• Piggelin1

Barnkarusellen

Wow, här händer det grejor - vilken DAG det varit!
    Lappis, var tvungen att berätta för mannen min om vad som händer med "tjejen som gjort en ivf, var i Sydafrika & är jämngammal med mig". Det är ju bara så olidligt spännande detta, även om jag förstår dig att du fortfarande väntar på blödningen - jag hade förmodligen reagerat likadant.
    Inte konstigt om du är helt tom i bollen, allt annat vore konstigt efter en sådan här konstig dag!! (hmmm, vaddå upprepning, tre "konstigt" i samma mening...)
    Gissa om jag kommer att gå in igen imorgon bitti!
    Förresten, jag garvade verkligen gott åt din mans fråga "Have you muffat?"

Junilejon, kul att se dig här igen - precis som Muggles skrev,så har vi har fått lite hälsningar via MrsB. Skönt att du mår bättre nu & att internätet funkar igen för er!

Tinga, hoppas att Henrik Schyffert-föreställningen är kul ikväll!

Muggles, jag hade tänkt tipsa om just Karlaby Kro, vi valde mellan det & Gässlingen i höstas. Tror att Karlaby var några hundralappar dyrare & desutom passade Gässlingen bättre rent geografiskt eftersom vi var över till Louisiana-nuséet innan vi kom till Skanör. Mötesplats Österlens hemsida har jag också varit inne på några ggr.

AM - kan bara hålla med Muggles om Skäret på Styrsö. Var ju där med Muggles & Miss X på vår årliga tjejresa för snart två år sen. Minns att vi hade en supermysig helg - tog vagnen ut till Saltholmen & båten därifrån. På Skäret kunde man låna cyklar, vilket vi gjorde - hur mysigt som helst att cykla runt i den idyllen bland blommande syrener etc. Hittade en brygga där vi picknickade & drack vin innan vi lagom smålulliga & fnissiga cyklade tillbaka till pensionatet. Bra frukost var det med!

Lappis & Telis med flera som kanske dog av leda när ni läste gårdagens kvällsprat om nattsömn - sorry! Tänkte faktist på det när jag skrev en massa - nu dööööör Lappis med flera av tristess. Lovar att inte göra det för ofta Hur som helst, tack för alla jättebra tips av alla er som gett det!

• Piggelin1

Vänner - tack för tipset om Inytol - visst är det i princip samma sak som Bepanthen (eller vad det nu heter)? Har nämligen detta hemma som vi använder en del.

MrsB - kul med möhippa!
    Men vad skumt detta med att ni fått rådet att inte använda Miniderm i ansiktet på Max?! Det rådet/förbudet har inte vi hört ngt om alls & jag har glatt smort in hennes panna & området mellan ögonen & upp mot ögonbrynen. Hmmmm...

Bara en liten kommentar angående sömn - sov som en prinsessa inatt! Simmet måste gjort A extremt trött, hon stensov stora delar av kvällen (kändes nödvändigt just igår) & vi trodde nog att hon skulle vara en del vaken inatt, vaknade till vid 22-tiden då jag ammade henne, en halvtimme senare stensomnade hon igen & vaknade inte förrän halv sex i morse!!! Själv vaknade jag till vid två respektive tre av ren vana, men somnade om snabbt & när jag såg att klockan var halv sex började jag nästan fundera över huruvida hon andades eller ej Var sen vaken en timme, sen sov hon & jag två timmar till Yesss! Men JÖSSES vad boobsen läckte då vid halv sex, förutom att pyamasen var blöt så var även lakanet genomblött... Jaja, detta kunde jag enkelt överleva för att ha fått en natts sömn i utbyte!

• Piggelin1

Söta Frejis - det är SJÄLVKLART att man skummar de inlägg som är mindre intressanta I höstas innan A föddes, så kan jag inte påstå att jag läste sömn- eller amningsinläggen sådär supernoga Då var det mer inför-förlossningen-prat som lockade undertecknad...

Lappis - var tvungen att visa mannen inlägget med din mans kommentar "Poor guy..."

• Piggelin1

På tal om Sydafrika, så tänkte mannen & jag fixa barnvakt några timmar nästa helg för att gå på TUR-mässan (resemässan alltså) ihop. Såg bland utställarna att Bickley House skulle vara med, fast visst var det fullt där, Lappis, när ni försökte boka det? För två år sen pratade vi mkt med killen som har det stället på just TUR-mässan, fick massor av bra tips & hjälp inför resan ett halvår senare. Hade varit kul att kvista förbi montern igen nu!

• Piggelin1

Frejis igen - vad söt du är som tänkte på detta med Amandas eksem! Gulle du Samma sak här, får ofta mer eksem på vintern & om jag stressar mkt, så blossar det också upp mera.

• Piggelin1

Skrattar av två anledningar - ett: detta att hon bjöd på Piggelin, två: JAG = TRÄNARE på SATS????!!!
    Gym är verkligen INTE min grej, möjligen Friskis & Svettis, men även det var evigheter sen senast... F&S är fö enda stället där jag inte känner mig helt fel - speciellt med tanke på min totalt outvecklade koordinataionsförmåga
    Näe, snabba promenader är & förblir min återkommande favvo. Måste berätta detta om SATS för mannen nu - han kommer att fnissa lika mkt som jag!

• Piggelin1

Ja just det Lappis - flyger ni imorgon??

Svar på tråden Barnkarusellen