• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

oj, kan man skicka tomma inlägg? Vaffö då?

• Lapinette

Så klart vi är kvar! Hade väl hoppats på att grupplussa i november tillsammans med den senaste drösen plus (för de kommer ju alltid grupp här inne) men visst fn funkade det inte fast makens simmare var topp och mina ägg verkade ta emot de små simmarna. Nåja, börjar känna mig luttrad och avtrubbad vid det här laget.

• nennesjuttioåtta

vi får grupplussa nu i vår istället.

(och jag menade att ni var kvar på fel sida av snöret tillsammans med mig )

• Oms

som vanligt så hänger jag inte med i er takt härinne...jo, jag läser allt men att hinna m o skriva e det lite värre med då jag inte så ofta har barnfritid framför datorn.

dottern sover middag och vaknar snart, jag har passat på o städa o fixa o avslutar med lite BT

idag har vi tagit 3 månaders sprutor - i ena sprutan var det mot 2 sjukdomar o andra mot 4 st så nu e hon fullproppad m vaccin, hon får ju även mot hepatit då vi har släkt som vi besöker utomlands. Än så länge mår hon bra men jag räknar m feber ikväll så jag har förberett middagen redan nu så slipper jag stressa över den sen om hon e gnällig o bara vill bli buren.

Vi var tillbaka hos Barnläakren i tisdags och vi beslutade då att öka upp Zantacdosen, dvs full dos på kvällen o halvdos på morgonen för att få bästa effekt. hon har ju inte gått upp ngt bra sen sist men men vi tar det m en nypa salt - så länge hon är pigg o glad (vilket hon är 90% av sin vakna tid) så har vi inget att oroa oss för utan det e bara o köra på som vanligt i ngn månad till o se om det blir bättre eller sämre. förhoppningsvis så kommer hon öka liite i vikt per vecka och då går det iaf åt rätt håll - kan ni tänka er 3 månader gammal o kan ff ha strl 50 i bodys (!)...

Trevligt o träffas på brunchen förresten! kul att få ett ansikte på er alla, visst har vi galleriet men det är inte samma sak. det var mång aoliak ämnen som stöttes o blöttes, det tyngsta ämnet var nog ändå Tubbies besked samma dag - skickar en extra kram till dig och önskar dig lycka till m nästa försök!

nu ska jag läsa igen lite...

• Lapinette

Hej Omsan!
    Hon var den minsta 3 månaders bebisen som jag har sett. Så liten och söt...skulle snarare ha gissat på att hon var 3 veckor gammal.

• Lapinette

Ska kanske tillägga att jag är långtifrån en bebisexpert så jag vet egentligen inte hur stor aeller små de ska vara.

Svar på tråden Barnkarusellen