Barnkarusellen
Vilken fin bild du lagt in, vart kommer den ifrån??
Vilken fin bild du lagt in, vart kommer den ifrån??
Jösses vad ni skrivit idag - härlig ikappläsning!!
Sitter med en fullklottrad lapp, ska se vad jag får ihop för kommentarer
Lappis, din man är verkligen KANON! Vad rart med rosor! Själv köpte jag en jättefin bukett blommor innan, till mannen min, som fyller år i morgon (& ska vara ledig från jobbet!!).
Ang semesterplaner, klart att ni ska åka "sydväst" - då kan ju vi ses också, som extra bonus
MrsB - fin bild!
Tinga, vad gott att trycket var på samma nivå som tidigare. När du skrev det där med att läkaren sagt att du ska göra roliga saker, så påminde det mig om den BM som jag hade under min graviditet - en supermysig kvinna på runt 60. Hon tjatade på mig massor av ggr att jag skulle skämma bort mig själv under graviditeten & göra roliga saker. Lämna jobbet tidigare & gå på stan/fika med vänner, om det funkade praktiskt. Inte vara så "duktig" hela tiden osv. Jag tog henne på orden flera ggr, minns att jag bla tog långlunch & hälsade på Muggles & Moa!
Jag kollade delvis på Barnmorskorna på TV igår, fick lite av känslan "Ja just det, det var ju såhär det var". Miljön, barnmorskornas prat/peppning osv. För ovanlighetens skull så lipade (=grät) jag inte så supermkt (jag är superlättrörd annars), dock kunde jag inte hålla tillbaka tårarna på slutet när han den tunnhårige & skäggige killen i gul t-shirt grät så att det sprutade om det!
Nattson, välkommen hem igen!
Nenne - krya på dig!! Fnissade gott åt det där att du blev nyfiken på Korsika för att det lät som Persika!
Hmmm, angående var jag skulle kunna tänka mig att bo förutom här på västkusten... Södra Frankrike alt. Bretagne, Amalfikusten alt. ytterligare lite söderut eller Cinque Terre, Kapstaden + vinområdena samt en lgh på Manhattan & ett sommarhus uppe i Rhode Island (Newport eller liknande). Inga höga krav alls Fast samtidigt är jag lite inne på Lappis linje - tänk att få bo på en massa lyxhotell runt om i världen (eller för all del, "bara" ställena ovan räcker en bra bit på vägen!)
Vackrast i Sverige - åhhhh, det kom upp en HELT fantastisk vy från Frösön, när ni skrev om det Telis & Nenne! Ett gammalt ex's föräldrar bodde/bor året runt högt upp på Frösön med en helt fenomenal utsikt mot Årefjällen etc. helt klart bland det maffigaste jag sett! Minns att det fanns ett utsiktstorn alldeles i närheten, är det det som kallas för Stocketitt? Eller vad är Stocketitt? Blev supernyfiken nu!
Svårt att säga vad som är vackrast i Sverige - Gbg's skärgård, Sthlm, strandpromenaden i Varberg med fästningen, Kullaberg är inte dumt, Ale Stenar är häftigt, utsikten från Frösön som jag skrev om här ovanför - hmmm... Men jag har en stooor favorit, som inte så många känner till (Muggles vet vad jag pratar om) - en strand utanför Varberg som heter Gamla Köpstad. Spelar ingen roll om det stormar, är på sommaren eller ngt annat - det är MAGISKT för mig med det öppna havet där!
Nu har mannen fixat maten, måste avsluta!
Kram på er!
oj, vad långt det blev...
Lappis - stooooooooooort grattis till det finfina återplanterade embryot/plastocyterna samt eskimåerna! Tänkte på dig flera ggr innan idag!
Men eskimåerna ska ni väl inte behöva använda, så det så!!!
Kul att mannen din hade med kameran & vad bra att du får dricka lite vin ikväll!!
Kram på dig!
Telis - håller tummarna för att du slipper huvudvärken nästa vecka!
Annars ganska fullt upp här idag, mannen fyller år & är faktist ledig, så vi åt frukost på vårt stamställe "Franska" idag! Innan Amanda föddes så brukade vi äta frukost där minst en vardagsmorgon i veckan på vägen till jobbet, men nu har vi inte gjort det en enda gång sen hon föddes. Men idag blev det äntligen av - yummie!
Sen vidare för att handla en massa mat & vin inför morgondagens kalas. Nu ska vi börja laga mat/baka samt städa lite innan mannens mamma med make dyker förbi en sväng... Inte bästa tajmingen kanske att de ringde & bjöd in sig, innan idag, men jaja, inte så mkt att göra ngt åt. Planeringen gick liksom lite snett nu...
Tinga, nu har du ju redan åkt, men hoppas ändå att du får kanondagar i Paris & vem vet, du kanske springer på Frejis, hon är väl där nu med? Ha en bra födelsedag med!
Telis & Nenne förresten - jag är fortfarande supernyfiken på vad Stocketitt är/ligger! Jämtland ligger mig så varmt om hjärtat, eftersom jag har syskonbarn däruppe! Plus att jag gillar norrländska - dialekten alltså!
Lappis - jag är stenbock - & attans trevlig, smart, snygg, ödmjuk osv
Cicci - grattis till att firren sovit hela natten!!! Amanda sover också mkt bättre nu. Inatt var jag uppe två ggr för att stoppa i nappen, men annars så sov hon 22.30 till 06 & i min värld är detta definitivt en "hel natt". Den senaste veckan har vi dessutom haft 4-5 nätter på raken då vi inte ens behövt gå upp & stoppa i nappen eller dylikt under natten. Känns superlyxigt! Oftast ammar jag i sängen då vid sex & sen somnar vi om båda två en stund till, såååå mysigt!
Förresten Cicci, har en kompis som drabbats av samma elände som du hade med Viktor - hade ni några speciella knep som ni tog till eller var det mest "hårt mot hårt", eget rum, egen säng etc? Tänkte att kompisen behövde lite peppning, tänkte direkt på dig när hon beskrev hur de hade det.
BS förresten, skickar en KRAM - låter verkligen skitjobbigt!
Japp, Pirr - det är stället som ligger mittemot Egg & Milk. Egentligen är väl inte miljön där supercharmig, men vi har kört denna traditionen ända sen vi träffades för 3½ år sen, så det sitter i När vi träffades bodde mannen precis intill, på Kastellgatan. Han brukade gå dit även innan vi träffades...
Vänner, vilken OSIS att ni fick ställa in dagens restaurantbesök Håller tummarna att det funkar nästa vecka ist'llet!
Pirr förresten, skickar ett Lycka till denna vägen med, även om jag sa det när vi sågs i förra veckan för varje dag som går, så kommer det närmare & närmare Apropå det där med dåligt humör när det är på G, har ett svagt minne av att jag var lite småsur dagen innan eller kanske snarare "noll tålamod"-humör...
Tack Lappis
Hmmm, det var ju baka jag skulle göra... Mannen håller på att städa med A i babybjörnen & jag sitter här & skriver Måste nog sätta fart nu! Kram på er & en extra till dig Telis, tror du behöver det idag!
Telis & Nenne, kul att ni väljer Gbg
Såg lgh för ett tag sen & den terrassen går inte av för hackor!
Fast, mina vänner - läget är ju kasst! Precis på den delen av Avenyn med alla krogarna, jädrar vilket liv det lär vara där, speciellt på sommaren. Samma lgh på en tvärgata eller parallell-dito, ja tack däremot!
Nenne - ja just det - jag glömde det...
Jag börjar dessutom bli gammal - om jag skulle gå ut en lördagkväll på (speciellt) avenyn, då skulle jag ligga minst tio år över genomsnittet Eller förresten, snarare femton kanske?!
Hej Muggles - allt väl? Har mannen & Moa tillfrisknat? Slapp du undan?
Vilken otur ni har - känns som om ni åkt på en massa grejor denna vintern