• Piggelin1

Barnkarusellen

Muggles igen, läste en gång till det där som din svärmor hävde ur sig - låter nästan som om hon försvarade sitt eget agerande inför dig på ngt vis? ...och tänkte inte på att det kunde såra, speciellt då som du var nästan som känsligast dessutom. Fyyyy, vad klantigt, faktist! Fast igen, föräldrar är väl inte alltid kända för att inte vara smidiga, iaf inte min mamma...

• Piggelin1

telis - fyyy för skallebank! Hoppas att det går över snart.

• Piggelin1

En helt annan sak - är det ngn här som drabbats av "bebis-handled"? Dvs som musarm eller tennisarm? Mannen min har fått svinont i ena handleden efter att ha burit runt på A & var på apoteket & köpte sån där smärtstillande salva (ibumetin, tror jag) igår. Tänkte iofs fråga på BVC nästa vecka om de har några tips, men eftersom det finns så mkt samlad visdom här, så frågar jag er med

• Piggelin1

God afton!
    Massa gott pladder att läsa ikapp, kul!
    Cicci, man bli alltid så glad av att läsa dina inlägg

Vickan - känner igen den där tröttheten när man börjar nytt jobb. Typ, helt slut! Men det verkar som om du trivs & det är kul & det är ju det absolut viktigaste! Avvakta bebisfabriken ett tag, herregud, ngt år hit eller dit spelar ju ingen roll! Minns inte exakt hur gammal du är, men jag hann ju bli 37 innan jag blev mamma, så du har plenty of time

• Piggelin1

Skulle också skriva att Du har sådan skön inställning till saker & ting - diggar det!

Skrattade gott åt det du skrev om ont i runkmuskeln i armen/handen igår - kunde inte låta bli att visa ditt inlägg för mannen, som stönar över sin onda arm! Hmmmm, det kanske inte BARA är Amanda som gjort att han fått ont i armen Speciellt med tanke på vårt ganska torftiga rumlande i sänghalmen...!

• Piggelin1

Hmmm, vad var det mer som jag skulle kommentera?

Telis & Lappis - spännande att följa ert "sprutande" - som vanligt lär man sig en hel massa!

Frejis, vad härligt att möta våren i Paris!! Jag vill med!! Minns en påsk som jag var där för många år sen & hälsade på en pluggande kompis. Såååå mysigt!
    I år blir det första gången på säkert åtta år som jag inte möter våren i Amsterdam hos brorsan. De är snart i flyttartagen till nybyggt hus & vi ligger lite lågt på resefronten ett litet tag till. Känns konstigt, kom jag på idag!

Men annars så har det ju varit GRYMT vårväder idag! Var ute i två timmar & njöt av solen, tog en kaffe på Victoriapassagen & använde inte vantar på hela tiden. Härligt! Intill stadsbiblioteket blommade vårgäck (tror det heter så) - ur led är tiden!
    Har varit lite anti att vara hemma de senaste två dagarna, men solen gjorde verkligen susen! Inget speciellt så egentligen, Amanda är en solstråle som sover som en stock så fort vi går utanför dörren, men har känt mig lite ur gängorna & låst kanske? Amningen är ju kanon att det funkar, men ibland blir man lite väl låst. Att pumpa ur har jag aldrig riktigt lyckats med - blir bara slattar (=meningslöst), så jag har lagt ner det. Fast samtidigt nu när jag tänker på det lite mer (& skriver samtidigt...), så är det ju bara för en väldigt begränsad tid, max sex månader & dessutom kanske enda gången ngnsin i mitt liv - så utifrån det perspektivet så är det ju lugnt egentligen
    Nu ikväll har jag varit alldeles fantastiskt oglamorös & storhandlat på Maxi inför helgens dopkalas. Fascinerande att man kan tycka att det är riktigt skoj numera - lämna A hemma & gå runt bland hyllorna & filosofera alldeles själv

• Piggelin1

Jahapp, nu blev jag alldeles ensam?

Telis, hoppas att VUL gick bra idag!

• Piggelin1

Lite annat OT-babbel - mannens resa till Kina har blivit uppskjuten till slutet av april, så det är lugnt på "vara ensam-fronten" ett tag till - gott!

Tinga - kul att ni är nöjda med Madikwe! Ser fram emot att höra berättelsen i resetråden så småningom! Jag såg inte heller ngn leopard när vi var där, mannen skymtade en på jättelångt håll, men den hann försvinna innan vi andra i bilen fattade vart vi skulle titta. De är väl väldigt skygga, har jag för mig?

• Piggelin1

Jag fortsätter hålla låda...

Lappis - ha en underbar weekend i Barcelona!! Ser fram emot att läsa om den resan också!

• Piggelin1

...och lite OT till... Idag har mannen & jag bestämt oss för att sälja av vår (fast kanske framför allt hans) ögonsten MiniCooper S Works (=värstingvarianten). Den är hur kul som helst att köra & från början hade vi tänkt sälja av min VW Lupo (inte ngn värstingvariant, däremot inga lån kvar alls på den) nu när vi äntligen fått vår V50. Men så räknade vi lite på det & konstaterade att Minin är en väldigt dyr leksak & samma pengar kan räcka till en hel radda weekendresor per år. Lite trist är det allt - den var sprillans ny när jag träffade mannen för 3½ år sen & jag minns att den bilen höjde imponerad-faktorn hos mig Men men, var sak har sin tid & RESOR & lyxiga restaurantbesök vill vi ju inte dra ner på alltför mkt Vi får helt enkelt köpa en ny leksak om några år igen!

Svar på tråden Barnkarusellen