Man tar några nejlikor, en bit ingefära och en bit kanel och låter det sjuda i lite vatten i typ 10 min. Sen kan man smaksätta med lite honung om man vill.

• viktualia

Skoj att spana i galleriet! Skoj med nya bilder!

Själv borde jag nog snart smälla ur mig ännu en ny bild... hm... förra vårens vårjacka var i stl 46... idag köpte jag en liknande i stl 36/38... ehum....

• viktualia

Brudsommar - jag ska heja på dig när du sätter igång projekt "Krympning"

... vilket HUS!!! Synd att jag inte har 10 mille i bakfickan... hm.....

• viktualia

Tack för alla hurrarop och på allvar - kan jag så kan ni! Glöm inte det om/när ni hamnar i överviktsträsket!!

Nu ska snorande, hostande Vickan förpassa sig till sängen. Idag har jag varit på jobbet utan att ha kraft till det... var en så spännande konferens så jag tog mig dit ändå... och imorgon är det nya skojigheter på gång... så snorVickan lär ta sig dit...

... och imorgon sen em är det dags att gå till banken och diskutera lån och byte av bank... några steg närmare att husägandet blir verkligt!

sov gott!! *kramar om*

• viktualia

tjoho!

Har typ kollapsat av min förkylning.... gick till jobbet idag men det skulle jag inte ha gjort... gaaaaaaaaaa var på näppen att jag pallade att åka hem strax efter lunch. Nu, sen eftermiddag, har vi varit på banken och diskuterat lån och bankbyte.... inte så käckt att sitta där och kallsvettas... hm... men det blev nog bra ändå.

Vi kommer ha dubbelt boende i 1,5 månad och renovera under den tiden.

*snark*

• viktualia

pip!

sjuklingen Vickan hälsar från soffhörnet där jag förnärvarande befinner mig.... gaaaa bort med den här dumma snuvan/hostan/feber/vad det nu är!

Ska till Irland i påsk så nu gäller det att bli tokfrisk snabbt! Ska hälsa på en kompis som bor där.

Annars - känner jag mig nästan som Tinga som försöker disponera om tiden för att orka. Mitt gamla tempo med galna helger funkar inte med mitt nya jobb. VILKEN sorg.... usch! så nu håller jag på att försöka förstå vad som går och inte går.... kan ju inte krascha så här efter varje skojig helg (japp, jag blir förkyld när jag blir överansträngd).....

Svar på tråden Barnkarusellen