• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

nej, nu måste jag hem och packa, köpa färdkost och klänga på en make med 3 dagars skäggstubb, t-shirt och avslitna jeans. hehehehe

• nennesjuttioåtta

Lappis,It's a win-win-situation

• Mrs  B

Hej Nenne!!!
    Välkommen tillbaka igen!
    Alltid trevligt att läsa det du har skrivit.

Här har ni annars en TRÖTT TRÖTT TRÖTT mamma.
    Har idag varit på bvc med Malte och det gick bra. Till skillnad från Oms Mathilda är Malte stor för sin ålder, men det har ju Max alltid också varit. De räknar på att killarna kommer att bli runt 1,90 m, så de har att växa till.

Sen körde vi hem och nu har jag städat av det mesta till dopet på söndag.
    Imorgon måste vi sätta i ordning alla bord och stolar här i huset för sen på lördag hinner vi ingenting. Har simskola med killarna och sen ett 30 års kallas.

Puh, kommer att vara ett vrak på måndag!!!!!!!
    (Är ju redan det nu......)

• Oms

Nenne - *kramar tllbaka* ja att vara i byggbranschen e inte lätt, har en jobbarkompis vars man pendlat mellan norrköping o täby i flera år i väntan på ett jobb här i sthlm och för ngt år sen så fick han jobb här - så håll ut

Åkersberga förresten - där bor mina kusiner - trevligt ställe faktiskt om än lågt från stan.

Nu börjar lillan känna av sprutan antar jag för hon e så ledsen så.... tjingeling på er

• Piggelin1

Omsan,
    ojoj, så Matilda kör storlek 50, lilla tösen
    Vad var det hon vägde när hon föddes? Amanda vägde 3165g, förra veckan på BVC vägde hon 6½ kg - en stadig liten dam numera!
    Hoppas verkligen att hon ökar i vikt mer nu framöver, Matilda alltså

Nenne! Gud vad härligt att läsa ikapp en massa gött babbel från dig! Märker verkligen hur saknad du är, när man läser det!
    Snäääälla, inga alltför långa uppehåll, det blir så tomt utan dina galna inlägg!

Lappis - vilket superfint hus!!

Nu ska vi strax på femårskalas hos brorsonen - tjing!

• Piggelin1

MrsB - lycka till med dopet i helgen! Det var verkligen lite av antiklimax sen efteråt på måndagen, för min del! Det var så mkt som snurrade i skallen innan & så extra mkt tankar på att få ihop all logistiken iom att Amanda tar sin bit av tid & uppmärksamheten, jämfört med när man ordnade fest innan hon fanns!

• Mrs  B

Piggelin
    Tack!
    Fast man har gått igenom detta en gång innan så snurrar det ändå i skallen och jag känner mig stressad. Mycket pga att hela lördagen är fullbokad på annat än dopet.

Lappis
    Väldigt fint hus ni hade hittat, men prislappen var som sagt inte allt för rolig för vår plånbok.....

Idag vaknade Max 05 så han ville nu självmant gå och lägga sig och det fick han faktiskt för en gångs skull. Han kommer nog inte att somna förrän vid 18, men det är ju bra om han kan vila sig lite mer. Det behöver jag med......
    Tom Malte har somnat i sin babysitter ser jag nu...

Maken är som vanligt iväg och han visste inte när han skulle komma hem, till Maxs besvikelse och min också naturligtvis.
    Känner mig verkligen som en ensamstående just nu.....

• Originalrosen

Telis,
    Javisst, Frankrike är en favorit.

Tack alla, jag har hittat lite trådar för mig nu - resor, mat och sådant. Jag stormgillar barn (och de mig) men det är för sent för egna knåddisar för mig nu. Lycka till allihop i era barnbryderier!

• viktualia

Orginalrosen - ha ha h! jag fattade vilket ditt gamla nick är! hihihihi! *nöjd*

Nenneskrutt - mer Nennekackel till tråden *tittar bedjande*

• Originalrosen

viktualia!
    Alltid på hugget och smart som sjutton - kul att se dig!

Svar på tråden Barnkarusellen