• Piggelin1

Barnkarusellen

Hej hej,
    kors i taket - BT funkar!!

Vilma, grattis till att ÄL dykt upp!

Pirr, vi körde inget i stl 50 utan körde på stl 56 direkt. Amanda var 49 cm när hon föddes & visst var kläderna lite stora de första 1-2 veckorna, men sen har det varit lugnt. Nu har vi nyss gått loss på stl 62 & stuvat undan det mesta 56 - känns konstigt!
    Fikar gärna förresten! De närmaste två veckorna är ganska fulltecknade för min del, men sen ses jag jättegärna!

Telis - den mannen som du skulle träffat verkar ju inte ha ngn social kompetens eller vanlig respekt/folkvett alls! Dissa den firman, helt klart!!

Liten - låter som om du har det jobbigt just nu. Känner igen känslorna såååå väl! Det där att man blir irriterad & känslan av att man skulle kunna bli hårdhänt, som i sin tur ger FRUKTANSVÄRT dåligt samvete med en gång, bara tanken liksom...
    Läcker gör jag också med jämna mellanrum, det var mer i början, nu händer det vissa nätter, eftersom det går längre tid mellan amningarna då.

Hoppa över till FL... Hmmmmm - kan det verkligen gå för sig?? Då måste man skaffa ett konto där med, eller? Jag för min del håller tummarna för att BT rättar till sig snart, har nästan aldrig varit inne på FL.

• Piggelin1

Vad kul ni kommer att få på tråddejten i Sthlm förresten!
    Jag hoppas att det kommer en ny chans längre fram, eftersom jag inte kan joina Muggles & Vänner på Sthlms-turen nu.
    Den närmaste tiden är alldeles tokigt fullbokad med dopförberedelser, en dryg veckas besök av brorsdottern, vaccination, mannen som sen åker till Kina i två veckor (& vill träffa A så mkt som möjligt innan han åker...) & så flera andra besök, en 30-årsfest & en 90-minuters ansiktsbehandling (= Amanda-fritt!). I-landsproblem, helt klart, jag vet!

Jag kommer att pumpa Vänner & Muggles på skvaller sen när de varit i Sthlm & träffat de av er som jag ännu inte träffat IRL

Nu ska det bli lite färska räkor & sen en massa goda ostar, yummie!!

• Piggelin1

WOW, Vänner!!! Stoooort grattis!!!! Vad kul för dig!
    Så då är vi inte "kollegor" längre
    Visste ju att ni haft Blekinge-planer sen ett tag tillbaka, men nu är det ju verkligen skarpt läge! Du måste berätta mer om jobbet/firman nästa gång vi ses, eller så mailar jag dig separat - jag kan nog inte vänta tills vi ses!
    Fast synd för oss i Gbg som mister ditt trevliga fikasällskap!!Kraaaam på dig!

• Piggelin1

...coh BT verkar ju funka nu igen?! Otroligt i så fall!

Igår var förresten Amanda på sitt första riktiga party! Lite middagar & så har hon ju hunnit med innan, men igår var hon enda barnet bland en massa fd chalmerister & MC-killar - mannen min tyckte att han skulle skydda henne extra mkt från alla killarna Fast vi stannade inte så superlänge, tyckte det var lagom att åka hem i takt med att volymen på stereon åkte upp... Kul men ovant att ha med Amanda just på denna "typen" av party

Nu ska jag amma Amanda & sen kommer en kompis över på besök.
    Ha det så länge!

• Piggelin1

Jag tror faktist att Tinga kommer hem idag - 10 februari är ett datum som låter bekant, tycker/tror jag. Är såååå nyfiken på att höra hur du haft det, Tinga (fast det hör väl kanske mer till resetråden )

• Piggelin1

F-n, glömde kopiera, & så försvann mitt inlägg - jag börjar om igen...

Hej iaf allihopa! Vad kul med en massa gott babbel att läsa ikapp!

Tinga, välkommen hem! Har tänkt massor på dig & din make & undrat hur ni hade det i Madikwe! Har tom pratat med mannen om det flera ggr de senaste veckorna! Hoppas verkligen att ni är nöjda så att jag inte får dåligt samvete för att ha lockat er dit Vad härligt också att ni landat i detta faktum att ni ska få tvillingar! Perfekt med semestern så nära inpå beskedet, så att ni fick möjlighet att landa ordentligt tillsammans! I helgen såg jag en födelseannons för en av tjejerna från mitt Magplask, en flicka & en pojke. Hon var en av de som jag pratade ganska mkt med, så jag har undrat just hur det gått för dem

Vänner, håller med Tinga ? tack för att du roar oss med att berätta om dina försök i köket

Frejis ? kul att se dig härinne! Låter som ett klokt beslut att avvakta med ivf när det är så mkt funderingar som snurrar runt i skallen för tillfället. Man måste gå på magkänslan, annars mår man bara kasst!

Muggles, innan jag glömmer det eller du loggar ut ? tid/lust att ses en sväng på dagen imorgon?

• Piggelin1

Muggles igen, förstår att Vänner & du ska träffa din kompis som jag träffade i förra veckan? Angående att allt rullar på enkelt där - kunde inte låta bli att fnissa åt din mans beskrivning av dottern Tycker den är rolig & kunde inte låta bli att berätta för mannen om den

Var ni kvar på festen länge i lördags förresten? OT OCH internt samtidigt, jag vet - sorry alla andra!

Angående (svär)föräldrar med mkt åsikter - min mamma tjatar om ersättning stup i kvarten - det måste vara så att lika väl som man propagerar för amning idag (om det funkar), så propagerade man extremt mkt för ersättning på 70-talet plus att man inte ammade mer än 3-4 månader på sin höjd. Det var liksom det som gällde & föräldrarna tror att det är samma som gäller idag... Jag rycker mest på axlarna & struntar i vad min mamma säger. Speciellt som Amanda verkligen vuxit till sig ordentligt på min mjölk - sex kilo numera... Samtidigt som mamma propagerat för ersättning innan, så är hon nu orolig för att A inte ska komma i dopklänningen på söndag - då är det väl tur att vi inte gett A ersättning OCKSÅ! Tydligen har de flesta andra varit ca två månader ism dopet & A blir ju tre månader nu till helgen. Jaja, det ger sig, får väl sprätta lite i ärmarna i värsta fall (fast då skulle nog mamma gråta blod...).
    Min ena bror berättade förresten att mamma propagerat massor för ersättning ism att de fått sina tre barn också, men de strumtade också i att lyssna på henne, svägerskan hade ju också mjölk så att det räckte... Som sagt, man får ta parenteserna med en nya salt - fast det gör jag ju när det gäller mkt annat med

• Piggelin1

Igår var förresten Amanda & jag ute på längsta bilturen hittills, närmare bestämt i Halmstad över dagen. Funkade hur bra som helst (& det är såååå skönt att ha den nya bilen!!) - en del barn avskyr ju att åka bil, men än så länge verkar det ju funka med Amanda! Gott!
    Så igår träffade familjens äldsta familjens yngsta, skiljer sisådär lite drygt 95 år på dem Min gamla mormor var sååååå glad för att vi kom & man såg att handlaget verkligen sitter i när Amanda låg/satt i hennes famn! Det är lite för långt för henne att komma hit upp till dopet till helgen, men då får man ju göra så att vi åkte dit istället! Amanda fick en doppresent & sen fick jag ett kuvert med en hundralapp, som mormor ville att jag skulle köpa lite blommor för, som ska stå på bordet ism dopkalaset på söndag. Hon är för söt! Det kommer att bli såååå tomt den dagen hon inte längre lever - vi har en så mysig relation hon & jag. Spelar ingen roll att det skiljer 58 år på oss!

• Piggelin1

Frejis - ja, tiden flyger verkligen iväg, Amanda är stora damen både åldersmässigt & viktmsässigt
    "Stabil" som mormor sa igår

• Piggelin1

Hörde av en kompis som var på besök i förra veckan att barn aldrig kan vara/betraktas som feta innan de fyllt fyra år - valkar & veck är bara bra att ha, lite att ta av om de blir sjuka Så det känns helt OK att Amanda börjar likna en Buddha mer & mer. Fast visst är det facsuinerande att tycka det är gulligt med massor av veck, så är ju inte riktigt fallet när man är vuxen....!

Svar på tråden Barnkarusellen