• Piggelin1

Barnkarusellen

Pirr, Muggles & Vänner - ska vi försöka få till en dejt nu när Sthlm är avverkat?! Vi kan väl prata vidare på mailen & försöka hitta en dag som passar?!

Telis igen förresten, är det nu till helgen som du drar till alperna eller helgen därpå? Hoppas att du får två riktigt, riktigt BRA veckor i vilket fall - njuta, skämma bort dig själv & ha det BRA, det förtjänar du verkligen.

BS, på tal om att baka & ha tiden för det. Det går faktist ganska bra, baka muffins går ju tex ganska snabbt, flera olika små delmoment då jag kan prata med Amanda samtidigt (& ha henne i babysittern precis intill), visa henne skålen (som om hon fattar vad det handlar om... , men hon får iaf uppmärksamhet!). Typ, det får ta lite längre tid än annars, men det går! Längtar faktist lite efter att hon blir större (läs, några år) & kan vara med & hjälpa till! Minns att jag hjälpte min mamma mkt som liten, när hon bakade. Typ slicka skålen... En (o)vana som fortfarande sitter i
    Ngt som Amanda däremot INTE gillar att jag gör, så är det när jag sitter med laptopen, så jag skriver enklast när hon sover. Pratade med en mammaledig kollega & hon berättade att hennes dotter (ca 5 mån) börjar gnälla så fort hon börjar närma sig arbetsrummet...
    Det är väl det att när man bakar/brötar i köket då händer det lite mera & det är roligare att titta på jämfört med att man sitter & knattrar på tangenter...

Kan förresten meddela att chokladmoussen i fredags blev kanon - det var verkligen super att smaksätta med rom & passionsfrukt!
    ...och ansiktsbehandlingen i fredags em var LJUVLIG! Len som en babyrumpa efteråt Tjejen som gjorde behandlingen försökte pracka på mig produkter för närmare tusenlappen efteråt, men det får vänta tills vi båda jobbar igen & tjänar mer pengar... Skulle nog dessutom hellre lyxa till det med en ny behandling för samma pengar istället! Så apotekets produkter får fortsätta duga för en "torrboll" som jag (torr hud alltså...).

• Piggelin1

Cicci, har du blivit ännu smalare sen du var i Götet före jul??
    Förstår vad du menar med "äckelsmal" i så fall - min syster såg anorektisk ut när hon var hemma med sitt tredje barn. Skillnaden är att hon var supersmal redan från början, medans jag aldrig varit sådär jättespinkig (ok, tonåren möjligen, men det är ju typ 20-25 år sen...). Så för mig är det ingen risk att bli sådär jättejättesmal, jag hade ju lite mer att ta av från början, även om jag inte var överviktig. Dessutom är jag ingen träningsnarkoman & nu när jag är ute & traskar raskt i 1-2 timmar varje dag, då är det ju väldigt mkt mer än annars, så det vore ju konstigt om det inte hade synts...

Jaja, nog om det!

Ngn skrev att de saknade Page & Nenne - jag med!! Saknar de galna inläggen!

• Piggelin1

Jag tar visst över tråden fullständigt nu plus att jag alltid lyckas pricka när ingen annan är inne Vaddå stötvis inlägg!?

Ikväll kommer min brorsdotter ner hit från Jämtland för att bo här en vecka & köra sin gymnasiepryo hos en reklam-/eventbyrå, som jag jobbar med. Känns verkligen KUL & BRA att kunna hjälpa till lite - speciellt som detta är dottern till min bror som inte är i livet längre. De bor så långt borta, så det är inte så ofta man har möjlighet att ställa upp, så då känns det verkligen BRA att kunna gör ngt sådant här nu!

Telis igen, på tal om MiniCoopers, nu ligger vår ute på Blocket? En har svarat & ville byta mot en Jeep Cherokee V8 ? TROR inte det?

• Piggelin1

Sist men inte minst - Zozo, var det du som tillkommit i galleriet? Såg ingen text till bilden & minnet sviker mig lite grand... Läcker röd klänning!!

• Piggelin1

Vilket skitväder det är i Gbg idag
    Jaja, har iaf varit ute & traskat en dryg timme, slank bla in en sväng på bokrean nu på em när det inte var så trångt. Blev faktist bara en bok, till min brorson som fyller fem på torsdag.

Telis, vad bra att läkaren var/är så vettig! Skööööönt! Skickar ännu en kram till dig

Sweet & Zozo, lycka till på era resp. UL!

Liten, vad tidig Mindre är på att vända sig! Amanda började vända sig från mage till rygg i helgen som gick (fast JAG som är med henne hela dagarna har fortfarande inte sett det - det var mannen som fick uppleva det magiska ögonblicket )

Zozo igen - det var jag som undrade om det var du i den röda klänningen

Pirr - håller med dig om Ullared! Det är verkligen hysteriskt & så ser man alla med knökfulla kundvagnar, vissa med flera stycken. Heeelt otroligt! Liksom intressant "fältstudie" att gå runt där, så fascinerande! Finns verkligen inget liknande!

Pirr, Muggles & Vänner - har precis mailat er om förslag på dejt! Izzie, hade varit jättekul att träffa dig med, om/när du är i krokarna!

På tal om sömn, det är precis som Tinga skrev innan idag, två steg framåt & ett bakåt. Inatt tyckte Amanda att det var läge att käka både vid två & strax efter fyra - gääääsp... Men trenden finns iaf där tror jag & det är bra! Då får man väl ta de där "tillbakastegen" på köpet... Men just när man börjar vänja sig vid att få sova lite mera, då känns det sååååå tröttande att behöva gå upp varannan timme. I början var det enklare, mer inställd på att det kunde vara så liksom... Nu vet jag att hon KAN sova betydligt längre. Jaja, det löser sig, som vanligt är det väl så att vissa dgr är man lite tröttare än andra, men de goda dagarna & charmtrollet herself väger upp tröttheten

• Piggelin1

Igår var vi förresten på den första föräldraträffen på BVC.
    "Intressant" är nog min sammanfattning...
    I min enfald så trodde både jag & mannen att när det hette FÖRÄLDRAträff, så skulle det vara med en hel hög föräldrar, men förutom mannen, så var det bara en pappa till, resten var mammor. Jag vet inte, är jag naiv eller??? Men då är det väl lika bra att kalla det för mammaträff?!

Mannen var lite skeptisk till att vi skulle anmäla oss innan, eftersom vi har så himla många både syskon- resp. kompisbarn i alla möjliga åldrar i vår omgivning - typ, behöver vi verkligen detta med? Men nyfiken som jag är, så tyckte jag att vi kan ju alltid ge det en chans & se vad det är för folk som är med. Med risk för att döma snabbt, så var det nog ingen som jag kände att jag hade sådär extremt mkt gemensamt med... Speciellt en var väääldigt speciell... Hon pratade om att hon jättegärna vill ha fok att promenera med, att vi skulle mailas osv, men jag tror jag står över... Ok, det är ju egentligen jättebra att dessa grupper finns, speciellt om man skulle vara bland de första i sin bekantskapskrets som skaffar barn, men de flesta i just detta gänget kan jag nog klara mig utan Fyyyy, vad elak & dömande jag är nu...

Föredrar helt klart några tjejer som jag lärt känna via Magplasket, mkt mer gemensamt med dem!

...och sen finns ju alla NI här som jag också kan "gagga" med, då blir ju föräldragruppen ganska överflödig.

• Piggelin1

MrsB,
    jag var i Ullared en gång som sexåring, sen var jag där första gången igen för drygt ett år sen & nu i sept var det andra gången. Bara gick omkring & "gapade" när jag var där första gången i vuxen ålder!

• Piggelin1

hej på er,

Sweet - förstår att hjärtat nästan stannade på både dig & maken igår. Håller med alla andra tidigare om att allt säkert är helt OK, att jag håller tummarna, förstår våndan osv. Skickar helt enkelt en lååååång & vaaaaaaarm kram

Gosnosen, fyyyy, vad tråkigt att det inte gick. Kram till dig med

Tinga, på tal om att du skrev om KUB, hur gick det för er & vad fick ni för resultat? Om du vill berätta förstås

Inatt slog Amanda sömnrekord! Somnade vid halv tolv & vaknade inte förrän strax efter sju!!! Heeeeeeeeeeelt otroligt, speciellt som hon vaknade två ggr natten innan! Jag vaknade ju tom före henne i morse! Snacka om att mina boobs såg ut som & kändes som bowlingklot

Förresten, ang att jag skrev om föräldragruppen i måndags & att det verkade ganska meningslöst - hade en kompis (& tillika tvåbarnsmor) här hemma på lunchen igår - hon berättade att deras föräldragrupp var mkt mer av utbildningsstuket. En gång mat, då var det en dietist som pratade, nästa gång tandvård, då var det ngn från folktandvården där osv. Sådana yrkesmänniskor är det ju inte fråga om alls för oss (kompisen bor i en kranskommun t Gbg), bara lite flummig diskussion ("vad vill ni prata om?") & alla var ju ganska logiskt försiktiga i framtoningen eftersom ingen kände varann. Så är det när kommunerna satsar sina resurser olika...

Vickan förresten, GRATTIS till huset!!!!

• Piggelin1

Muggles - magsjuka IGEN?! F-n vad trist

En helt annan sak, mannen min fick uppleva på nytt idag att han var i minoritet... Var på informationsmöte inför babysimmet & mannen var den enda pappan där.

Muggles igen, jag passade på att heja på Åse när vi var där, din babyplask-lärare & min magplask-dito. Visade upp Amanda lite så, men en kul grej - jag nämnde att jag hade en kompis som går hos henne på babyplasket & när jag sa Moa så sa hon just ngt i stil med att "Moa är verkligen en riktigt glad & pigg tjej, hon är verkligen med"

Svar på tråden Barnkarusellen