• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Åh, Nenne - vad trevligt att se dig här, men trist att du inte hade några goda nyheter att komma med. Du är saknad vare sig du kommer med höga eller låga inlägg, och du är jättevälkommen oavsett.

Det verkar inte vara någon höjdarläkare du kom till, och jag förstår att det känns jobbigt. Finns det verkligen ingen annan att gå hos? Insemination låter ju som att det är en bra idé om simmarna är lite trötta, men varför inte ge dig ÄL-stimulerande medicin också? Jag menar, utan ÄL blir det ju inga barn ändå, oavsett insemination eller annat.

Jag vill iallafall skicka en bamsekram till dig, och hoppas att du åtminstone emellanåt har dagar när det känns lite bättre. Jättegulligt av dig att iallafall ge ett livstecken ifrån dig, för man funderar med jämna mellanrum på hur det går. Kram!

• muggles

Dessutom lyckas du vara rolig vare sig du vill el inte - du har inte funderat på en stå-upp-karriär?!

• nennesjuttioåtta

Tinga & muggles
    Tack! Vad glad jag blir!

vet inte, hon sa att ibland hoppade det över. men nu har jag laddat en arsenal med ÄL-tester igen så nu jäklar ska jag se vad som händer... OM jag lyckas fånga något på bild.

Det finns en privat-gyn som jag funderar på att besöka, bara för att få fråga av mig. Den gången ska jag göra en lååång lista. INNAN.

• Lapinette

Halloj nenne!!! *vinkar febrilt* Efterlyste dig och Page i helgen men istället kom ett surt inlägg från Frullan som jag råkade "glömma". Nåja, skoj att se dig här!

Trist med en läkare som det var svårt att förstå men skönt om ni få komma till ett annat och bättre ställe. Om det är makens simmare som är lite loja och slöa så är det ju bara att gå på och göra inseminationer. Hoppas ni får komma igång och göra några försök snart!

Och visst, nu är vi på gång igen och om det funkar hela vägen med spray och sprutor så blir det äggplock under påskveckan (såååå passande).

• Lapinette

nenne - gå och besök den privata gynekologen! Sen hoppas jag ni skickas iväg och får göra inseminationer. En av mina kollegor hade just det problemet och lyckades bli med båda sina söner med hjälp av insemination. Tror att hon blev med den första på andra eller tredje inseminationsförsöket.

• nennesjuttioåtta

Lappisen
    mooahahha, så påskkaninen(?) kommer med ägg då? Borde bli korgen full!

Jag har beställt hem båda våra journaler så förhoppningsvis blir jag klokare efter det. Fick inte ens veta antal, jag vill ju veta ALLT! Mängden var bra och antalet med men jag vill veta hur många!!!! Och hur många är FULA! Eller trötta. Eller om de är trötta för att de är fula. Det är ju förståeligt. Jag är också ful när jag är trött. Och trött för att jag är ful.

• nennesjuttioåtta

Ja, jag ska nog ringa henne. Behöver ju inte rota runt i murvlan igen men fråga lite om spottings och grejer som jag inte hade förut (lustigt att allt blev annorlunda när vi väl började försöka, eller om det bara är inbillning).

• Telemarkgrrl

Håller med Lappis, gå till den privata, Nenne! Dom brukar ha så mycket mer tid och förståelse.

• Telemarkgrrl

Lappis, blev du trött av Crinonet? Jag håller på att falla isär här av trötthet.

• nennesjuttioåtta

Hoppet finns ju alltid och jag är inte så ledsen att jag inte är gravid just nu ? utan för att jag inte vet om jag någonsin kommer att bli det. Men så är det säkert för er med.

MEN å andra sidan så var det ju inte katastrof det vi fick veta, utan att det bara kan ta lite längre tid. Det kunde ju ha varit mycket värre. Han kunde ju ha varit helt utan krabater. Eller jag hade kunnat varit helt utan ägg. Eller både och. Dessutom kanske det hjälper hans lata kompani om det spolas rent i bunkern först så att de slipper ligga ute på manöver och dö av uttorkning i en avlägsen djungel långt hemifrån men ändå så nära målet. Då kanske det inte ens behövs insemination. Det visar sig. Låter hur som helst som att det kommer att spänna lite i buken av spolningen...

Svar på tråden Barnkarusellen