• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Sweetstreet63

och nu till mian UL.

För att göra en långstory kort så fick jag som sagt göra flera UL för att kolla läpp och gom.
    Om ni är intresserade av mer detaljer kan ni kolla min blogg. Jag har skrivit mer om detta där.

Men under denna veckan har jag tillbringat åtskilliga timmar på sjukhuset för att göra UL, och fick även göra ett UL på ett annant sjukhus eftersom en kollega på mitt labb är gynekolog och hon bad en av sina kollegor på kliniken om att kolla mig. Detta var helt torligt bra tycker jag och med alla de nya UL-resultatern så känner vi oss lugnade.
    Men som jag skrev ovan ska vi ändå fundera igenom detta med fostervattensprov.

Haha!!!
    Vi fick ven veta könet!!!!
    Men det tänker jag avslöja i bloggen först!

Denna vecka har verkligen varit omtumlande.
    Upp och ner och upp och ner.... Puh!
    Vill iallfall TACKA ALLA er här inne för ALL stöttning!!! Alla kramar och alla tankar!
    Ni är värsta GULLETJEJERNA!!!!!
    TACK!!!!!!!!!!!

• Sweetstreet63

Frejis!

Kul att Nina mår bra!!!!!!
    Lipton skuttar runt som attans och är däremellan hur gosig som helst!
    Jag bara ÄLSKAR denna kissen!!!!!!!

Lappis,
    coolt med ny frissa!

Cicci,
    ha en underbar resa till Dubai!! Och lycka till med sängdelningen! hahaha!!!
    Det går säkert bra!

• viktualia

Sweetan! VILKEN utläggning!!!! IMPAD! Och jag stöjder din analys av trådsnacket och trådrelationerna till fullo!

Och FruLlis - jag håller som sagt med Sweetan om att kackeltrådens galnaste lirare är saknad! Särskilt dina inlägg med tusen smajlisar och massa galenskap! Å andra sidan har jag blivit tvungen att ta ett steg åt sidan från BT och nätkackel i allmänhet. Jobbet och tillvaron förändrar sig och när maken och jag sätter fart på renoveringen i mitten av april lär jag närmast bli osynlig här. Trist, men som Sweatan skriver, tillvaron förändras och det är omöjligt att hålla alla sociala kontakter på samma nivå hela tiden....

Och vad gäller Page - hm.. jag kanske borde ha rapporterat att jag har lite smskontakt med henne till och från och vet att hon har det hyfsat.

• viktualia

Och Sweetan - givetvis fortsätter jag att heja på pyret i din mage och ut kommer troligen världens coolaste mini-Sweet!!! *kram på dig*

• BrudSommar2006

Koko, ja, jag fick amma typ halva nätterna redan från liten pytte-Iris!!!

• Frejis

Vilket svårt val ni ändå står inför Sweet! Knepigt, trots att det handlar om låg risk, jag vet inte själv hur jag skulle resonera inför någonting sådant. Kanske genom att tänka hur viktigt det är för mig att veta, att vända på frågan i stället? Jag tror dock att bebisen är frisk och mår bra.

Hur gammal är Lipton nu? När du skriver om lillkissen får jag nästan lust att åka till NYC och träffa honom och dig i er hemmiljö

Viktualia - hur var det nu, skulle du till Stockholm nästa vecka? Vi får väl slänga ihop en trådkonferens

När det gäller trådstartaren (ja, dig Frullan! så tycker jag i alla fall att jag kände av hennes tidigare inlägg idag. Det här med naken, go-go och full möjligen åkte kläderna av lite för fort så att jag inte vågar skriva så mycket mer (jag skojar!), men det påminde om tråden för ett år sedan. Så det så

Skickar med massor med hälsningar och kramar till Page. Har tänkt på henne de senaste dagarna och nu vet jag att det i alla fall är bra med henne.

Hm, en kommentar från Page skulle faktiskt behövas efter idag

• Frejis

Sweet - den länken som Cicci skickade imorse handlar just om äggledarspolning och insemination. Intressant!

• viktualia

Frejis - joo jag kommer att passera storstan fredag/lördag nästa vecka. Schemat börjar dock bli spikat - med mina "vanliga" kompisar.... ööö du fattar hur jag menar... så kallas det till trådkonferens så har jag ev tid sen eftermiddag på lördag (annars rymmer jag hem till mina päron då..)

• BrudSommar2006

Har sett melodifestivalen och nu börjar det bli läggdags. Man vet ju aldrig hur mycket eller hur lite sömn man får med bus-Iris tyvärr. I förrgår natt var det hur uselt som helst och igår natt var det bättre så det ska bli intressant att se om det blir ytterligare lite bättre i natt eller om det fortsätter att gå upp och ned, det är ju två nätter sedan jag bestämde att jag inte tänkte amma mer än ett par gånger på natten för att försöka börja skjuta på det. Så första gången bli tidigast kl 01 i natt, får se om man får sova något fram tills dess eller inte. Tyvärr har jag ju sådana myrkrypningar i armar och ben sedan graviditeten så jag sover ju ofta inte även fast Iris gör det.

Vad det gäller folk som inte skriver inlägg så ofta så har det ju hänt rätt ofta att man ser någon titta in och kommenterar att man tycker att det är kul att se dem, ställer någon fråga och sedan får man aldrig svar på den. Så nästa gång man ser att de har tittat in så kommenterar man inte alls för man vet att de redan har loggat ut och ändå inte kommer att titta in igen och läsa. Fast det gör det ju inte mindre roligt att de har tittat in, bara det att de får ju aldrig veta det förstås.

• BrudSommar2006

Cicci, den här resan ser jag verkligen fram emot att få höra allt om!!! Hur gör du, tar du med dig vagnen? Det måste du antar jag?

Svar på tråden Barnkarusellen