• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Vännerfan

Hej alla underbara trådisar!

Vad roligt det var i Stockholm!!! Jag är så glad att vi kom iväg! Det var så roligt att få träffa alla er som var med på brunchen! Ni är verkligen fantastiskt trevliga! Denna tråden har fört med sig så mycket positivt för mig! Man har fått träffa många härliga människor man inte fått tillfälle att lära känna annars, får mängder av tips, får mycket underhållning och även närmare vänner som det perfekta resesällskapet Mugglan in real life. Och Cicci och Telis, som verkligen tog hand om oss helt suveränt i Stockholm! Tack tjejer!!!

Ni var ungefär som jag trott men ändå inte helt. Och det är kalrt att man inte kan vara exakt likadant när man pratar som när man skriver liksom. Ni såg ut nästan som jag trott/visste men inte helt. Jag kan inte säga att jag känt igen er på gatan iaf. Möjligen Frejis, men inte ens Lappis tror jag att jag känt igen faktiskt. BS är ytterst tveksamt och absolut inte Omsan som jag inte ens var helt säker på tillhörde sällskapet först då hon satt en liten bit bort! Men så kanske det blir när det enda man sett innan är ett bröllopskort!?

Telis,
    Som jag sa så är jag så ledsen för er skull och känner bara: FAN! Men det lilla jag hörde när ni pratade om det på brunchen lät det ändå som att läkaren möjligen varit lite positiv ändå, var det så? Hade han några idéer om hur ni ska göra nästa gång? Man kanske får se detta som en prov-omgång gällande dosering osv? Hoppas verkligen innerligt på det bästa för er del!

Nu ska jag gå och äta lite lunch, även om det enda jag gjort sen frukost är sovit!

• Vännerfan

Mmmmm, då är man mätt igen!
    Förresten, när jag berättade om resan kommenterade maken med att lät som att vi hade ätit en hel del! Och så var det ju... Frukostbuffé och sen direkt därifrån till lunchbuffé båda dagarna och så middag efter det! Och om det var A.M. (Så synd att du och Livia inte kunde komma!) som ville att vi skulle äta desserter åt henne också på brunchen så kan jag meddela att jag gjorde det! Det var inte en enda liten munsbit av alla de olika läckerheterna jag missade! Plus våfflorna med grädde och sylt, mums! Blir nog till att grädda våfflor här hemma snart. Köpte våffelmix när jag var gravid för vi fick ett järn i bröllopspresent, men då mådde jag illa av bara tanken, så det måste stå en mix i nåt skåp här hemma.

• Piggelin1

Näe, Telis, vad LEDSEN jag blir!!
    Jag håller med alla ovanstående, vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att livet är så förbannat orättvist mellan varven. Det ÄR verkligen er tur nu. Skickar en hel hög med långa varma kramar
    Innan detta så läste jag ju om att ni åkt ståndsmässigt i hyrd MiniCooper i fredags & tänkte glatt kommentera/pompomma det, men nu känns det bara så FUTTIGT...

Men hur är det nu, förstod på Lappis inlägg att ni ska köra igång igen direkt, vad innebär det? Att du ska spraya en ny vända direkt då?

• Piggelin1

Lät som om ni hade en trevlig brunch igår - tänkte på er flera ggr igår em faktist! Muggles, jag kommer att pumpa dig på information

På tal om folk i tråden, det slog mig igår att Clownis inte varit inne på ett bra tag - hoppas att allt är OK med dig & att graviditeten går framåt som den ska & att mannen din mår hyfsat. Kram på dig!

• Piggelin1

Pirr, Muggles & Vänner - ska vi försöka få till en dejt nu när Sthlm är avverkat?! Vi kan väl prata vidare på mailen & försöka hitta en dag som passar?!

Telis igen förresten, är det nu till helgen som du drar till alperna eller helgen därpå? Hoppas att du får två riktigt, riktigt BRA veckor i vilket fall - njuta, skämma bort dig själv & ha det BRA, det förtjänar du verkligen.

BS, på tal om att baka & ha tiden för det. Det går faktist ganska bra, baka muffins går ju tex ganska snabbt, flera olika små delmoment då jag kan prata med Amanda samtidigt (& ha henne i babysittern precis intill), visa henne skålen (som om hon fattar vad det handlar om... , men hon får iaf uppmärksamhet!). Typ, det får ta lite längre tid än annars, men det går! Längtar faktist lite efter att hon blir större (läs, några år) & kan vara med & hjälpa till! Minns att jag hjälpte min mamma mkt som liten, när hon bakade. Typ slicka skålen... En (o)vana som fortfarande sitter i
    Ngt som Amanda däremot INTE gillar att jag gör, så är det när jag sitter med laptopen, så jag skriver enklast när hon sover. Pratade med en mammaledig kollega & hon berättade att hennes dotter (ca 5 mån) börjar gnälla så fort hon börjar närma sig arbetsrummet...
    Det är väl det att när man bakar/brötar i köket då händer det lite mera & det är roligare att titta på jämfört med att man sitter & knattrar på tangenter...

Kan förresten meddela att chokladmoussen i fredags blev kanon - det var verkligen super att smaksätta med rom & passionsfrukt!
    ...och ansiktsbehandlingen i fredags em var LJUVLIG! Len som en babyrumpa efteråt Tjejen som gjorde behandlingen försökte pracka på mig produkter för närmare tusenlappen efteråt, men det får vänta tills vi båda jobbar igen & tjänar mer pengar... Skulle nog dessutom hellre lyxa till det med en ny behandling för samma pengar istället! Så apotekets produkter får fortsätta duga för en "torrboll" som jag (torr hud alltså...).

• Piggelin1

Cicci, har du blivit ännu smalare sen du var i Götet före jul??
    Förstår vad du menar med "äckelsmal" i så fall - min syster såg anorektisk ut när hon var hemma med sitt tredje barn. Skillnaden är att hon var supersmal redan från början, medans jag aldrig varit sådär jättespinkig (ok, tonåren möjligen, men det är ju typ 20-25 år sen...). Så för mig är det ingen risk att bli sådär jättejättesmal, jag hade ju lite mer att ta av från början, även om jag inte var överviktig. Dessutom är jag ingen träningsnarkoman & nu när jag är ute & traskar raskt i 1-2 timmar varje dag, då är det ju väldigt mkt mer än annars, så det vore ju konstigt om det inte hade synts...

Jaja, nog om det!

Ngn skrev att de saknade Page & Nenne - jag med!! Saknar de galna inläggen!

• Piggelin1

Jag tar visst över tråden fullständigt nu plus att jag alltid lyckas pricka när ingen annan är inne Vaddå stötvis inlägg!?

Ikväll kommer min brorsdotter ner hit från Jämtland för att bo här en vecka & köra sin gymnasiepryo hos en reklam-/eventbyrå, som jag jobbar med. Känns verkligen KUL & BRA att kunna hjälpa till lite - speciellt som detta är dottern till min bror som inte är i livet längre. De bor så långt borta, så det är inte så ofta man har möjlighet att ställa upp, så då känns det verkligen BRA att kunna gör ngt sådant här nu!

Telis igen, på tal om MiniCoopers, nu ligger vår ute på Blocket? En har svarat & ville byta mot en Jeep Cherokee V8 ? TROR inte det?

• Piggelin1

Sist men inte minst - Zozo, var det du som tillkommit i galleriet? Såg ingen text till bilden & minnet sviker mig lite grand... Läcker röd klänning!!

• Telemarkgrrl

Tusen tack alla för sympati och kramar! Ni är bäst!

Igår på morgonen kändes det skit och stackars Vänner fick rycka in och trösta hastigt och lustigt eftersom hon råkade vara hemma hos mig just när dom ringde. Sen fick maken trösta lite också och så började jag gråta för att Lappis började gråta när jag berättade det (gulle dig, Lappis!). Men sen fick jag äta brunch med världens raraste tjejer och så ringde läkaren och berättade mer och efter det så har allt känts mycket bättre!

Han sa att två ägg av tre var omogna så det var ju egentligen bara ett som hade kunnat bli befruktat. Det var skönt att höra, att ett ägg inte befruktas känns helt normalt men att tre av tre inte gör det känns mer onormalt. Sen sa han att alla prover under stimuleringen bara var helt okej och normala och att "nu kör vi igen, en gång är ingen gång." och det var SÅÅÅ skönt att höra.

Nu måste jag först få en blödning (om 1-2 veckor kanske) och sen kan jag börja med sprejen igen på dag 21. Så det är nog så fort som är möjligt. En del kliniker vill att man ska få en vanlig mens först men det slipper jag som tur är, då hade det gått en månad till men nu kan jag nog börja om igen om kanske en månad.

Antagligen kommer jag att få en högre dos än förra gången på sprutorna och kanske även ytterligare en sorts spruta.

Vänner & Mugglan, ni får komma tillbaka precis hur många gånger ni vill och låna gästlägenheten! Om ni gör det så lovar jag att bjuda på frukost och ta hand om er som en värdinna ska, jag skäms lite för att ni fick klara er helt själva den här gången!

Svar på tråden Barnkarusellen