• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Åh, Nenne - det blir sådan fart här när du är med! I like!

• nennesjuttioåtta

det är för att jag har myror i brallan när jag hamnar här. Finns det något som heter Forum-ADHD?

• nennesjuttioåtta

jag känner hur hornet och fingrarna börjar spritta och vill skriva hela tiden en massa galenskap. Jag är inte riktigt lika kul i verkligheten så om jag skulle vara med på någon tråddejt skulle ni nog inte känna igen mig.

• nennesjuttioåtta

hornen ska det ju såklart vara...

• Tinga

Nenne - är inte BT i verkligheten? Shit, då lever jag nog inte alls!

• Oms

Gosnosen - ÅÅåååh, synd att det inte fungerade denna gång, jättetråkigt! - håller tummarna för framtiden!!

Sweet - men vad jobbigt gumman!!! jag läste det du skrev m en klump i halsen och kunde inte läsa klart snabbt nog bara för att snabbt hinna se slutet på det hela - dvs att det såg bra ut. förstår din oro du som jobbar med det du gör oxå! jag har vänner som fått barn m kromosonfel bla trisomi 18 så jag hade i ditt läge gjort fostervattensprov oavsett vad jag fått på KUB/NUPP jag menar det e ju bara en riskbedömning. Nu verkar det ju vara bra i ditt fall och än bättre att du ska till en till gyn som e duktig på UL - jag håller tummarna för dig att allt e bra! förstår den jobbiga känslan o väntan som du har till nästa besök - håller tummar o tår!

Nenne - men vad kul o se dig härinne igen!!! himla trist m kommunistdoktorn besked o dåliga bemötande - säger som de andra - gå privat istället om du kan!! hur e det annars? förstår att det måste va trist m maken borta under veckorna - hur känge till ska han jobba sådär? kika gärna in oftare - här är du alltid välkommen m dina inlägg oavsett humör!

Lappis - du har så rätt så -Mathilda ÄR väldigt liten för att vara 3mån och många tippar på att hon endast är en månad. det absolut vanligaste uttrycket jag får höra är att hon ser näpen ut och jag kan inte annat än att hålla med.

• nennesjuttioåtta

OmsanPomsan! Jo,tack det går bra! Men eftersom det är torsdag så börjar man gå upp i limningen! Det är skönt för han kommer hem ikväll så att man får släppa på lite spänningar. Måste verkligen lära mig att använda delfinen ensam...

Hopas allt är bra med er! Kramis!
    ( Vad behändigt med en så liten så länge... )

Vi åker till Härjedalen ikväll för lite skidåkning, angling och vinpimpling (det första och sista utan mört). Ska bli skönt med en kortvecka i skogen! Han kommer att jobba borta så länge det inte finns något bygge på g i närheten. Projektet i Å-berga är på ett år till, ungefär. Vad som händer efter det vet han inte. Förhoppningsvis har vi fått barn och då finns det andra arbetsgivare här i stan som vill ha honom, då vill han inte jobba borta (och inte jag heller).

• nennesjuttioåtta

märkligt, men nu känns livet rätt gött igen. Är det BT-terapin som gör det? Inte konstigt att jag varit så satans låg då. Har saknat er!

• nennesjuttioåtta

skönt att ha någon att ösa ur sig all hopplöshet hos. Mina vänner är ju redan på tjocken nästan allihop så där känner man sig bara som en ful, ogästvänlig torrsnippa.

• Lapinette

Du ser, du får titta in här oftare så håller vi dig på gott humör (tror snarare det är tvärtom dvs att det är du som livar upp tråden)!

Svar på tråden Barnkarusellen