• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Nattson

Shit vilket hus Lappis! Wow det var fint!

Vi har bott i vårt hus i ett år nu men i tisdags kväll åkte vi förbi gamla lägenheten och jag sa att det faktiskt kändes som om vi skulle åka hem. Både jag och maken tycker om huset och allt känns bra osv. Men den gamla lgh kändes mer som hem på något sätt, men det kommer nog till huset också. Vi har börjat göra om lite här och där för att sätta vår egna prägel på det.

• Zozo

Hu, har just talat om det pa jobbet, att jag e med barn. Skulle egentligen väntat nagra veckor till, men det var planeringsmöte och det funkade bara inte att inget säga... Naja, det gick ganska bra.. nagra hade redan börjat undra. Jag fick naturligtvis lyckönskningar men sammtidigt blir det ju jättebökigt för alla.. Naja, det känns skönt att slippa smyga!

• BrudSommar2006

Hej Nenne!

Lapinette, vad kul att få gå på husvisning, jag saknar det faktiskt, ibland funderar jag nästan på att gå på några bara för att få lite inredningstips!

Zozo, skönt att ha det gjort i alla fall antar jag.

• BrudSommar2006

Nattson, jag känner lite så med vår gamla lägenhet också fortfarande.

Lapinette, barn eller inte, tänk, grilla på sommaren, gott om plats inne... och knodden kommer ju!

• Lapinette

Telis - jag tog nog samma slags vaginatorer som dig men det kom lite klet här och där. Vet inte varför men jag tyckte verkligen inte om dem. Kan meddela att mensen som kom efter IVF'n var hemsk och då inte som den där blödningen man har under IVF'n. Blödningen gjorde ju grymt ont medan den här är enorm i blodmängd. NU SKA NI SOM ÄR KÄNSLIGA INTE LÄSA!!! Kom ihåg att jag stod i duschen på SATS och det kom ut blodklumpar. Pinsamt!

Nattson - känner igen mig där. Det tog nog ungefär ett år innan jag började känna för vårt hem. Nu är det precis som med min gamla lägenhet. När jag sätter nyckeln i låset om vi varit borta ett tag så får man den där härliga känslan i magen.

BS - det blir inget hus! Vi kommer bo kvar i stan, nära till restauranger och jobb. Det kanske bara blir vi två, vad ska vi då med ett stort hus till?

nenne - vi har fått erbjudande om att köpa råvinden ovanför oss. Skulle det bli av så blir det absolut en stor balkong/terrass. Annars så bor vi inte i ett vackert hus från 1900-talet utan just in en betongklump från sent 60-tal. Lite funkis över det hela men med attans så bra planering och otroligt vacker utsikt över de gamla husen som har tinnar och torn.

• Lapinette

Och förresten nenne - 3,5 mille får du inte mycket för i Stockholm.

• Tinga

Lappis - nice house! Härligt ljus, och fräscht och fint såg det ut. Trevligt med sjön så nära också.

• Tinga

Telis - aha, jag förstår. Skönt att du inte lider av dem på samma sätt som Lappis iallafall.

• nennesjuttioåtta

Lappis, åååh en takvåning! Slå till! Vet ju iofs att man inte kommer så långt med 3,5 mille i Sthlm. Men det är långt från Stureplan här och ingen av oss är beredd att knappt betala mer än 2 mille för ett hus (ok, jag är väl mer villig, som vanligt, höhöhö). Vi bor ju jäkligt billigt idag så att då trippla (minst) den fasta utgiften för boendet lockar inte, men vi vill ändå ha ett huuuus att boa i.

• Lapinette

nenne - kruxet med takvåningen är att priset totalt blir mer än det där huset som jag länkade in tidigare. Först de lån vi har idag + 2,5 mille för vind + renovering. Vi har sagt att vi är intresserade om vår förening antingen sänker priset rejält eller kan tänka sig att sälja ut en mindre (typ 30 kvm) del till oss. Nu vill de sälja det dubbla, vilket absolut skulle vara trevligt men pengarna finns inte där.

Svar på tråden Barnkarusellen