Barnkarusellen
Pirr, Muggles & Vänner - ska vi försöka få till en dejt nu när Sthlm är avverkat?! Vi kan väl prata vidare på mailen & försöka hitta en dag som passar?!
Telis igen förresten, är det nu till helgen som du drar till alperna eller helgen därpå? Hoppas att du får två riktigt, riktigt BRA veckor i vilket fall - njuta, skämma bort dig själv & ha det BRA, det förtjänar du verkligen.
BS, på tal om att baka & ha tiden för det. Det går faktist ganska bra, baka muffins går ju tex ganska snabbt, flera olika små delmoment då jag kan prata med Amanda samtidigt (& ha henne i babysittern precis intill), visa henne skålen (som om hon fattar vad det handlar om... , men hon får iaf uppmärksamhet!). Typ, det får ta lite längre tid än annars, men det går! Längtar faktist lite efter att hon blir större (läs, några år) & kan vara med & hjälpa till! Minns att jag hjälpte min mamma mkt som liten, när hon bakade. Typ slicka skålen... En (o)vana som fortfarande sitter i
Ngt som Amanda däremot INTE gillar att jag gör, så är det när jag sitter med laptopen, så jag skriver enklast när hon sover. Pratade med en mammaledig kollega & hon berättade att hennes dotter (ca 5 mån) börjar gnälla så fort hon börjar närma sig arbetsrummet...
Det är väl det att när man bakar/brötar i köket då händer det lite mera & det är roligare att titta på jämfört med att man sitter & knattrar på tangenter...
Kan förresten meddela att chokladmoussen i fredags blev kanon - det var verkligen super att smaksätta med rom & passionsfrukt!
...och ansiktsbehandlingen i fredags em var LJUVLIG! Len som en babyrumpa efteråt Tjejen som gjorde behandlingen försökte pracka på mig produkter för närmare tusenlappen efteråt, men det får vänta tills vi båda jobbar igen & tjänar mer pengar... Skulle nog dessutom hellre lyxa till det med en ny behandling för samma pengar istället! Så apotekets produkter får fortsätta duga för en "torrboll" som jag (torr hud alltså...).