Inlägg från: nennesjuttioåtta |Visa alla inlägg
  • nennesjuttioåtta

Barnkarusellen

hejsan alla... (därmed ingen nämn och ingen glömd så att ingen blir ledsen, men ärligt, vad är det för nivå om folk tror att de inte är välkomna eller utstötta för att alla inte ropar hej och hallå efter varje inlägg??? Vet inte varför det uppfattats så men jag bryr mig inte om det iaf. Jag tycker det är en trevlig tråd. )

I'm back. Som den store Arnold en gång sa. Vet dock inte för hur länge eller om jag orkar logga in någon mer gång men tänkte bara avge ett litet livstecken. *vink*

Vet inte riktigt vad jag vill skriva eftersom jag smygläst lite till och från och redan tänkt alla kommentarer men åååh vad tråkigt att det inte funkade den här gången, Telis och Gosnosen! Kramar på er! Och Telis, om det är någon som ska ha en mas så är det du. Ingenting är omöjligt på fortet (eller fängelset, om ni ska bo där igen), som den gode Gunde skulle ha sagt. Lappis ? har ingen riktig koll men det är några veckor kvar tills du ska till Uppsala igen? Kram på dig med!

Och en kram till alla gravida (sweetie, förstår att du började hyperventilera, men jag hoppas att det är som doktorn säger att det förmodligen är helt OK med allt)

Och även en kram till er kämpande mammor med sömnlösa nätter, spyor i urringningen, vagnande och älskvärda gryn. Önskar jag var en av er (Nästan jämt, hahaha)

Nu har vi i alla fall varit på, förmodligen, den mest opersonliga utredning som någonsin skådats. Den ryska gyn/läkare eller vad hon nu var skrattade nästan åt oss för 1,5 år inte var så lång tid. Jag trodde i min enfald att det skulle vara en hel del utfrågningar om min mens och så men jag får väl skylla mig själv att jag bara svarade ja på frågan om den var regelbunden, samt 31 på frågan om hur lång min cykel var. Men man satt där som en skadad fågel och kom inte på en enda fråga men efteråt bara haglade dem men vi vet inte vem vi ska ringa och ställa frågorna till. Allt kändes bara så snopet. Maken har hur som helst något trötta och fula soldater så han blev ju lite sänkt. Inte blev det bättre av att hon inte kunde så bra svenska, så först lät det som att det var katastrof. Men det hon menade var att de var inte perfekta, men det skulle inte innebära några större problem för oss att bli gravida. Fast det lät "inget perfekt, stora problem inte bli gravid". Tur att det var en läkarkandidat med som kunde översätta. Sen babblade hon på om något som var 11 mm, tror det var en äggblåsa men har ingen aning. Kom mig inte för att fråga heller, men tydligen hade jag inte haft någon ägglossning den här cykeln. Så det var ju bara att invänta menshelvetet igen då. Vilket också dök upp en vecka senare. Men något pergotime var inget hon nämnde utan det var bara att åka hem och leva som vanligt.

Vad nu det är för något.

Nu väntar vi på en kallelse till spolning av mina äggledare, tror att det blir april.

Därefter, om det inte händer något oförutsett som *pff*en graviditet, blir det insemination och då skickas vi till Läkarhuset här i stan, som jag iofs hört en massa positivt om.

Så förlåt, tjejer. Men jag har varit låg i flera månader och har inte något roligt att skriva. Alla kuliga ord har lagts i malpåse. Sen hoppades jag att jag skulle komma tillbaka med ett roligt besked men nu blev det bara löjligt eftersom det aldrig kommer något + och risken finns ju att de hittar på något annat än internet innan det är dags.

Inga hus finns det heller. Det minskar istället för fylls på nu när blåmesarna kvittrar som bäst och våren är på gång. Så vi blir nog kvar i samma tvåa. Och lika bra är nog det. Det behövs ju inget större när maken ändå inte bor hemma i veckorna och jag går själv hemma och skrotar.

En sak som är positiv är ju att det går så bra med tåg till U-Väsby! Åker man 17.30 härifrån hinner man lätt bli påsatt både en och två gånger innan tåget går tillbaka hit så att man kan gå och lägga sig halv 11. Ifall att det kniper...

Nä, kanske dags att posta detta? Hade hoppats på att någongång få fylla en hel sida med ett inlägg men då hade jag velat avsluta med ett plus. Får bli en annan gång. om ni inte försvinner till FL.

*ctrl-c*

• nennesjuttioåtta

eeeiiihihihihi *fnittrar kokett och viftar avvärjande med handen*

• nennesjuttioåtta

apropå att simmarna var långsamma med konstig form på huvudet så undrar man ju om det är sådan_husse-sådan_hund-syndromet. Ingen av oss är särskilt förvånad. Något som skulle ha chockat oss var om det var soldater som simmade i oordning i rask manöver. Däremot är maken väldigt bra på att alltid hitta rätt, men jag är en usel kartläsare så kombinationen är ju inte direkt lysande då...

• nennesjuttioåtta

tackar, det smakar tuttifrutti om dina pussar, piggelainen! Somrigt!

• nennesjuttioåtta

Tinga & muggles
    Tack! Vad glad jag blir!

vet inte, hon sa att ibland hoppade det över. men nu har jag laddat en arsenal med ÄL-tester igen så nu jäklar ska jag se vad som händer... OM jag lyckas fånga något på bild.

Det finns en privat-gyn som jag funderar på att besöka, bara för att få fråga av mig. Den gången ska jag göra en lååång lista. INNAN.

• nennesjuttioåtta

Lappisen
    mooahahha, så påskkaninen(?) kommer med ägg då? Borde bli korgen full!

Jag har beställt hem båda våra journaler så förhoppningsvis blir jag klokare efter det. Fick inte ens veta antal, jag vill ju veta ALLT! Mängden var bra och antalet med men jag vill veta hur många!!!! Och hur många är FULA! Eller trötta. Eller om de är trötta för att de är fula. Det är ju förståeligt. Jag är också ful när jag är trött. Och trött för att jag är ful.

• nennesjuttioåtta

Ja, jag ska nog ringa henne. Behöver ju inte rota runt i murvlan igen men fråga lite om spottings och grejer som jag inte hade förut (lustigt att allt blev annorlunda när vi väl började försöka, eller om det bara är inbillning).

• nennesjuttioåtta

Hoppet finns ju alltid och jag är inte så ledsen att jag inte är gravid just nu ? utan för att jag inte vet om jag någonsin kommer att bli det. Men så är det säkert för er med.

MEN å andra sidan så var det ju inte katastrof det vi fick veta, utan att det bara kan ta lite längre tid. Det kunde ju ha varit mycket värre. Han kunde ju ha varit helt utan krabater. Eller jag hade kunnat varit helt utan ägg. Eller både och. Dessutom kanske det hjälper hans lata kompani om det spolas rent i bunkern först så att de slipper ligga ute på manöver och dö av uttorkning i en avlägsen djungel långt hemifrån men ändå så nära målet. Då kanske det inte ens behövs insemination. Det visar sig. Låter hur som helst som att det kommer att spänna lite i buken av spolningen...

• nennesjuttioåtta

Nattson
    han jobbar i Åkersberga, så han får ta en tur med firmabilen. Vi kanske kan låna er säng nästa gång? Det kliade så av barren i röven.

• nennesjuttioåtta

ja, jag brukade skriva listor förr. Har legat av mig. Det var en bra vana!

Svar på tråden Barnkarusellen