• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Piggelin1

Igår var vi förresten på den första föräldraträffen på BVC.
    "Intressant" är nog min sammanfattning...
    I min enfald så trodde både jag & mannen att när det hette FÖRÄLDRAträff, så skulle det vara med en hel hög föräldrar, men förutom mannen, så var det bara en pappa till, resten var mammor. Jag vet inte, är jag naiv eller??? Men då är det väl lika bra att kalla det för mammaträff?!

Mannen var lite skeptisk till att vi skulle anmäla oss innan, eftersom vi har så himla många både syskon- resp. kompisbarn i alla möjliga åldrar i vår omgivning - typ, behöver vi verkligen detta med? Men nyfiken som jag är, så tyckte jag att vi kan ju alltid ge det en chans & se vad det är för folk som är med. Med risk för att döma snabbt, så var det nog ingen som jag kände att jag hade sådär extremt mkt gemensamt med... Speciellt en var väääldigt speciell... Hon pratade om att hon jättegärna vill ha fok att promenera med, att vi skulle mailas osv, men jag tror jag står över... Ok, det är ju egentligen jättebra att dessa grupper finns, speciellt om man skulle vara bland de första i sin bekantskapskrets som skaffar barn, men de flesta i just detta gänget kan jag nog klara mig utan Fyyyy, vad elak & dömande jag är nu...

Föredrar helt klart några tjejer som jag lärt känna via Magplasket, mkt mer gemensamt med dem!

...och sen finns ju alla NI här som jag också kan "gagga" med, då blir ju föräldragruppen ganska överflödig.

• Piggelin1

MrsB,
    jag var i Ullared en gång som sexåring, sen var jag där första gången igen för drygt ett år sen & nu i sept var det andra gången. Bara gick omkring & "gapade" när jag var där första gången i vuxen ålder!

• Mrs  B

Med Max hade vi föräldragrupp på tidig eftermiddag så där var bara mammor och bebisar. Hade inte heller mycket gemensamt med de andra mammorna.

Nu väntar jag på att Maltes grupp ska börja, ev i mars trodde BVC.De har nämnligen ingen lokal att vara i.

• Mrs  B

Piggelin
    Vi kan ju träffas där någon gång så kan jag visa dig runt!!!!!!

• Mrs  B

Tinga
    Junilejon ska åka till Milano någon gång då vi sa i mars , visste inte riktigt när, så vi kan tyvärr inte bestämma något om vår dejt just nu. Återkommer!!!

• BrudSommar2006

Jag frågade innan vår föräldragrupp började och förstod att det mest brukade vara mammor som dök upp eftersom det är på dagtid. Jag har väl inte haft så mycket gemensamt med de andra mammorna, däremot har ju varje tillfälle letts av bm och varit ett informationstillfälle - amning, mat, kvävning, brännskador och allt vad det har varit och det har ju varit jättebra. Sedan behöver man ju inte umgås i övrigt även om jag varit med på några saker.

Jag har kommit på att jag faktiskt inte har en aning om när Iris är hungrig eller när det är något annat på nätterna. Det där med att höra skillnad på skrik har inte hänt mig. Kör just nu med att om jag lyckas få henne att somna om rätt fort så var det något annat och fortsätter hon att vara ledsen så ammar jag och så somnar hon om. Är i alla fall bästa sättet att maximera sin egen sömn men är ju inte så "metodigt", suck.

• Zozo

Jaha sa var jag tillbaka pa kontoret. De är helt FKING otroliga i det här landet!! Fast man har tid sa far man sitta och vänta mellan 1 och 2 timmar varje gang!!
    Naja, maken som var sjukskriven följde iaf med och vi fick se var 11 veckor gamla.. hmm.. akersork? Hjärtat slog som sjutton och den har sma armar och ben! Ojoj! Hâftigt som tusan. Alla värden och matt är normala. Det enda âr att jag da inte är immun mot toxoplasmos sa att jag maste se upp med det och testa mig en gang i manaden.
    Nu funderar jag som bâst om när det är lämpligt att säga nat pa jobb. Jag lär bli halshuggen i vilket fall som helst och samtidigt vill jag ju lämna sa mycket tid som möjligt för dem att hitta en lôsning under min franvaro. Plus att det blir sa mycket enklare att förklara varför jag inte dricker alkohol, springer till läkare etc. Samtidigt vill jag inte säga nat FÖR tidigt.. jag tror jag vântar tva veckor till..

• viktualia

Nu är Vickan HUSÄGARINNA!!! bara så ni vet! *tjohoooooo*

Vi skrev på köpekontraktet och 18 april får vi tillträde till vårt lilla träslott!!!

• Liten med Mindre

Grattis igen Vickan! Så spännande! Underhåll oss gärna med era planer.

Piggelin - Mindre är rätt muskelstark. Hon lyfte ju huvudet och kikade på oss redan under filten på förlossningen. Nu lyfter hon huvudet så högt åt sidan hon kan - och så tippar hela hon över på rygg.

Middagsdags i familjen, och givetvis vill Mindre sitta med. Borde nog skaffa en babysitter till henne.

• Sweetstreet63

Hej igen tjejer.
    Jag blev galen på BT eftersom jag inte kunde logga in med min "gamla" identitet här på min dator (går från makens...) så nu har jag gjort en ny identitet. Men det är fortfarande jag!!! Kommer nog ibland att ha denna (från min dator) och ibland min gamla (från makens dator). Hoppas ni inte blir schizofrena...

Svar på tråden Barnkarusellen