• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

Frejis,
    Lipton är ca 6 månder nu. Han har verkligen vuxit mycket och är betydligt större än på de bilderna som finns i galleriet. Men fortfarande är han en "smidig" katt eftersom han har en såpass smäcker krop och mycket kortare päls jämfört med vanliga katter. Det gör att hans volym är ngt mindre.

Vi var faktiskt ut och handlade ett par hyllor till honom idag. Oj, man skämmer bort katten!!
    Men han far runt som en galning här hemma ibland (läs en-två gånger varje dag/kväll) och det gör oss galna också...
    Särskilt när han hoppar upp på våra Elfahyllor där vi har dator etc... Det tjongar och gungar. Vi har varit lite rädda att de ska trilla ner! Dessutom klarar han inte att hoppa upp på översta hyllan i detta "system" och han kan sitta och titta på den och jama och jama och jama hur länge som helst. Så nu tänkte vi att om vi sätter uppe en extra hylla ganska nära taket så kan han hoppa dit från översta hyllan i bokhyllan och sedan gå på denna hylla och på så vis ta sig till översta elfahyllan.
    Ja som sagt, man skämmer bort katten!
    Men det är även till viss del för vår egen sinnesros skull!

Självklart är du alltid välkommen hit och hälsa på mig och Lipton! Ja maken också såklart!!

Jag har dessutom försökt lägga ut två filmsnuttar av Lipton på min blogg, men totalt misslyckats med detta. Har tänkt att jag ska försöka ta tag i det igen när man får mer tid. Kanske i helgen?
    Då kan du kolla där så får du lite mer uppfattning om vår lilla vilde!

• Sweetstreet63

Vickan!
    Du är för goooo!
    Skruttisen i magen hälsar och säger att h*n ör mycket glad och stolt över att redan ha en supporter!!!

• Sweetstreet63

BS,
    kommer dina myrkrypningar att gå bort?? Eller är det ngt som ev kommer bli permanent???
    Vad beror de på? Alltså vet du varför man kan få dem under graviditeten??

Själv har jag lite känningar i magen. Har haft det denna veckan. Det har molat lite fram och tillbaks. Kanske växer det så det knakar där inne just nu??
    Hoppas iallafall att det är helt normala känningar.

Tyckte även jag kände en rörelse i morse. Hade handen på magen strax nedanför naveln och det kändes ungefär som om man skulle haft en massa luft i magen som rör sig. (som en "luftbubbla"). Men det var inte luft, så jag gissar att det var bebben. Coolt!
    :-8
    Annars känner jag inget alls. Hm, alla frågar men jag har verkligen inte känt mycket av något liv därinne hittills.

• Sweetstreet63

Å Tinga!
    Jag glömde ju gratta dig till det bra KUB-resultatet också!!!
    Men nu gör jag det!! GRATTIS!!! Härligt!!!!
    Och det låter superbra att du kan simma utan att det gör ont.
    Själv har min träning kommit lite på skam. Försöker gå i maskinen på gymmet en till två gånger i veckan. Ca 30 minuter per gång. Och sedan göra lite styrkeövningar för rygg och armar efteråt. Men det har inte blivit så ofta som jag velat. Denna veckan har varit noll gånger eftersom det blev så mycket annat... Men jag försöker promenera mycket ändå på helgerna. ute. Man vill ju precis som du säger försöka hålla sig i hyfsad trim till förlossningen som ju lär bli det mest dramatiska ens kropp varit med om i både fysisk och psykisk andrängning...

• Vännerfan

Hej!

Omöjligt att gå in här utan att kommentera nåt av allt rabalder... Jag kan iaf konstatera att jag skrev i tråden åtminstone 2 ggr att jag ville att ALLA skulle komma på senaste brunchen i Sthlm (och bruncher är ju rätt tätt sammankopplat med tråden). Sen messade jag Cicci och skrev att jag och Mugg skulle komma, att det skulle brunchas den 23:e och bad henne berätta för de som inte hänger i tråden så mycket längre. Om man fortfarande inte kände sig välkommen var det iaf inget jag kunde göra nåt åt. Både Snartis och Frullan tittade in i tråden den veckan (dock inte vid tidpunkter då jag själv var inne) men gav inget svar eller kommentar om brunchen, vilket jag tyckte var tråkigt. Bara Koko svarade, som förståeligt nog inte ville dra iväg på brunch när Conny var så liten. (Detta beklagade jag också i inlägg 514, var tvungen att dubbelkolla så jag gjorde det för det var verkligen tråkigt att inte få träffa er!) Ja ja, jag var jätteglad för de vi fick träffa och ledsen att vi inte fick träffa de som hade förhinder!!

Sen har inte jag själv så mycket dator-tid över heller (vilket jag skrivit och beklagat flera ggr) och om jag då ser någon som varit inne och skrivit att livet är lysande, allt går som på räls osv och så ser någon som ber om råd, så lägger jag min tid på den som behöver hjälp. Tycker också Piggelin drog en väldigt träffande liknelse.

Nog om detta.

Sweet, jag skrev bara det lilla jag visste i ämnet ?gom-spalt?... Jag trodde att det låg en misstanke om enbart detta också, men så var det ju inte. Skönt att du blivit något lugnad nu! Men om ni för fvp, är det bara för att ni vill veta vad som väntar, eller tar ni bort det om nåt är fel? Kan du det- är du inte för långt gången? Så nu vet ni könet också... Blir ju nyfiken på att gå in i bloggen nu, men vet inte om jag har adressen... ?

Cicci, Ha en härlig resa! Lite spänning i tillvaron både gällande själva resan och boendet, ser fram emot rese-rapport Kom gärna till Gbg i mitten av april, för sen bor vi ju nästan inte här längre... Och jag ses gärna i Blekinge i påsk, vi ska dit!

Appropå frisyrer var jag också och klippte mig i fredags, men bara topparna. Hade med min Prinsen och det gick väl rätt så bra. Han var inte helt nöjd hela tiden, men fick då lov att käka papper ur en veckotidning, vilket han ju aldrig får annars. Tänkte att då kanske han slutar upp med att försöka det om han verkligen får göra det en gång, men det var tydligen gott med papper, för han åt det hellre än sin middag sen Det trista med att ha självlockigt hår och klippa sig är bara att man ser ut som en skat-bo i huvudet efteråt om man inte ber de platta det (vilket jag inte ansåg mig ha tid att göra), eftersom de blåser det och kammar i det.

Nä, nu ska jag iväg och träna! Har faktiskt skjutit på det i flera dagar, har aldrig hänt mig innan och är ju otroligt korkat, då det hjälper mina fogar att göra mindre ont.

• _koko_

bs - tufft att bryta ett sånt mönster, hoppas ni fått sova något inatt!

sweet - som vanligt sätter du vettiga ord på tankarna. coolt att du börjar känna bebisen!!

hinner inte skriva mer nu, det är nämligen någon som fyller jämnt här idag.

• FruCicci

HHHHHHHHHHHHEEEEEEEEEEEEEEEEEJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ

NU MÅSTE JAG SKRIVA MED STORA BOKSTÄVER!

JAG ÄR VÄRLDENS LYCKLIGASTE, NÄSTAN...

VICTOR HAR SOVIT HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELLLLLLLLLLLLAAAAAAAAAA
    NATTEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! nästan

JAG ÄR HELT PAFF!

Lade honom 20.00, då var han vaken o fick somna själv, det gjorde han, sen grymtade han lite vid 21 tiden 2 ggr.
    Jag vaknade själv 03.30 och undrade vad som hänt, typ är han död, var tvungen o gå in till honom och titta på honom, men han sov tungt (PÅ MAGEN!)... sen vaknade han först vid 04.40 och då ammade jag en 5 minuter, sen sov han till 07.15!!!!!!!!!
    Gubben gick upp och sen sov jag vidare till 08.30!

Jag vet inte när detta hände sist, kanske när han var 2 månader!

Så nu ska man pajja detta och åka till värmen och han ska sova i vagnen och i sängen med en annan gubbe, ja ja...
    Nu vet jag att han kan sova länge själv.
    Åtgärderna:
    Mycket svalt, ingen värme alls i hans rum, elementen är helt Off.
    Stor spjälsäng med dubbel madrass.
    Mörkt. mörkläggande rullgardin alltså...
    samma snutte varje kväll
    (sen en bra mamma då )

hej hej
    nu ska jag packa lite...

• FruCicci

Just det ja, vi läste att en läkare uttalat sig att det är bra att ha barnen på magen nu, så vi lägger honom på sidan så han själv rullar runt sedan, varje morgon när vi plockar upp honom har han ledat på magen, kanske har ngt med det att göra?

Gratta gubben från oss Koko och grattis själv i efterskott, glömde säga det sist, jag var så inne i förlossning och Gustaf och allt med barnen

• Snartis

bäst att komma in naken med pom-pomarna i högsta hugg
    Heeeeeeej Frullis :-8 :-8

en "gamling" har äntligen tid att titta in...

Är det du som fyller idag kokos? Gubben din fyllde väl i torsdags?? JÄTTE GRATTIS till er båda :-8

såååå himla nöjd idag, kunde sova på mage för första gången på eviiigheter. Brösten och magen har varit i vägen men inte längre

Har i princip nästan helt slutat amma nu, sååå skönt! Det var lillkillen som valde det själv, mat är så mycket godare enligt honom. Han är en otroligt snäll och glad kille, äter som en häst(hmm ponny kanske hahah), sover hela nätterna och massor på dagen. Fått två tänder och kommer säkert snart börja krypa med den aktiviteten han har på golvet.

Livet är helt enkelt prima med oss båda och då känns det lite som man inte hör hemma här. Det diskuteras mkt om nattning, mat mm men när jag väl varit inne och läst så läser man inte lika ofta om när det händer roliga saker med utveckligen osv

Som tex att lillkillen är pappig och sträckte ut armarna mot sin pappa igår och ville hellre vara hon honom än hos mig
    Helt enkelt underbart, 6 mån och pappig istället för mammig...

Annars är det fullt upp med bröllopsplaneringen, haft problem med veckors försenade inbjudningskort mm. Så som jag har skrivit så är jag mkt på BT men just inte i denna tråd. Min datatid går åt att fixa bröllopssaker. Hade sparat massa roliga saker till festhäftet från min "aktiva" tid här men de försvann i cyberrymden när jag slutade på jobbet *mutter*. sabla Spray-mailen...

Vet inte om ni har tagit upp detta, har ni som fått barn fått mensen tillbaka?
    Min kropp håller på att komma igång igen
    Haft oni i äggisarna i ca 1 vecka och i fredags kom den...

EN ALADÅB!!!!

hahahah den var länge sen sist, så nu har jag säkert haft ÄL i helgen för i igår kom det en till hahahah

nu ska jag sluta mitt ego inlägg och kommentera lite...

• Nu är jag fruLlan

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN UNDERBARA KOKOSFLINGAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hoppas att du får en sjukt underbar födelsedag!!!!

GRATTIS GRATTIS GRATTIS

trumpeter och naket!!!!!!

Puuuuuuussssss

och gratta gubben så klart i efterskott!

Men mest grattis till diiiiiiiiiggggg..

och glöm inte att pussa compan från mig men mest från Borren

Svar på tråden Barnkarusellen