• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Godmorgon!!!!

Nyduschad och klar och väntar nu bara på maken som sa att han skulle komma hem tidigt. Hade bara ett möte halv nio sen skulle han komma hem, men som sagt än har inget hänt.

Idag har vi nämligen mycket att stå i inför dopet så det hade ju varit bra om han kom hem så vi kunde sätta igång med våra ärrenden (handla, klippa oss och hämta bord och stolar).

Karlar...............

I natt har inte Max sovit bra så jag är helt slut!
    Han gick ju och la sig tidigt igår eftersom han var uppe tidigt, trodde jag i alla fall, men han sov oroligt, drömde mycket och var helt förtvivlad andra gången jag gick in till honom. Han grät och pratade i "sömnen"???
    Fick ta in honom till vår säng och sen fick jag försöka trösta honom samtidigt som jag ammade Malte.
    Upptäckte hur svårt det var. Nackdelen med att vara själv så mycket med två barn.
    Tog tempen på Max men han hade ingen feber, men var hur varm som helst och rosig på kinderna så det fick bli en alvedon i alla fall.

Nu idag verkar han vara bättre. Hoppas på att det inte blir något fram tills söndag då dopet är.

• muggles

Ett snabbt inlägg mellan städgöromålen...

Zozo:

Cicci: vad roligt att höra om Victors framsteg på sovfronten!!! Vad skönt också att han sover så mkt bättre i egen säng än i er - tänk vad många som har det tvärtom... Härligt att höra!!! Det låter som en positiv trend definitivt.

Telis och Lappis: underbart att höra ert chit-chat om sprutalarm mm. Ja tänk, Telis messar Lappis att ta sin spray/spruta... Så gulligt på ngt sätt Lite synd att ni går omlott men samtidigt måste det ändå vara skönt för er och gosnosen att ni har varandra i ivf-djungeln nu!

Jag fick mig en riktig tankeställare igår efter Nennes inlägg - va fan, jag ska vara enbart glad att jag har ngn att vagna! Förlåt för att jag klagar när jag inte har ngt alls att klaga över! Ibland behöver man lite perspektiv för att inse att ens egna problem är sååå små.

Jag snor runt och försöker städa lägenheten, det såg ut som fan efter min magsjuka. Gör ju alltid ett röj varje dag (det behövs!) men nu har det inte blivit gjort på flera dagar. Nä nu vaknar Moa!

• muggles

Cicci: förresten, nästa gång kan du väl sova här? Här finns ju ett gästrum, visserligen är det inte riktigt i ordning men säng finns ju. Och vi kanske får tummen ur att göra det i ordning om du kommer...

• Tinga

Telis - intressant att du som först var lite skeptisk till ivf nu saknar dina mediciner! Hoppas att luddet i skallen ger med sig, så att du får en skön helg.

Mrs B - det låter nästan som att du och din man skulle behöva ha ett ordentligt samtal om det här med familjeliv och att allt ansvar hamnar på dina axlar. Det är ju inte bra för barnen heller om de ständigt blir besvikna på att pappa inte är där. Hoppas att han snart kommer, så att ni får fixa allt ni ska idag. Lycka till med dopet också, om vi inte hörs innan!

Sen vi åkte på semester i slutet av januari har jag inte sprungit, och det har inte blivit så mycket annan motion heller, för det har inte funnits tid till det. Jobbigt för mig, som är van vid att springa fyra gånger i veckan. Igår hade jag äntligen en ledig kväll, så maken och jag körde till badhuset, där vi under en timme simmade 2 000 meter. Så härligt det var att äntligen få röra på sig lite ordentligt! Kände mig som en ny människa efteråt. Jag har promenerat lite under de senaste veckorna, men har känt av fogarna i bäckenet litegrann, men efter simningen kände jag ingenting. Nu är ambitionen att simma två gånger i veckan och promenera en gång, och håller man då igång en timme varje gång blir det ju hyfsat med träning. Jag vill ju helst vara i någorlunda god form inför förlossningen också. Sen läste jag i och för sig att väntar man tvillingar ska man alltid rådgöra med läkare vid motion efter v. 25, men där är jag ju inte än, så jag tänker glatt fortsätta att röra på mig de närmaste veckorna. Skönt!

• Telemarkgrrl
    Tinga skrev 2008-02-29 11:15:14 följande:
    Telis - intressant att du som först var lite skeptisk till ivf nu saknar dina mediciner!
    Tänk, vad lustigt, jag minns inte det alls? Vad sa jag då? Jag minns att jag var jätteorolig för att må dåligt av hormonerna men var jag skeptisk till hela grejen?!
  • gosnosen

halloj

efter vad som troligast var livets hittills jobbigaste dag igår har nu näsan åkt upp över vattenytan igen. det var jobbigt att träffa läkaren på SH som bara kunde konstatera att det var ett toppägg de hade fört tillbaka, men som uppenbarligen inte ville fastna. vi frågade vad han anser om våra chanser och då sa han att om normal chans (vid oförklarlig barnlöshet) är 40-45 % så kanske min chans är ca 30 %. så då har vi ju en chans iallafall. skulle vi vilja köra igen så skulle vi ändra medicin och dos. vi har iallafall bestämt oss för att testa linne nu. det är inte säkert att vi får köpa trepack, men de är ju 8 000 kr billigare än SH iallafall. ska gå på octaviakliniken som hemortsläkare och får komma dit redan på onsdag. hon tyckte inte att man behövde vänta en menscykel innan man körde igång igen. och jag har ju knappt känt av hormonbehandlingen alls, så jag tycker bara att det känns bra. vi får väl se vad hon säger när jag väl ska dit. jag ringde faktiskt till den som jag tror är er läkare, telis och lappis, men där fanns ingen tid förrän om tidigast ca en månad. men tjejen jag pratade med lät jättegullig och trevlig! ja, så vi är på gång iallafall. hade dessutom fått ett brev hem från karolinska igår om en tid för ett första läkarbesök där i början av april. trodde att det skulle dröja mycket längre med tanke på deras kötid. men det är väl till själva behandlingen det är så lång väntetid.

oj vilket långt ego-inlägg detta blev! "skäms".

telis, när får du sätta igång med spray igen. ändrar ni någon medicin och dos till nästa gång?

lappis, du är så cool tycker jag! känns så avslappnad inför allt. själv är man ju helt nipprig...

• gosnosen

glömde - tack alla för sympatikramar och omtänksamhet! det värmer!

• Tinga

Telis - det kanske är jag som missuppfattat dig, men jag fick känslan av att du först var lite tveksam, och ville tänka över det här med ivf ordentligt, innan du var beredd att köra igång. Jag minns inget specifikt inlägg, men i alla fall fick jag känslan att du inte var helt övertygad om ivf:ens förträfflighet från början.

• Telemarkgrrl

gosnosen, skönt att du är "på benen" mentalt sett igen! Jag börjar med sprejen på dag 21 (eller kanske 24) efter att jag har fått min mens och den ska jag väl få ett par dagar efter jag slutar med progesteronet. Så det blir kanske om en månad ungefär? Jag vet inte hur det blir med sprutorna än men jag tror att jag antingen får ta samma sprutor som sist med hög dos eller samma sprutor + en annan sorts sprutor.

Octavia är jättebra, där går jag på vanliga gynkontroller och tycker att min gyn är där fantastisk!

Tinga, ja jag minns inte som sagt men visst tog det ett tag innan man insåg att det faktiskt inte skulle funka på egen hand. Det hade ju varit najs om man hade fått ett sängkammarbarn och inte en laboratorieunge.

Svar på tråden Barnkarusellen