• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Oms

Tubbies - jag tror nog att det var innan du påbörjade verkstaden, att du kände att DU inte orkade gå igenom allt - inte att var ngt skämmigt eller att provrörsbarn var minde "värda" än sängkammarbarn! *snarare tvärtom skulle jag vilja tillägga - kan man vara mer önskad ä så?! *

Piggelin -- vad kul att håret växer o frodas! förstår om det mste kännas såååå bra grattistill det!

• _koko_

* Med "de som bryr sig" menar jag att jag t ex lägger ner mer energi på de här inne som jag träffat och bryr mig om (vilket faktiskt är ganska många ), än de som jag inte känner att jag har så mycket gemensamt med. Oavsett om de skriver varje dag eller en gång i månaden.

• Nu är jag fruLlan

wow

Vilken smocka!

Jag vet inte....
    shiiitttt
    hur ska jag reagera....

har jag varit tyken och varit på någon
    oj....

shitttttt

vem är jag egentligen????? jag uppfattas tydligen inte alls så tevligt......
    shittttt

här gäåller det att akta sig

visste inte att jag gjort påhopp
    men vilken otrolig tur att mugglan hade dig då piggis som kunde tala om för stora stygga fruLlan att hon varit dum!
    och att du kunde göra det såååå tydligt!
    sorry mugglan !

vet inte riktigt hur jag ska käånna mig nu....

hmmmmmm

innan jag försvinner....

Förlåt att min vardag fungerar bra och att jag älskar min mammaroll och min mammaledighet. Kanske inte intressant för någon att veta.... ska inte rapportrera om det!

oms! hejsan! måste bara skicka en kram låter riktigt jobbigt med kräkningarna. Hoppas att det ordnar sig snart.

Ha ha ha
    visste att jag kunde lita på dig cicci! Full och naken det är fina grejer!

• Nu är jag fruLlan

alltså för tydlighetens skull.
    Med sorry mugglan menade jag alltså
    att om du också tyckt att jag obefogat hoppat ¨på dig så ber jag om ursäkt....
    till dig alltså mugglis!

• BrudSommar2006

Hej Koko! Har ni gjort något speciellt för att få honom att sova så bra på nätterna?! Jag skulle vilja höra alla tips inför en eventuell tvåa (som ju inte är på gång på lääänge än) för med Iris har vi ju fastnat i amningsfällan och jag är inte så sugen på att hamna där igen...

FruLlan, Iris har återhämtat sig från maginfluensan men hon hade diarré länge efteråt och vi kämpade på med morots- och blåbärspuré. Lite väl länge har det visat sig för nu har hon varit stenhård i magen i två dagar. Vill ogärna börja med katrinplommon för då blir hon ju lös igen och så får vi aldrig balans igen, suck.

Piggelin, din liknelse var bra. Kul också att håret växer så bra!

Cicci, hihihi, ska du dela säng med en gift karl och ha Victor som förkläde emellan, det var ju ändå för roligt!!!!

Jag vill i alla fall att ni alla ska fortsätta skriva här och så kommenterar vi de inlägg vi vill helt enkelt! Det är i alla fall mitt förslag!

• _koko_

BS - "Tyvärr" har vi ju inte det, utan han har sovit bra på nätterna från början. Han sover i vår säng fortfarande (sov i egen säng under en vecka när han precis fyllt en månad och det gick bra, men sen var han gnällig en kväll och jag för trött för att orka hålla på, så då fick han flytta tillbaka), men under eget täcke. Jag ammar när vi gått och lagt oss vid 11, och sen vid 3-4 och sen en gång på morgonen - han är ju bara 6½ veckor än så länge! Det betyder ju också att jag nog inte ska ge några råd - jag är ju fortfarande nybörjarmamma och allt kan ändras många gånger om!

FruLlis, darling, man kan ju inte gilla alla och inte heller gillas av alla. Men vi som känner dig älskar dig.

Hittade sweets inlägg nu, vilken PÄRS!!! Vet hur ni känner er, vi drabbades ju av samma sak... När vi till slut fick "klartecken" såg vi det som att vår bebis var superkollad och försökte njuta av det. Men vägen dit var fruktansvärd. Skickar en BAMSE-kram till er så länge!!!

• Frejis

BS - ett bra förslag
    Jag har i alla fall försökt agera så hittils eller rättare sagt så har jag kommenterat det som har känts aktuellt just då och det som jag har kommit ihåg. Det mäter faktiskt inte hur mycket eller lite jag bryr mig om trådisarna... eh, hela diskussionen känns bara konstgjord och konstig, och ni vet säkert vad jag menar utan att jag behöver ta upp det *reading my mind *

Det känns bara att det blir fel när man skriver saker i stället för att tala om dem... vi får väl ha en trådträff = konferens i ämnet.

• _koko_

BS - Hur var iris från början, fick du amma ofta på nätterna även då hon var liten?

• Frejis

Koko, det låter liiite besvärligt med en liten pojke som inte sover så mycket på dagarna. Skickar med en bamsekram till dig och hoppas att sovträningen ska fungerar från början!

• _koko_

(märker ni att jag hängt här en lång stund?? Conny har nämligen somnat om flera gånger av sig själv nu - är helt förbluffad, har fortfarande inte bytt den där bajsblöjan jag nämnde i mitt första inlägg!!!)

Svar på tråden Barnkarusellen