• Piggelin1

Barnkarusellen

Angående kläder förresten, kan det inte vara så att folk tycker det är så himla ROLIGT att shoppa bebiskläder, att det finns så mkt fina/söta grejor osv, så de VILL verkligen göra detta? De får inte chansen annars osv...

• Piggelin1

På tal om grejor - nallar & gosedjur har vi fått förresten HUR många som helst - jag som själv aldrig riktigt förstått vitsen med gosedjur (hade en älskad trasdocka som liten, men inga gosedjur), där förundras jag över hur folk måste tycka det är mysigt att shoppa gosedjur också. Själv är jag mer "jaha"... Men om Amanda gillar dem, så självklart är det ju bra. Hon får bli lite större först bara så att hon fattar, tror jag. Just nu är det en "koprickig" snuttefilt som är favoriten

• Piggelin1

Gomorron!
    Solen skiner & det är STRÅLANDE väder i Götet idag - härligt!!
    Mannen drog ner till Halmstad imorse för en MiniCooper-träff, typ 40 Minis som ska ut & köra ihop... Mannen blev medlem i Mini-klubben samma kväll som Lupon blev såld, innan i veckan Så det känns nästan som lite vardag, iom att Amanda & jag är själva idag på dagen. Ska ut på lite picknick med MissX, premiär för i år!! Underbart att utnyttja det fina vädret!

Igår kväll blev det förresten restaurantpremiär (iaf kvällstid) för oss tillsammans med Amanda! Mannen & jag gick till vår stammis-italienare & det gick hur bra som helst - Amanda stensov i vagnen hela tiden! Kul att det funkade

Skickar kramar till alla som behöver det - Telis, Liten med flera!

Izzie - grattis till SM-guldet!! Kul! Minns när Frölunda vann för några år sen & det var 38 (eller 40?) år sen senast. Vilket LIV & JUBEL det var på Götaplatsen då

• Piggelin1

Tinga, hoppas ni gillar Annas Profylax, vi körde som er - en fredagskväll & en lördag fm. Kort & intensivt & jag minns att det var väldigt mkt tankar som kom upp för min del då.

• Piggelin1

Gomorron i tråden!

Lappis - välkommen hem!! Jag är supernyfiken på att höra vad du tyckte om Hongkong!

Grattis i efterskott, Nattson & MSW!
    MSW, jösses, du är ju bara barnet jämfört med mig Tänkte nästan säga att jag är dubbelt så gammal, men riktigt sååå illa är det inte

Telis - kraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaam Vet faktist inte riktigt mer vad jag ska skriva Tänker på dig & håller tummarna.

Start Sept - vad skönt att den lill* mår bra!! Kan tänka mig att ni drog lättnadens suck efter UL'et igår.

Nenne - SKIT med jobbet, men jag är övertygad om att det ordnar sig & håller med Vänner & hennes förslag! Kram

Vänner förresten, kul att se dig härinne! Nu är det inte många dgr kvar som Gbg:are Hoppas att allt går bra med flytten etc. När går lasset? Kör ni flyttfirma? Kram till dig med!

Tinga, välkommen in i "bygga eget skötbord"-klubben! Vi gjorde ju det med (eller snarare var det mannen som byggde) eftersom vi inte heller har badkar eller ville borra hål i kaklet & inga vanliga skötbord fick plats. Funkar jättebra!
    Så du tycker att Amanda fått mina ögon En nära väninna sa samma sak, så det stämmer säkert!

Hmmm, ngt mer jag skulle kommentera?!

• Piggelin1

Villket GRYMMEväder det är nu! Träffade två tjejer från Magplasket med deras småttingar i Slottskogen igår em. Hade tänkt promenera runt, men det blev picknick med massor av tjöt för hela slanten Fast jag fick ju en rejäl promenad dit & hem, så motion fick jag ändå!

I lördags var det picknickpremiär ute vid havet, en väninna, Amanda & jag åkte ut till Näset & hade picknick. Alldeles läigt & solen som värmde massor, mmmm! Enkelt att komma till havet med barnvagn där med, gött! Såg förresten till & med en stolle som badade

I söndags var vi nere en vända hos mina föräldrar utanför Varberg & det blev en obligatorisk sväng till "vår" vitsippsbacke, en STOR bukett fick fälja med hem till Götet. Men det var verkligen hög tid, om ngn vecka är det nog redan överblommat.

...och idag ska vi med svärmor till Osterian/Falbygdens Ost i Falköping - yummie!! Hmmm, lite ost & vin ikväll kanske?! Stor chans, milt uttryckt

Nähä, nu måste jag nog väcka lilla damen ur sin skönhetssömn, så att vi så småningom kan åka iväg. Tjing på er!

• Piggelin1

Tjing!

Idag har det ätits ost så att det sprutar ur öronen, de hade en ostbuffé på Falbygdens Ost med diverse tillbehör, som svärmor & jag gick loss på en masse... Hmm, tur att jag kan äta vad som helst just nu, annars hade jag nog samlat på mig minst ett kg extra idag... Så ngn ost ikväll med mannen blev det inte, sparar det jag köpte till en annan dag

Men jösses vad Amanda "pratar" nu! Hon har hållit låda som bara den, var på sitt absolut soligaste humör & charmade några pensionärer totalt när vi satt & åt Modershjärtat växer & blir sååååå stort Blir spännande när vi åker till Italien i sommar - italienarna brukar ju var fullständigt TOKIGA i barn! ...och så en lite halvblond bebis dessutom!

Den där sockerlösningen ni pratar om förresten - är det om ngt värde är dåligt eller så, för jag slapp ifrån detta helt & hållet! Låter som om jag ska vara glad för det!

• Piggelin1

Sweet - njut av New England, Boston, Cape Cod etc! Fick helt klart mersmak efter besöket där i somras!

• Piggelin1

Hej allihopa,
    ett snabbt inlägg från mig innan vi drar till Tyskland senare idag (om jag nu kan fatta mig kort?!).

Lappis - jag håller med Start Sept, jag tror också att ni förr eller senare ska lyckas. Förstår att det var tufft att komma hem från semestern & liksom landa i vardagen & ivf:andet igen Det är såååååå orättvist att ni inte lyckas Så många ungar som föds av misstag & far illa & så ni som verkligen VILL! Jag blir på ngt vis ännu mer tacksam för att vi fick till Amanda när jag läser om dig & Telis - lite för att vi är jämngamla tror jag. Men jag säger det igen, vilken UNDERBAR & FANTASTISK make du har som sätter guldkant på er tillvaro när det är jobbigt. Ni är verkligen bra på att skämma bort er själva när det går er emot. Go girl! Måååååååånga kramar

Telis, håller tummarna så de blir blå!!!!

Tinga, vad trist att blodtrycket ökat Men skönt att du iaf KÄNNER att du mår bra!!

Nä, nu måste jag nog packa lite - tycker det är så erbarmligt TRIST att packa, kommer på en massa andra grejor mest hela tiden, som jag gör istället... Dricka kaffe, fixa grejor på stan, skriva här, maila osv...
    Hämtade ut Amandas pass igår förresten - hon var bara för SÖT!!!

• Piggelin1

Om jag inte hinner in mer idag, ha en skön helg allihopa, så kikar jag in i början av nästa vecka när vi kommit hem igen!
    Håll tummarna att hemresan går bra! Ner tar vi Kielfärjan & sen ca tre-fyra timmars körning söderut (borde vara en baggis), hem tar vi den långa vägen via Puttgarden-Rödby & Öresundsbron. Bra övning inför sommarens resa till Italien. Skulle de krisa på hemvägen så är mannen ledig på måndag & vi kan övernatta ngnstans längs vägen...

Svar på tråden Barnkarusellen