• Piggelin1

Barnkarusellen

Grattis i efterskott, Koko! Välkommen i klubben - säger en som inte har så långt kvar till "nästa klubb"...

Tinga, grattis till det utmärkta KUB-resultatet! Vad gott!
    Vad bra att simning verkar funka för dig nu när löpningen inte funkar längre. Förstår om du blir rastlös, sådan träningsnarkoman som du är! Jag som inte är i närheten av att vara det, blev rastlös ändå...!

Angående kortklippt - jag är ju med i samma klubb! Visserligen går jag & funderar på om jag ska låta det växa ut, nu när det kommit tillbaka, men samtidigt så har jag fått så enormt många komplimanger för att jag passar i kort hår, så jag kanske viker mig för "grupptrycket" Trivs ju faktist väldigt bra i båda!

MrsB, vad BRA att dopet blev så lyckat!! Men visst är det lite skönt när det är över - lite antiklimax lisom.
    Härligt med rester, det hade vi med i flera dgr, yummie!

Nenne - du är så KLOK & välformulerad På Picken

Snartis - tack för uppmuntran att ge föräldragruppen en ny chans. Har inte bestämt mig riktigt ännu hur jag (vi) gör, nästa gång är inte förrän i påskveckan. Om man går på vanliga MVC här i stan, så är man med i en mammagrupp när man är gravid har jag förstått, men privata BMG dit jag gick, de kör inte med det. Så därför blir det "bara" föräldragruppen på BVC för vår del. Har lärt känna en del tjejer via Magplasket som jag gick på & vi har setts några ggr & haft supertrevligt ihop. Har även några kollegor på "lite håll" som är mammalediga, så vi har setts en del vi med. Så egentligen tror jag att jag har nätverk så att det räcker, men så är det ju det där med att man är obotligt nyfiken på nya människor, det KAN ju vara folk med som man funkar bra med. Jaja, den som lever får se

• Piggelin1

Kan för övrigt berätta att A har halkat tillbaka lite i sömnen - har ju haft en period där hon sovit otroliga (för oss!) 5-6 timmar på natten, men nu de senaste dagarna/veckan, så verkar hon halkat tillbaka i sovutvecklingen Det var ju såååå skönt att få sova lite mer i taget!
    Avvaktar några dgr till & ser om hon hittar tillbaka till sina bra vanor, annars får vi väl ta i med "hårdhandskarna".

ooops, nu är det en dam som inta alls är nöjd, måste rusa!

• Piggelin1

Jösses, här är man borta några timmar & så är det massor att läsa ikapp - I'm impressed!

Grymmeväder i Götet idag!! Har haft en kompis med sin bebis på besök - tog en rejäl promenad i solen, hur gött som helst, riktiga vårkänslor!

Tinga, spännande med din bror & svägerskas bebis som är på G!

Telis - skickar en låååång kram - f-n vad du åker på mkt skit & ont etc. Orättvist

Ojdå, många som har "speciella" svärmödrar - min är faktist jättebra. Vi är inte speciellt lika, men hon är väldigt rar & omtänksam (hennes omtänksamhetsgen har sen gått i rakt nedstående led till hennes son ) Vi har lagom mkt kontakt & hon tränger sig inte på onödigt mkt.

MrsB - låter som om du får ta din man i örat & uppfostra honom lite Förstår att du längtar tills att säsongen är över, så att du inte behöver agera lika mkt ensamstående mamma längre...
    Kram!

Nenne - åhhhh, vad kul det är när du är inne & skriver!! Fnissade gott åt kommentaren om din man som nyfödd

• Piggelin1

Lappis - vad kul med Kocklandslaget! Fast jag tror att ni kommer att lyckas med denna ivf & då tycker jag att ni ska boka in Kocklandslaget i alla fall, men för att FIRA!!

På tal om rätt tillfälle att skaffa barn - ja, gäller det ålder, så borde jag blivit mamma klart tidigare, men en inte så oväsentlig detalj ska ju helst finnas i ens liv - Mannen med stort M! Visst, vi kunde dragit igång verkstaden fortare efter att vi träffades (3½ år sen), men vad fasen, vi ville ju leva vuxenliv TILLSAMMANS först med! Resa & ha det BRA, bara vi två! Sen hade vi ju en ofantlig tur, dvs det tog ganska snabbt för oss. Vet inte HUR många ggr jag skickat tacksamhetens tankar till högre makter för detta Det var ju inte alls självklart med tanke på såväl ålder som en saknad äggstock.

Håller förresten på att läsa en klart mysig bok just nu: "Koka makaroner". Mannen fick den av kompisar i somras & jag tror han började läsa den, men det var så mkt pappa-böcker där ett tag, så han ledsnade. Men nu när vi sas är ute på "andra sidan" med Amanda, det är såååå mkt man känner igen! Dessutom utspelar det sig i Gbg, känner igen massor av gator & miljöer som nämns!

• Piggelin1

Imorgon ska vi förresten skriva på kontraktet för huset som vi skrev reservationsavtal för i höstas! Spännande! Enligt papprena blir det inflyttning 27 mars 2009. Perfekt att ha ett år till, inne i centrala stan!

• Piggelin1

Oooops, Lappis - låter liiiite stressigt! Fast eftersom jag är helt övertygad om att du är fenomenalt duktig, så kommer det ju ändå att gå fin-fint!! Hoppas att du får sova inatt bara!

• Piggelin1

Tinga - grattis till att ha blivit FASTER!!

Lappis, vad gott att presentationen gick bra! Visste jag ju iofs

Zozo, har ni snö?! Bor inte du i Frankrike?! Där förmodar jag att blir kaos på vägarna vid minsta snöflinga?! (om du inte bor nära Alperna förstås...) Här är det knallblå himmel % strålande sol, dock lite kyligare idag än igår.

Nenne - vad gött att det är spolning på G!!

Jag vill också ha sömntips!!! BS & Muggles, var glada att era små älsklingar var pigga först klockan fem, här var det en som vägrade sova mellan typ 2 & 4-½5 inatt... Spelade ingen roll vad vi gjorde, ingen metod att få henne att sova hjälpte Råpigg helt enkelt. Jag som tyckte att vi fått damen att fatta vad som är dag respektive natt, idag misströstar jag lite. Men förhoppningsvis är det "bara" ett tillfälligt steg tillbaka & rätt som det är så hoppar hon framåt igen några steg... *håller tummarna hårt*
    Det där med att om de sover mkt, så sover de mer - det verkar inte gälla för A, iaf inte just nu. Knappt sovit alls sen i morse... Häromveckan tror jag iofs att det stämde Jaja, den som lever får se.

• Piggelin1

Det som ställer till det lite i vårt fall är om A lägger en laddning ism att jag ammat henne (när det kommer, så gör det alltid det strax efter amningen, aldrig före) & jag måste byta på henne. Även om det är snor-mörkt så att jag knappt ser vad jag gör, så vaknar hon till & är sen mnkt svårare att få henne att somna om (annars kan jag i princip bara lägga ner henne). Vi vaggade korgen, stoppade täcket HÅRT om henne så att hon inte skulle sparka (ska ju tydligen vara lugnande), vagnade henne, hade henne i vår säng mellan oss, vagnade igen (till slut somnade hon i vagnen)... Märkte på mig själv att jag blev så jädra arg till slut, tur att mannen fanns där & tog över...

• Piggelin1

...och just det, efter typ två timmar ammade jag henne IGEN & tänkte att det skulle göra henne sömnig. Då lade hon en ny laddning... Here we go again, typ

Svar på tråden Barnkarusellen