• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

hej på er,

Sweet - förstår att hjärtat nästan stannade på både dig & maken igår. Håller med alla andra tidigare om att allt säkert är helt OK, att jag håller tummarna, förstår våndan osv. Skickar helt enkelt en lååååång & vaaaaaaarm kram

Gosnosen, fyyyy, vad tråkigt att det inte gick. Kram till dig med

Tinga, på tal om att du skrev om KUB, hur gick det för er & vad fick ni för resultat? Om du vill berätta förstås

Inatt slog Amanda sömnrekord! Somnade vid halv tolv & vaknade inte förrän strax efter sju!!! Heeeeeeeeeeelt otroligt, speciellt som hon vaknade två ggr natten innan! Jag vaknade ju tom före henne i morse! Snacka om att mina boobs såg ut som & kändes som bowlingklot

Förresten, ang att jag skrev om föräldragruppen i måndags & att det verkade ganska meningslöst - hade en kompis (& tillika tvåbarnsmor) här hemma på lunchen igår - hon berättade att deras föräldragrupp var mkt mer av utbildningsstuket. En gång mat, då var det en dietist som pratade, nästa gång tandvård, då var det ngn från folktandvården där osv. Sådana yrkesmänniskor är det ju inte fråga om alls för oss (kompisen bor i en kranskommun t Gbg), bara lite flummig diskussion ("vad vill ni prata om?") & alla var ju ganska logiskt försiktiga i framtoningen eftersom ingen kände varann. Så är det när kommunerna satsar sina resurser olika...

Vickan förresten, GRATTIS till huset!!!!

• Piggelin1

Muggles - magsjuka IGEN?! F-n vad trist

En helt annan sak, mannen min fick uppleva på nytt idag att han var i minoritet... Var på informationsmöte inför babysimmet & mannen var den enda pappan där.

Muggles igen, jag passade på att heja på Åse när vi var där, din babyplask-lärare & min magplask-dito. Visade upp Amanda lite så, men en kul grej - jag nämnde att jag hade en kompis som går hos henne på babyplasket & när jag sa Moa så sa hon just ngt i stil med att "Moa är verkligen en riktigt glad & pigg tjej, hon är verkligen med"

• muggles

Piggelin: apropå babyplask så fick Moa sig (och jag) ett ofrivilligt dyk i måndags. Jag såg inte ett trappsteg i bassängen när jag klev ner vilket gjorde att jag tappade balansen och insåg att enda vägen för att vi inte skulle slå oss var att falla ner i bassängen. Sekunden när jag insåg det var lite läskig, mest för hur Moa skulle reagera. Jag släppte henne aldrig utan vi kom upp igen efter att ha varit under ytan och då tänkte jag "nu gäller det att se glad ut" så hon grät till mest för att hon var överraskad, men sedan såg hon glad ut, och hon verkade inte bli ett dugg påverkad resten av simmet. Alla tyckte hon var en cool bebis - det såg tydligen rätt dramatiskt ut

• Piggelin1

Muggles,
    Åse nämnde faktist detta Hon sa ngt om att det lät som om ngn gjorde "kanonkulan" & ngt om att ni hade tappat balansen & plumsat i ordentligt. Moa ÄR en cool bebis, det vet jag sen länge! ...och med en ännu coolare morsa
    Jag är impad över din sinnesnärvaro, undras om jag hade lyckats själv med att vara så cool & "göra rätt" i det läget?

• viktualia

Tjoho!!

Tillträdet till huset blir 18 april och vi kommer att ha dubbla bostäder i 1,5 månad. Ska ägna ledig tid under den tiden åt att renovera. Byta kök och fixa sovrummet står högst på listan.

• BrudSommar2006

Igår kände jag mig febrig men lyckades hålla ut till maken kom hem och lyckades till och med laga middag men sedan mådde jag så illa att jag inte kunde äta utan gick och lade mig. Tänkte att nej inte nu igen men efter att ha legat och tagit djupa andetag i en kvart så gick det över och i morse var det borta tack och lov. Vet inte om det var en minisläng av Iris virus. Känner mig i alla fall väldigt motiverad att hålla oss borta från folksamlingar just nu!

• Frejis

Sweet - du verkar ha haft en jobbig dag igår, men jag hoppas att UL:et visar att allt är som vanligt nästa gång. Varför vill läkarna vänta en eller två veckor? Håller som sagt tummarna att allt blir bra och tack för att du vill dela med dig!

Gosnosen - många kramar till dig! Hoppas att du får ett svar från båda klinikerna och att ni får köpa ett trepack. Doktorn på SH sade till mig att med mitt FST värde får man förmodligen inte köpa ett trepack så att jag känner mig väldigt nyfiken (även för egen del) på svaret som ni får.

Det har varit väldigt glest med plus efter senaste plusvågen, men det är kanske inte så konstigt Hoppas nog på några plus under våren och håller tummarna att det går vägen.

Själv bestämde jag igår (nästan att jag kommer att köpa hund om det blir så att vi inte kan få barn.

• Frejis

Vickan - grattis till huset ännu en gång! Har ni bestämt vilka delar av huset ni ska renovera?

• Vännerfan

Vad tråkigt att det inte fungerade gosnosen! Verkar mörkt på ivf-fronten just nu, vi får hoppas att det ljusnar snart!!!

Sweet, Oj, vilken jobbig dag du hade! Men summa summarum verkar ju vara att det inte var något fel och då får vi verkligen hoppas att de kommer fram till det nästa gång också! Enl. läkaren jag känner pratade vi om detta med gomspalt (det heter väl så?) för en kille som satt nära mig på jobbet fick en tjej med det så sa hon att det nästan alltid beror på mediciner man ätit under grav. Alltså att man nästan alltid vet om ifall man riskerar ett barn med det. Det finns ju stor ärftlighet i det också, men ni har det ju inte i släkten. Inga regler utan undantag förstås, men jag tror det är en frisk krabat där inne!

Ang. vagning BS så har ju Mugglan svarat på det. Men Prinsen ligger inte fastspänd och blir inte förbannad. Såklart skriker han ibland men det är inte för att han läggs utan för att han är trött. Och så hatar han ju att få på sig overallen...

Mugglan, Fy stackars dig att få magsjukan igen!!! På simmet igår visade det sig att fler som var där fick det samtidigt som vi. Minst 5 bebisar med familjer alltså. Men de andra var sjuka en hel vecka! Vi fick ju iaf bara en dag från helvetet...

Missnljd bebis har nu hävt ut ALLT i översta skrivbordslådan på golvet och har nu inget att göra...

Svar på tråden Barnkarusellen