• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Nenne, vad kul att se dig i tråden!!!

Jasså så din man jobbar ibland i U-väsby, vi bor där! Blir ni strandade någon gång pga tåg problem så bor vi nära stationen och ni är välkomna!

Usch det är så frustrerande när man varit hos läkaren och sedan kommer därifrån med tusen frågor i stället för svar! tYcker som Lappis att du ska kontakta den privata gyn som kanske kan vara bättre?! Jag brukar skriva ner mina frågor och tar upp den lite diskret för att se att jag inte missat någon fråga. Så typiskt mig att skriva ner saker och ting...

• nennesjuttioåtta

Nattson
    han jobbar i Åkersberga, så han får ta en tur med firmabilen. Vi kanske kan låna er säng nästa gång? Det kliade så av barren i röven.

• nennesjuttioåtta

ja, jag brukade skriva listor förr. Har legat av mig. Det var en bra vana!

• Tinga

Nenne - förstår helt och fullt den där oron! Hade man bara vetat att om x månader blir jag gravid hade man ju inte behövt fundera så mycket, men det är grymt frustrerande när man inte vet. Låter som en bra idé att testa en privat gyn - här blev jag t o m rekommenderad det av min landstings-BM, när jag berättade om mina ÄL-problem.

Och vadå stoppat de roliga orden i malpåse - lögnhals där!

• Tinga

Telis - fortsätter du med någon slags medicin nu, trots att inget embryo sattes in? Varför gör man det? Jobbigt att vara så himla trött!

• Lapinette

Telis - tror inte jag blev trött utan mer arg för jag inte ville ha något klet i musen. Du är ju lyckligt lottad som bara tar den en gång per dag...stackars de som går på SH och tar den tre gånger...och så lilla jag som tar den två. Skoj att jämföra de olika klinikernas tekniker.

Däremot så undrar jag om inte sprayen har börjat sätta lite griller i huvudet på mig...jag minns inget! Jag sitter och ska skriva en rapport men kommer inte ihåg vilken undersökning det gäller etc. Känner mig mer yr i bollen än vanligt ... och det är inte lite det! Annars mår jag helt ok men har ju bara sprayat i en vecka och räknar kallt med att inte få några biverkningar denna gång.

• Lapinette

Idag har jag hittat det perfekta huset...OM man hade en familj dvs. Det är så himla perfekt och jag hade absolut börjat buda på det bums men vad fn ska vi med ett stort hus i ett barnvänligt område till??!!! Hade vi varit i den situation som vi hade hoppats på dvs med en liten nyfödd knodd och planer på ett andra barn hade det varit annorlunda.

• Nattson

Nenne, ha ha vi har en extra säng som ni kan få testa! Den står på nedervåningen så ni slipper bli störda ha ha

Det borde finnas något test som säger, ja du kan bli gravid utan problem eller du kommer att behöva lite hjälp på vägen!

• nennesjuttioåtta

så snabbt gick det alltså från att inte skriva något på 2 månader till att åter vara BT-holic. Det är en grym, grym värld.

Svar på tråden Barnkarusellen