• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Åh, Telis - så himla ledsen jag blev av att läsa om att inget av dina ägg blev befruktade! Jag tyckte ändå att det lät ganska bra i början, trots att du bara fick ut tre ägg, när du skrev om hur lätt allting gick, men sen... Usch, tårarna steg i ögonen och jag känner verkligen med både dig och din man. Sen lät det ju ändå betydligt mer hoppfullt efter utlåtandet från läkaren, och jag hoppas innerligt att allt går väl nästa gång. Det är ju jättebra att de är ärliga och seriösa med hur chanserna är, så att man inte luras att tro att allting är bättre än det egentligen är. Gillade doktorns inställning om att en gång är ingen gång! Skönt också att ni bestämde er för att köra ett trepack, så att det inte hänger upp sig på sådana detaljer framöver. Skickar en lång varm kram!

• Tinga

Frejis - tycker att du är jättestark som klarar av att inte låta det här med barn ta över hela din värld nu när du känner att du inte orkar med det riktigt. Hoppas att allting löser sig till det bästa, oavsett vad ni bestämmer er för. Kram!

• Tinga

Det är många "sovprojekt" som pågår här i tråden nu, och det är intressant att läsa era avrapporteringar om hur det går. Kan tänka mig att det många gånger är två steg framåt och ett steg tillbaka, men jag antar att man får vara nöjd om det går framåt totalt sett (jag vet, Muggles - det är skitjobbigt när man är otåligt lagd ).

Låter också som att ni hade en jättetrevlig träff i Stockholm och jag önskar också verkligen att jag hade varit med. Får väl se om jag lyckas ta mig till Stockholm innan det blir dags för födsel här - är rädd att jag kommer att vara väldigt otymplig på slutet, och då känns det inte så lyckat att åka någonstans. Har bestämt mig för att inte göra upp så många långsiktiga planer framöver, utan ta saker och ting som de kommer och i första hand se till att må bra.

Själv har jag tillbringat helgen i Madrid, och det var trevligt. På lördagen hade vi 17°C och sol, och det var bara så skönt! Längre rapport kommer som vanligt i resetråden.

• gosnosen

Frejis - jag är 30 år.

Som jag skrev så har jag också tyckt att Gamla Stan-doktorn har varit väldigt bra som gynekolog. Men SH-doktorerna (har nog träffat 4 av dem) har en helt annat engagemang och visar en empati som är enorm, utan att för den delen bli sliskig.

Jag önskar dig lycka till på vägen, vilken väg det nu än blir!

• Mrs  B

Tinga
    Hej och välkommen hem igen!!!!!
    Hoppas det var bra i Madrid. Har aldrig varit där, bara i Barcelona och vid kusten (Llorette Mar). Älskar annars Spanien och även Kanarieöarna.
    Ska vi kanske snart boka en dejt?????

Är så avundsjuk på alla som bara reser och reser, det vill jag också göra, men just nu finns det varken tid eller pengar tyvärr.

Inväntar Göteborg i maj och Stockholm i oktober. Sen ska vi boka vår bröllopsresa någon gång också.

• BrudSommar2006

Var i Madrid i oktober 2006 när jag mådde som sämst av graviditeten, hade nog uppskattat resan mer annars men har trevliga minnen därifrån ändå.

MrsB, så du har en liten arbetsvägrare där hemma! De lär sig tidigt tydligen!

Vår sömnträning har kommit av sig, jag hade ju kommit en bra bit på väg och kämpat i ett par veckor men nu efter att hon varit sjuk är vi tillbaka där vi började igen och nu orkar jag inte börja om igen. Jag får väl amma tills hon flyttar hemifrån helt enkelt.

Iris är för övrigt fortfarande kass i magen fast inte sjuk längre. Hon fick utslag runt munnen av morotspurén, lustigt eftersom det är morot i mycket hon får. Fast bara morot går tydligen inte.

Var på Me&I klädvisning igår kväll, det var ingenting för mig faktiskt. Och även om det hade varit det så var tygerna så hårda med så dålig stretch så jag betvivlar att de går att få på Iris. Slog till på några frottébyxor i alla fall, de verkade mjuka, eftersom man känner ju pressen att köpa nånting i alla fall.

• BrudSommar2006

Vänner, vagnar du fortfarande? I så fall, hur får du honom att ligga ner, spänner du fast honom, och i så fall, blir han inte vansinnigt arg? Iris kan somna när vi är ute med vagnen om hon råkar bli riktigt trött just då men annars blir hon ju bara förbannad om hon måste ligga ner.

Igår när vi var ute fattar jag förresten inte vad som hände, vi var längst bort på promenaden i solen när Iris blir hysteriskt ledsen, tårarna sprutar, snoret rinner och hon skriker som besatt. Det gick inte att få tyst på henne och vi hade en halvtimme hem. Det blev en jäkligt låång halvtimme. Vet inte om hon möjligen blev hungrig, vi gick hemifrån vid elva och så tänkte jag att då är vi lagom hemma vid tolv men hon kanske måste äta vid halv tolv numera. Om det inte var det så begriper jag inte vad det var och inte slutade hon för att vi kom hem, jag fick amma innan vi kunde sätta oss i stolen i köket och äta lunch. Får se om jag vågar mig ut igen idag!

• Mrs  B

BrudSommar
    Ja, den där arbetsvägran börjar nog numera tidigt.
    Men jag fick ut honom till slut och han hjälpte faktiskt till lite då och då, otroligt nog.
    Igårkväll när maken skulle bada Max började han med samma meningar om att han inte mådde så bra och var sjuk, så han skulle slippa bada, men det gick vi inte på.
    Undra om det är något vi kommer att få höra mer av ?????

Max hade också en period när han bara skulle sitta upp i vagnen, skrika och inte sova. Jag vagnade honom tills han somnade av utmattning och ibland höll jag även honom nere i vagnen tills han somnade. Det gäller att inte ge sig för det har man igen sen när trotsen kommer.

• Mrs  B

Sms:ade precis med Junilejon.

Hon ligger i magsjukan nu plus huvudvärk och mår inte så bra. Hon har mycket att göra på jobbet och det börjar bli jobbigt med magen och så är hon väldigt trött. Men tack och lov så har hon en man som tar hand om henne. Hon hälsar så gott till alla!!!!

Svar på tråden Barnkarusellen