• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Frejis

Roligt att se att det händer så mycket i tråden - har läst ikapp, men det blev lite selektivt nu

Håller tummarna för Telis och äggen och hoppas jättemycket att det ska gå bra och att det blir en liten Gunde av det hela rätt så snart! Massor med kramar!

Vickan - grattis till husköpet. Mysigt hus, hoppas att ni ska trivas.

Mrs_B - läste om din svåra dag igår. Massor med kramar till dig med!

Här händer det inte så mycket. Jag har faktiskt inte tänkt så mycket på barnalstringen och det är faktiskt jätteskönt, har i stället jobbat för mycket. Märker att jag i stället börjat tänka att det aldrig blir några barn, det kan vara bra med viss bearbetning när läget är som det är. Känner mig inte så sugen att göra så mycket åt saken heller, vi får se lite längre fram.

Jag vet inte om jag kan komma till brunchen imorgon eftersom maken och jag har lite annat som vi tänkt göra. Ska dock försöka komma förbi en stund; annars hoppas jag att det blir en rolig och historisk (trådens största!) träff.

Trevlig helg till alla!

• Lapinette

Trist AM att du inte kan imorgon!

Och Frejis jag hoppas du tittar förbi. Lovar att vi inte enbart ska prata om barn. Jag har själv förträngt hela det där men började spraya imorse så tankarna kommer nog tillbaka innan processen är avslutad. Om inte så är jag bara tacksam för det har varit redigt skönt att slippa "stressa".

• Telemarkgrrl

Hallå allihopa!

Nu har jag vaknat efter att ha sovit en stund på soffan. Mår prima faktiskt även om jag känner mig lite "nyopererad" när jag är upp och går, lite stel och öm så där.

Tusen tack för alla tummar, ni är så rara allihopa så jag blir alldeles stum!

Jag var sååå nervös på vägen till IVF-kliniken idag men väl där så blev vi omhändertagna av världens gulligaste barnmorska och då släppte nervositeten. Det var lite läskigt när morfinet slog till (på två röda sekunder efter att dom injicerat det så snurrar det till som en riktig praktfylla i huvudet ) men sen gick det jättebra. Kändes inte mer än en vanlig gynundersökning trots att jag bara fick minimumdosen på morfinet.

Så när dom sa att dom var klara så trodde jag att dom menade att dom var klara att sätta igång på allvar.

Efteråt fick jag ligga lite och vila men efter tjugo minuter kändes det onödigt, jag mådde bra och ville hem så vi åkte hem först trots att vi kom sist.

Det var dom goda nyheterna ... Dom dåliga är att dom bara fick ut tre ägg på dom sex äggblåsorna. Men men, så länge som åtminstone ett blir befruktat och återinsatt så är jag nöjd! Dom ringer imorgon och berättar om dom har blivit befruktade eller inte.

I så fall blir det ET på måndag.

• Telemarkgrrl

Piggelin, vi hade hyrt bil och åkte ståndsmässigt i en sprillans ny Mini Cooper. Var nära att låta bli att lämna tillbaka den.

• Mrs  B

Nattson
    Kul att ni också ska till Globen i oktober och titta på hockey , synd bara att vi inte har samma dag, men vi åker inte hem förrän på söndagen så vi kan ju träffas i alla fall.
    Nja, vi håller egentligen inte på något av lagen som spelar på lördagen men den dagen passade oss bäst eftersom vi ska åka en bit på söndagen.
    Vilket lag håller ni på då?

Lappis
    Framförhållning ja, men nu var det ju så att biljetterna släpptes i onsdags och vi fick våra biljetter så det var därför jag slängde iväg frågan om en tråddate.

• Mrs  B

Sweet
    Vad avundsjuka vi blir här hemma på er som ska på hockey i NY!!!!!!!!!!!
    Det vill vi också och vi har pratat en hel del om det. Hoppas snart på en resa "overthere".

Telis
    Håller tummarna och hoppas på att minst ett ägg blir befruktat!!!

• Lapinette

Tillbaka från träning och bara kände att jag måste gå in och kolla om Telis hade tittat in här.

Telis - Skönt att det gick bra och inte gjorde ont. Det låter nästan som min ÄP. Jag ville också hem bums. Vad trist att det inte blev fem ägg så ni fick göra långtidsodling men jag håller tummarna hårt och hoppas på Koko-resultat dvs att samtliga ägg blir befruktade och superembryo tillbaka satt på måndag!

• BrudSommar2006

Vad är långtidsodling? Varför är det bättre?

Frejis, när var det dags för er?

Jag är grymt imponerad av er som lyckas baka på dagarna, jag känner inte att jag har tid till någonting alls mer än allt slit för att försöka hålla Iris på hyfsat humör. Man är helt slut när maken kommer hem från jobbet på kvällarna.

Piggelin, tänk att du väger mindre nu än innan graviditeten, jag väger 20 kg mer! Hittills har jag inte lyckats att gå ner någonting, jag promenerar på dagarna men kan inte gå mer än ca 45 minuter till en timme åt gången, mina höfter och min rygg är helt kass sedan förlossningen.

Jag är inte så intresserad av hockey faktiskt men när jag bodde i Skottland så var jag på hockey där en gång, det var verkligen hur kul som helst, de var ju inte så jätteduktiga om man säger så...

• BrudSommar2006

Pust, vilken dag det har varit, Iris hade sådan diarré hela förmiddagen att vi först pratade med sjukvårdsupplysningen som egentligen inte hade något mer att rekommendera än att fortsätta helamma och försöka få i henne lite blåbärspuré. Sedan pratade jag med bvc som tyckte att jag skulle försöka få en läkartid för att utesluta att magen var dålig eller att hon matvägrar på grund av hals- eller öroninfektion men efter att ha varit hos läkaren i eftermiddag så verkar det inte vara fallet. Sedan har hon klarat blöjbytena tills nu ikväll då det tyvärr var dags igen. Så i morgon kan inte Iris komma i alla fall, dagsformen och hur mycket jag måste amma får avgöra om jag kan komma själv men jag hoppas ju på det. Usch vad jobbigt det är att helamma igen, det trodde man ju att man skulle slippa vid det här laget. Och gisses vad grinig Iris är, man ser bara fram emot att hon ska somna in för kvällen så att det blir slut på allt gnäll. Fast det är ju synd om henne förstås.

• BrudSommar2006

AM, synd att du inte kan komma i morgon, grattis till auktionsinropet! Vi ropade ju också in en matta från auktionsverket för någon månad sedan och tog hemkörning, fast det var tyvärr rättså dyrt hit till förorten. Vi ropade in en kristallkrona samtidigt som ju behövde hänga så vi hade ingen möjlighet att hämta själva, annars hade vi nog gjort det om det bara gällde mattan.

Sweet, hur har det gått på jobbet? Du var visst lite orolig att det inte gått så bra? Hoppas att du får vara hemma och vila i helgen i alla fall.

Svar på tråden Barnkarusellen