• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Nenne - det är bara för att vi är så trevliga här som du blir beroende så snabbt!

• nennesjuttioåtta

Tinga
    Japp, så är det!

• Lapinette

Två månader!!! När jag varit nere och sagt att jag inte ska skriva på ett tag, ta en paus, har jag lyckats hålla mig borta i typ 2 dagar eller 2 timmar...beroende!

Tja, ska nog inte köpa huset men eventuellt åka förbi på söndag och kika lite . Det var t o m min kräsna makes förslag. Som ett par utan barn är det idealiskt att bo i stan. Får vi aldrig knodd kan vi faktiskt stanna i vår lägenhet i all evighet.

• nennesjuttioåtta

om vi inte får barn hade jag velat ha en stor lägenhet med terass med utsikt över ... ja, nu vet jag inte om de tär så fin utsikt här över stan men man kan ju se havet om man kommer upp en bit. Men inget slår ju sthlm och dessutom är förekomsten av gamla byggnader inte så stor här i Gävle eftersom det var lite väl klåfingriga arkitekter på 50-talet som hellre ville ha fyrkantiga lådor med små fönster än tinnar och torn och högt i tak, stora fönster med djupa fönstersmygar... suckar*

Dessutom är ju maken en riktig bondson så han är nog svårare att hålla kvar i stan.

• Telemarkgrrl

Tinga, jag ska ta progesteron i en vecka. Jag har inte riktigt orkat sätta mig in i varför men progesteronhalten ska stiga mellan ÄL och mens och tydligen så har man lite för lågt av det ämnet efter en IVF så därför måste det tillföras manuellt. Man tar det även efter att man fått ett embryo insatt, det gör väl livmoderslemhinnan bra på något sätt.

Lappis, jag tror att min kropp suger upp kletet och omvandlar det till små molekyler eller nåt för jag sprutar upp det och sen märker jag aldrig av det! Inget klet whatsoever!

Svar på tråden Barnkarusellen