• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • nennesjuttioåtta

vafan den där jäkla brittan verkar ju vara superfertil, hon har ju hunnit få två barn och är nu (tydligen) gravid för tredje gången. Varför blir såna som uppenbarligen inte borde ha barn gravida bara någon av motsatt kön gnider sig mot dem? Give me, give me more....

• nennesjuttioåtta

ojsan hoppsan, ja då förstår jag att ni avvaktar... Men å andra sidan får ni säkert tillbaka pengarna. Det ä ju det som är skillnaden mot den här sketna kuststaden med bajsluktande industrier.

• Lapinette

Vissa blir gravida bara de luktar på ett par kalsonger. Annat är det med oss nenne, det rätta virket!

• nennesjuttioåtta

hahaha, ja något jäkla kompakt material som ek som inte släpper igenom vad som helst. *pffff*

• nennesjuttioåtta

jag verkligen HATAR den här tiden mellan mens och ÄL. Så himla tråkigt!!! Bara att avvakta. Och sen har ÄL passerat och så blir man helt nojjig igen och hade önskat att man hade tajmat ÄL bättre för det blev ju lite sent där på torsdagen och jag kom lite före så det var ju dumt och *raap* näe mår jag inte lite illa? Opps inte tänka så, inte tänka så men det här känns inte alls som vanligt och då berättar jag för P när han kommer hem och IIIIH vad glad han ska bli och vi ska dansa runt och kramas och gråta och skratta... Det måste vara ett hack i skivan någonstans. Det bara går på repit hela tiden...

• Lapinette

Du är för rolig mitt i allt eländet nenne...känner så igen mig i det du skrev. Fast jag har verkligen gått ned i nojjandet varje månad så finns den fortfarande kvar där en liten skvätt. Jag är cool lugn (hittills) inför IVF'n denna omgång vet dock att tankarna kommer att fladdra iväg när jag väl (om jag får något) embryo tillbaka i vecka 12. Jag hatar det men det går liksom inte att undvika...man känner efter och mår skit!

• Telemarkgrrl

Åh Nenne, visst är det jobbigt!

Jag skulle ha haft testdag nere i alperna och jag hade lite planer för hur maken här hemma skulle få reda på ett plus.

Kan inte säga mer än att skicka en massa kramar!

• Lapinette

Den enda gången jag har fantiserat så långt som att tala om det för maken var när tanten var 5 dagar sen i maj i fjol. Då hade jag köpt test och skrivit ett kort som jag skulle ge honom efter att ha testat när vi var i Paris. Shit, vad ledsen jag blev när jag visade honom kortet och berättade om min plan.

• nennesjuttioåtta

det som funkat bäst hittills är när matroskan från gyn sa att jag inte hade haft någon ÄL för då var det bara att vänta. Men eftersom jag då blev 2 dagar sen så hoppades vi ändå att hon hade sagt så bara för att jag inte skulle tänka så mycket på det, när det egentligen FANNS något därinne. Men så klurig var hon inte. Hur gör man för att inte tänka på det? Nu är det ju liksom ingen risk att en graviditet skulle vara en olycka direkt. HEY! Vad händer här? Naveln är ut-och-in?!?!? Och det är DITT fel, du med din fladdrande banan som du inte kan hålla i skinnet.

• nennesjuttioåtta

vad ska jag säga utan att det låter knäppt. Skönt att ni är kvar men jag hade hoppats SJÄLVKLART att det inte var så också.

Svar på tråden Barnkarusellen