• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nu är jag fruLlan

Dålig Jäääääävla stil alltså

varken naket eller applåder

• Nu är jag fruLlan

jag måste säga....

åtminstone DET hade jag förväntat mig....

hmmmmm

kanske en snutt från en webb kamera där nån go-go dansar lite....

hmmmm....

• Nu är jag fruLlan

skiiiiiiiiitttttt i det då

• Nu är jag fruLlan

ha ha ha
    löste problemet själv!!!!

Är nu naken och applåderar mig själv

Ha ha ha

LURADE!!!!!!

ha ha ha

kan applådera genom att klatscha på mina gummi skinkor

ha ha ha

jag är BRA på att vara naken

och applådera!!!!

• FruCicci

Applåderar hejdlöst!!!!!!!!!

Jag är naken också, ser du inte det.... osminkad o en naing bakis jag med, och trött, för jag är pirrig i magen.....
    FRUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUULIS, du är så goooooooooo...
    Just det jag HEJ FÖR FAN!

Mugglan, jo jag är nervös för att åka till Dubai, det är långt och jag tar snikflyget, Turkish airlines ner och ska sitta på turkflygplatsen i Istanbul o vänta ett par timmar mitt i natta.
    stackars Victor.... men men är han snäll får han amma!
    ibland är jag lite impulsiv.... usch....

Tänk, en tjej i min mammagrupp ska gifta sig idag här i sthlm, fy fan vilken otur med vädret, jag skiter i att regn i kronan betyder lycka, för det är verkligen inte skoj att stå där på trappen i hällregn...

Funderar på vad jag ska göra idag, men det blir nog shopping, man behöver ju lite grejer när man ska resa till solen...

Dagens sjukaste grej, min make åkte iväg och tvättade bilen!!!!
    Smart - Not

OCH melodifestivalen går av stapeln i karlskrona idag, så jag ska sitta och dricka vin och spana på alla puckon i publiken, man kanske känner igen en och anna gammal räv!

TJING

• Oms

Hej Frullan!!!

jag tillhör de som läser allt men bara skriver ibland och då får man inte med alla kommentarer som man egentligen tänkt att ge - jag har liksom du liten möjlighet att skriva, dottern måste hållas upprätt hela dagarna pga sin jobbiga reflux så hon är alltid i min famn o då e det svårt o skriva även om det går (gör det nu tex- det tar lite längre tid)

ville bara kommentera att jag tycker att det är tråkigt att du och några fler "äldre rävar" känner sig lite utanför ibland - så ska ni ju inte behöva känna ju!

nä kom in oftare o skriv hät istället så att vi får en bra blndning på äldre mammor kontra nyblivna mammor, gravida o ivf:are själv tycker jag det är tråkigt att du o snartis o även koko är inne o skriver så sällan, det är lite som när en familjemedlem flyttar hemifrån - de kommer hem på middag ibland o därimellan så har man ingen aning om hur vardagslivet är...

ha det gott!

• Piggelin1

Hoppla, vilket drama det varit här då ? vet inte om jag ska/bör kommentera, men kan inte låta bli en sväng iaf.

Frullan, jag gör en jämförelse, så kanske du förstår lite varför folk kanske inte kommenterat så mkt ? iaf utifrån mitt sätt att se det.

Fall 1 ? tjej kommer in i tråden ?Jag har plussat!!!!! Wow!!! Tänkt vad coolt, jag ska bli mamma ? heeeeeeeeeelt fantastiskt!?
    Som alla gamlingar här vet så är dessa tjejer inte helt poppis ? antingen har de fått en åthutning eller så har de tigits ihjäl, & tjejen ifråga har försvunnit ut i cyber space igen.

Fall 2 ? en mamma kommer in i tråden ? Mammalivet är heeeeeeeeeeelt fantastiskt, det är såååå otroligt häftigt/coolt/allt funkar etc?, sen försvinner hon ut igen i 1-2 månader. Iaf för mig är det ganska logiskt att jag skippar att även kommentera sådana inlägg, oavsett om det är en gamling eller en ?rookie?.

I båda fallen känner jag samma sak, kul för tjejen/mamman, men bryr mig inte nämvärt. Tycker det är ganska lika agerande i båda fallen.

En annan sak som jag har reagerat över är att du för ett par månader sedan var inne & skrev att du aldrig är vid datorn nuförtiden, eftersom du har så mkt annat omkring dig nu när du blivit mamma. Visst, inga problem, jag köper det absolut, var sak har sin tid. Tyvärr uppfattade jag det dock på ett sätt som att du tyckte att vi andra som hänger här inne borde ?Skaffa ett liv, istället för att hänga härinne hela dagarna.? Jag vet att du inte skrev så ordagrant på ngt vis, men andemeningen? Det är möjligt att du inte menade det, men jag vet att det är flera här som uppfattade det så, mellan raderna. ?och då kanske man inte heller är så intresserad av att bry sig så mkt.

Sist men inte minst, varför hoppar du på Muggles hela tiden? Det är inte EN gång som du pikat henne de ggr du varit inne de senaste månaderna. OK, man måste inte älska hela världen, men måste man tala om det så tydligt & tyket?
    Jädrigt trist.
    Vad vet jag, jag kanske missförstått allt jag med, men alla uppfattar ju saker & ting på sitt sätt & detta var mitt.

• Oms

Cissi - vad häftig du är som mamma!!! ute o reser o har dig - skitkul ju! hoppas du får det kul i Dubai!

Tubbisen - japp du var faktiskt anti IVF innan du började tyckte att det var för mkt liksom, vet inte om du skrev det i tråden eller om det var under ngn fika/promenad du sa det men jag är jätteglad över att du kom på andra tankar!! håller tummarna för din fortsatta resa som vanligt

• Piggelin1

Cicci, vad kul med Dubai!!!! När åker du??

Lappis - spännande med ny frissa, ny bild till galleriet??!!

Tinga, grattis till de goda KUB-resultaten. Misstänkte att allt var OK, men ville ändå fråga!!

Vänner & Muggles, tack för igår, kul att ses! Pirr, vad synd att du inte kom med Har inte sett till dig härinne på en vecka nu, kan det vara så att bebisen redan kommit???? Visst var det mitten av mars som är ditt BF?

• Telemarkgrrl

Oms skrev 2008-03-01 12:33:54 följande:

Tubbisen - japp du var faktiskt anti IVF innan du började tyckte att det var för mkt liksom, vet inte om du skrev det i tråden eller om det var under ngn fika/promenad du sa det men jag är jätteglad över att du kom på andra tankar!! håller tummarna för din fortsatta resa som vanligt
    För mycket vad då?! Jag förstår fortfarande inte. Kan jag ha menat medicinerna, jag har alltid varit rädd för dom och vad dom skulle göra med min endo? För jag har verkligen aldrig haft någon synpunkt på att barn tillverkade på ett labb skulle vara sämre än andra barn. Men det är väl ingen som har IVF som ett förstahandsval?
Svar på tråden Barnkarusellen