• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl
    Piggelin1 skrev 2008-02-24 13:41:49 följande:
    Såg precis detta inlägg, kan inte låta bli att länka...www.brollopstorget.se/Forum-1-26/m2737986.htm...Hallå eller!!! Snacka om i-landsproblem... Muggles, denna kvalar nog in som "veckans värsting" va?! Längesen vi körde dem
    Men Piggelin, det förstår du väl att den blå länken skär sig med det ljusblå temat!
  • Vännerfan

Telis,
    Vaddå stackars mig- tyckte synd om dig som fick berätta för mig innan du fick berätta det för din man!!! Vet inte hur många ggr jag satt och sa "Stackars Telis!" på frukosten. Allt annat kändes så oviktigt. Skönt dock att ni redan ser framåt! Bra sagt av läkaren att en gång är ingen gång!!!

Men snälla kära vännen vad kan Mugglan och jag säga för att du ska inse hur mycket till hjälp du var för oss och hur nöjda vi var med lägenheten, med guidningen, all info du skickade oss, allt vi fick låna av dig (lakan, handdukar, toapapper...)?!!! Det var GULD värt för oss! Vi får nog minst dubbla antalet praliner nästa gång... Men förresten, innan jag glömmer det: Vi hade kunnat gå av tåget på Södra station! Snigeltågen (InterCity) stannar där. Så egentligen hade du inte behövt åka in och hämta oss ända på t-centralen. Bra att veta om du har fler gäster som kommer på besök! Men nu fick jag ju träffa min gamla kompis i en kvart där, så för min del var det bra som det blev!

• Vännerfan

Piggis,
    Jag är absolut på för en dejt! Har ännu inte testat Glädjebubblan t.ex. Eller så kan vi ta en brunch inne i stan, kanske på hotellet med chokladfontänen igen! Fast nä, vi kan ju ta det en vardag nu när vi alla är tillgängliga (ska inte skriva lediga) då!

• viktualia

hej!

känns konstigt att ha missat jättedejten igår... *snyft* men å andra sidan är jag längre från "skaffabarn-tankar" än på mycket länge. Det har liksom flyttat ur min skalle, vilket känns väldigt skönt!

I min värld finns mest husköp, renoveringsplanering och planering av privatekonomin. - Jaa, när inte jobbet fullständigt ockuperar tankarna.

Kommer garanterat fortsätta att läsa allt här, men engagemanget är som ni märkt sådär...

.... engagemanget i Telestubbens kamp är dock inte sådär... även om jag känner mig otillräcklig som inte hört av mig på annat sätt än några sympatikramar här i tråden. Gumman, jag saknar dig!! Och önskar verkligen att allt ivfjoxande ska gå strålande för er!!! *megakramarna*

• Nattson

Det låter som om ni hade en riktigt bra dejt i går!! Det var så synd att jag inte kunde vara med.

Telis, även om du är ledsen så låter det som om ni har en plan och det är skönt att läkaren sa "nästa gång gör vi så här!" Bra att han/hon är engagerad!!

• Telemarkgrrl
    viktualia skrev 2008-02-24 15:26:38 följande:
    engagemanget i Telestubbens kamp är dock inte sådär... även om jag känner mig otillräcklig som inte hört av mig på annat sätt än några sympatikramar här i tråden. Gumman, jag saknar dig!! Och önskar verkligen att allt ivfjoxande ska gå strålande för er!!! *megakramarna*
    Vickis, det är verkligen ingen fara alls! Jag känner mig taskig och otillräcklig som varit otroligt ego på sista tiden och bara tänkt på mina egen saker och inte orkat engagera mig i ditt nya jobb och nya hus ordentligt! Kram!!
  • Telemarkgrrl
    Vännerfan skrev 2008-02-24 15:17:16 följande:
    Men förresten, innan jag glömmer det: Vi hade kunnat gå av tåget på Södra station! Snigeltågen (InterCity) stannar där. Så egentligen hade du inte behövt åka in och hämta oss ända på t-centralen. Bra att veta om du har fler gäster som kommer på besök! Men nu fick jag ju träffa min gamla kompis i en kvart där, så för min del var det bra som det blev!
    Är du säker på det? Du har inte blandat ihop det med Flemingsberg eller Sundbyberg eller så? För länge sen så stannade InterCity-tågen vid Stockholm Södra men sen tog dom bort det stoppet. Jag har inte sett nåt stanna där heller på jättelänge, annat än pendeltågen. Maken och jag brukar alltid svära jättemycket över det för det skulle vara så smidigt för oss om dom fortfarande stannade där. Tänk om dom har börjat igen?
  • Lapinette

Telis - tror allihop här förstår om du har varit upptagen på ditt håll. Ibland går det inte att engagera sig för alla medan andra perioder så är det skönast att göra det (säger jag som helst stoppar huvudet i marken ...IVF vad då??!!!).

Som jag sa igår så kommer vi verkligen gå omlott. Du har precis avslutat så drar jag igång. När jag avslutar...om jag kommer ända till ändstationen så är det dags för dig att dra igång karusellen igen. Njut av de veckorna du är "ledig" nu och vad skönt att du har alperna att se fram emot!

• Vännerfan

Telis,
    Jag är säker till 99,9%. De sa Stockholm Södra. Alltså detta tåget stannade typ överallt kändes det som. Bara i Örebro var det 2 stopp och sen ett till 5-10 min senare och ett till 5-10 min senare... (Precis när de små skulle somna, så det var ytterst olämpligt att vagnarna slutade skaka precis då med jämna mellanrum.)

• Telemarkgrrl
    Lapinette skrev 2008-02-24 18:30:37 följande:
    Njut av de veckorna du är "ledig" nu och vad skönt att du har alperna att se fram emot!
    Jag vill inte vara ledig, jag vill fortsätta nuuuuuuuu!

(Jag är världens mest otåliga människa, jag kan inte vänta med att öppna presenter, spara godis eller vänta på att saker komma på rea. The instant satisfaction generation, c'est moi. )
Svar på tråden Barnkarusellen