• viktualia

Barnkarusellen

Vickan ska bli husägare... gaaaaaaaaaaaaaaaaa *darrar*

Och jag har fortfarande inte bestämt mig om helgen, kalla mig gärna velpotta men världen och jag är yra tillsammans!

• viktualia

Godkväll!

Tack för alla grattis till huset! Spännade som attan är det! Och renovera inomhus ska vi göra så det står härliga till! Köket åker nog först och sen alla ytskikt i entrévåningen... nån ny vägg och lite annat jox blir det nog.

MEEEEEEEEEEEEEN

På lördag ska vi träffa nuvarande ägare för att få lite mer info om huset så STACKARS lilla JAG får inte vara med på tråddejten på lördag.... *gråter floder* ... men jag kan inte vara på två ställen samtidigt och hemmafronten har uppvärderats lite.. hm....

*kram till alla*

• viktualia
    muggles skrev 2008-02-19 21:18:28 följande:
    Vickan: grattis till husköpet, kul att ni äntligen hittat objektet ni letat efter. Lite litet - har ni tänkt bygga ut ngt också? Men jättesött (vilket pris förresten)
    Vi tänker smälla upp fönster på övervåningen och på det sättet skapa två sovrum till. I entréplanet tänker vi göra om nuvarande matsal till sovrum/arbetsrum/bibliotek. Så huset kommer disponeras om lite och kvadratmeterna användas mer effektivt.
  • viktualia

piggelin - apropå jacka som magen rymms i.... dagens TOKfrustration i min värld är det här med kläder! Min bantning fortsätter i rätt riktning och jag köper kläder i mindre och mindre storlek. Effekten är att jag har gigantiska mängder kläder som jag inte kan använda... en sak har jag struntat i att shoppa hittills: jackor! Jag har bestämt att vinterjackor får vara hur för stora som helst och glider runt i stl XL trots att jag drar M. Och tröstar mig ständig med tanken på att "om jag blir gravid lär jag få plats i mina jackor i alla fall"

...och nu har jag ju snart ett hus som rymmer förvaring för mina tonvisa mängder kläder också.....

• viktualia

Piggelin - och jag som sparar mina för stora kläder med tanken att "om jag blir gravid och får barn kanske jag blir rundare efteråt och behöver de här kläderna, som jag ju ändå redan äger"...

• viktualia

Telestubben - läser om din stora dag och får heja på i efterhand! Så går det när jag inte hänger på BT på dagarna, jag missar att hålla tummarna vid rätt tidpunkt.. hm... men jag får väl sätta fart på tumhållandet och hoppas att allt går strålande!

• viktualia

Telestubben - har inte läst tråden förrän nu.... vet inte riktigt vad jag ska skriva... *massa kramar*

• viktualia

hej!

känns konstigt att ha missat jättedejten igår... *snyft* men å andra sidan är jag längre från "skaffabarn-tankar" än på mycket länge. Det har liksom flyttat ur min skalle, vilket känns väldigt skönt!

I min värld finns mest husköp, renoveringsplanering och planering av privatekonomin. - Jaa, när inte jobbet fullständigt ockuperar tankarna.

Kommer garanterat fortsätta att läsa allt här, men engagemanget är som ni märkt sådär...

.... engagemanget i Telestubbens kamp är dock inte sådär... även om jag känner mig otillräcklig som inte hört av mig på annat sätt än några sympatikramar här i tråden. Gumman, jag saknar dig!! Och önskar verkligen att allt ivfjoxande ska gå strålande för er!!! *megakramarna*

Svar på tråden Barnkarusellen