• Piggelin1

Barnkarusellen

Hej Tinga!

Vad duktig du är som frostat av frysen! Vi gjorde det för en eller två månader sen & det behövdes verkligen, den var helt igenisad... Kändes såååååååå skönt!

Spännande med UL'et också! Minns att en tjej på mitt magplask, som väntade tvillingar, pratade om att hennes flicka & pojke "bråkade" med varandra. Om hon låg på ena sidan, då hamnade den ene underst & blev missnöjd, då lade hon sig på andra sidan & då var den andra inte nöjd. Fast dina tvillingar kanske inte ligger så precis på varsin sida av magen?

Nu vaknade Amanda, got to go!

• Piggelin1

Här är en till som gärna kunde sälja dottern billigt, iaf inatt & i förmiddags var hon definitivt på rea Lilla damen fick ett tokryck & var SKITPIGG även inatt, typ 2½-3 timmar. Zzzzzzzzzzzzznark... I förmiddags kändes det riktigt eländigt (åhhhh, vad UNDERBART det är att vara mamma - NOT ), men sen packade jag in A & mig själv i bilen & åkte ner till Freeport (outlet med diverse märkesbutiker) & TÄNK vad glad man kan bli av lite shopping Kompletteringsshoppade några ittala-dricksglas, en Rörstrands Hanna-mugg (mina favvosar sen ngt år tillbaka: www.rorstrand.se/web/rorstrandwww.nsf/pages/E31EEF275405157FC22573CA002E2C87!OpenDocument&Expand=1 ), några andra småprylar & sen blev det Plantagen där jag shoppade två buketter påskliljor, två dito med tulpaner samt två krukväxter. På vägen tillbaka körde jag via ?421? (shopping-center) & där sprang jag på en gammal kursare, som jag stod & tjötade länge & väöl med. Så när jag kom hem igen sent i eftermiddag var jag faktist på bra humör igen Men mannen min är för söt när jag visade vad jag shoppat: ?Men köpte du inget till Dig själv?!? Hmmm, typ schampo & vax? Jag får bli bättre på det där!

Izzie, håller med om att de är så himla söta när de sover & suger med munnen i sömnen. Bedårande helt enkelt

• Piggelin1

Izzie,
    fy, vad gräsligt med din moster. Jag avundas dig inte för din dag imorgon då du ska berätta för din mamma. Kram på dig
    Vad bra att du får till bäckenmätning förresten, håll oss underrättade om hur det går.
    Ang babysim, så började vi med det förra onsdagen & nu till helgen blir Amanda fyra månader, så hon var väl precis på gränsen för att få börja.

Vänner, vad kul med lyckad möhippa! Ism en möhippa för 6-7 år sen så var vi också på Trägårn på kvällen & åt middag. Maten var OK, men sen när nattklubben drog igång så var jag inte sådär grymt impad. Det är så himla STORT liksom! Håller med om det där att man redan gjort 80-talet en gång, då när det verkligen begav sig. Hmm, känner mig lite halvgammal när jag konsterar detta Minns när jag var liten & folk pratade om att de minsann var med på riktigt, på 60-talet Nu är jag likadan, fast pratar om 80-talet!

Vickan, krya på dig!

Sweet & Lappis, tack för länken till detta med att dricka när man ammar. Om jag hinner senare ikväll, ska jag kolla folks kommentarer också - verkar som om många har åsikter. Säkert en massa "poliser" som tycker att man minsann kan skippa alkoholen den tid man ammar, kan man inte det, så är man alkis etc...

• Piggelin1

Kul namndiskussion ni haft förresten!

Zozo, ojoj, Hippolyte & Viking
    De andra dubbelnamnen som ni nämnde lät ju för himla kul med, speciellt Kent-Jesus

Tinga, ang att uttala namn på skånska - tänkte direkt på Pejtååååår jag med, innan jag läste ditt inlägg

På tal om att namn som börjar på H inte uttalas i franskan/spanskan, så minns jag när jag bodde i södra Tysklnad för många år sen & delade lgh m två fransyskor & spanjorskor. Det fanns en svensk till, Håkan, & en dag när jag kom från skolan, så låg det en lapp till mig "Augan hat angerufen". Tog en stund innan jag fattade

• Piggelin1

haha, zozo, så du var kär i Zeb Macahan som fyraåring

• Piggelin1

Såg precis att det fanns en tråd som heter "Page" - självklart var jag tvungen att kolla in om det handlade om "vår tråds Page", men det var frisyren...

Page, om du är inne & läser mellan varven - hoppas att du är OK. Du är saknad!

• Piggelin1

Ser att du redan loggat ut igen, Page - men KUL att se dig en snabbis härinne i alla fall! Kram på dig (ja, det får du stå ut med...)

Lappis - äggplock på skärtorsdagen, sicken tajming!!! Kan ju bara bli superägg då! Gott att höra att du blivit en citronvaginagumma igen

Vickan, trist att det inte ger med sig - krya på dig, igen!

Izzie, vad BRA att din mamma tog det på rätt sätt. Måste ha känts himla skönt att ni fattade rätt beslut.

Tinga, vad trist med högt blodtryck Håller tummarna att det inte blir sämre. Nu skrev du ju iofs att du är less på jobbet, men jag skulle blivit rastlös tror jag om jag tvingats gå hem redan i vecka 23...

MrsB - det låter som om mannen din verkligen behöver känna på vad det innebär att vara föräldraledig Har några vänner som hade det lite stökigt i sin relation, men när mannen sen väl var hemma i sex månader, då jämnade det ut sig mkt mer & relationen blev mkt bättre & mer balanserad. Båda fick mer förståelse fäör den andres situation, oavsett om man var den som jobbade eller den som var hemma.

• Piggelin1

Det var säkert mer som jag tänkt kommentera, men har lyckats glömma typ det mesta...

Håller iaf med om att det var en konstig känsla när man shoppade de första bebisplaggen. För vår del var det när vi var i USA i somras, då var jag väl i vecka 25-26 ngnting tror jag. När vi kom hem satte vi även ihop Bugaboon vi hade köpt, kändes helskumt att se den stå där i lgh & veta att om några månader så kommer VÅR bebis att ligga i den
    ...och nu när man är utanför dörren, så är den med typ jämt! Ngn enstaka gång har jag varit på stan utan vagn & utan Amanda - känns nästan som om man är på rymmen då!

Nähä, dags att greja lite innan det är dags att hoppa i säng. Just nu går Operation Mat & Sömn framåt igen, A sov runt sex timmar i ett svep inatt - LYYYYYYYYYYYYX!!!

• Piggelin1

God förmiddag

Ännu en natt då Amanda sovit närmare sex timmar i ett svep, jag ÄR verkligen en mkt piggare människa om jag får typ fem timmars sammanhållen sömn!

Cicci, välkommen hem, lät som ni haft det kanon i Dubai! Ha det gott i Blekinge med!

Tinga & Lappis - angående det där att ta det lugnt. Jag tror att jag uytvecklats lite åt samma håll som Lappis de senaste åren, mkt pga mannens goda inflytande här med. Förr var jag alltid hysteriskt uppbokad för jämnan, men nu trivs jag med att ta det lugnare & det är riktigt skönt att "bara vara" mellan varven. Visst, i vissas ögon har jag säkert fortfarande mkt på G, men utifrån mitt eget perspektiv så är det en klar skillnad. Visst, nu är jag är hemma om dagarna, jag träffar jag ju gärna folk, men sällan mer än en grej per dag. Denna vecka blev ett par grejor inställda, så det blev lugnare än planerat, men jag kompenserade ju det lite genom att åka ner till Freeport & shoppa Var glad hela dagen efter - tänk vad lite shopping kan göra gott, & ändå var det ju inga gigantiska inköp jag gjorde...!

• Piggelin1

Lappis, visst var det ÄP planerat till påskveckan om blödningen inte spökat? Det är nog det som gjort att iaf jag blandar ihop ÄP & koll av äggblåsor

Vickan förresten, glömde det igår - det är verkligen en prestation den viktminskning som du åstadkommit! Hut ab, som de säger i Deutschland
    Min egen viktminskning bara fortsätter - tänk alla ggr jag kämpat som tusan med 2-3 kg hit & dit & nu gör jag typ ingenting (ok, jag promenerar ju enormt mkt mer nu jämfört med när jag jobbar) & det bara rasar. De där tighta jeansen jag hade i garderoben & var glad över att komma i för ngn månad sen, nu är snart de också för stora... Jaja, snacka om lyxproblem. Resonerar lite som så att det faktist var lite synd om mig när jag tappade allt håret så nu förtjänar jag denna medvinden med vikten Ska fö klippa mig igen imorgon, dvs håret fortsätter växa & frodas!! Jiiiihaaaa!

Frejis - har inte sett till dig härinne på några dgr, hoppas allt är väl!

Svar på tråden Barnkarusellen