• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Vännerfan

Varför jag inte är säker till 100 % är för att jag inte tittade ut så jag såg nån skylt, men jag hörde att de sa det och jag och Mugg pratade om det. Flemingsberg eller nåt sånt var det inte iaf! Vore ju bra för er om de börjat stanna där igen då!

Tjingeling för idag!

• Telemarkgrrl

Vänner, om ni åkte via Örebro så borde ni ha åkt via Västerås också och då skulle ni ha kommit in till Stockholm norrifrån och stannat i Sundbyberg.

• Vännerfan

Aha. Men vad konstigt. Jag är helt säker på att de sa Sthlm Södra. Måste fråga Mugglan om det bara var jag som hörde det, men fel verkar det ju vara iaf. Synd för er del då!
    *Lantisen kryper tillbaka in i sin lilla håla*

• Vännerfan

Och ja, vi passerade Västerås.

• Frejis

Tack för den trevliga brunchen igår Det var jätteroligt att få träffa Vänner och Muggles med bebisarna live, hoppas att det blir fler tillfällen längre fram. Och så klart var det kul att se 08-gänget igen Jag röstar definitivt för brunch i april då Liten och kanske även andra som inte kunde vara med igår kan ansluta!

Telis, jag tycker att du är jättestark och målmedveten och bara för det borde du premieras med extra fina ägg nästa gång. Som du märker börjar jag redan hålla tummarna för dig inför nästa omgång

Lappis - jag blev sååå sugen på skagenröra efter att du har beskrivit vad ni åt igår kväll så att det fick bli vår mat ikvall. Maken var lite motvillig i början och jag fick förklara varifrån idén kom... nu känner jag mig iaf nöjd med livet och väldigt mätt

Ska gå och klappa på kaninen som sitter i soffan och kollar på teve

Trevlig kväll!

• viktualia
    Telemarkgrrl skrev 2008-02-24 18:20:30 följande:
    Vickis, det är verkligen ingen fara alls! Jag känner mig taskig och otillräcklig som varit otroligt ego på sista tiden och bara tänkt på mina egen saker och inte orkat engagera mig i ditt nya jobb och nya hus ordentligt! Kram!!
    Vi får väl konstatera att vi båda har goda skäl att vara praktegon för närvarande!!!!

Konstaterade detsamma när min bästis ringde för en stund sedan, hon och jag hade inte hörts av sen nyår... hm.... konstigt det känns att ha kokongat så totalt...

Hur som - det ser ut som att jag kommer till Sthlmstrakten helgen vecka 10 (7-9 mars). Nån som vill leka då?
  • muggles

Halloj i tråden!

Tack Telis för den superba gästlägenheten och det kan hända att vi åker upp hela familjen till våren igen! All info som vi fick var guld värt och Zinkens hotell var super att käka frukost på i lugn och ro (medan barnen sov - skönt med metoder som funkar!). Förresten skönt att höra vad doktorn sagt om dina ägg! Jag fick aldrig tillfälle att prata med dig om detta på brunchen men jag hoppas såå att det går nästa gång. Så lugn som du är skulle du bli en superbra mamma och jag hoppas verkligen att det blir så. Jag är lite lite vinlullig (och därmed lite sentimental) för vi tog "lördagsvinet" idag istället Måste ju hålla veckokonsumtionen uppe så man inte ligger av sig haha.

Jodå, jag hörde def "Stockholm södra". Det var mååånga stopp där ett tag.

Cicci: var superkul att träffas igen och se er lägenhet och ert nya supersnygga kök. Jättekul att få gå en sväng på Djurgården och ta en AW på Hotell Anglais också. Det var nog Moas andra AW tror jag

Tack alla för den mysiga brunchen, det var jättekul att träffa er äntligen! Och ni var faktiskt precis som jag trodde... (det är positivt!).

Jag tycker det var skitkul att åka, fick massa självförtroende och ny energi! Moa sov ju jättebra trots obekanta miljöer och nya intryck, hon är så inställd på att somna på dagarna nu så det är ingen match längre. Det funkar ju jättebra att resa med henne, no problem.

Och jag har haft så kul - Vänner och jag har ju helt klart samma humor. Jäklars vilka goa skratt vi har fått oss ibland! I torsdags köpte vi en halvflaska vin och delade på (det blev tom en slatt över) och satt uppe till 22.30 och sa "nu har vi allt nattsuddat!"

I natt kör vi första natten på Sova-Hela-Natten-kuren på Moa - önska oss lycka till! Nu är hon ju van att sova i vagnen även på natten sedan Stockholm. Och i Stockholm debuterade hon faktiskt med att inte äta alls på natten utan klarade sig 12h utan mat (dock sov hon ju inte 12h utan avbrott ), så nu är det inget mer att vänta på.

Det var lite lustigt på tåget; det var helt fullt med folk i familjevagnen fram till Örebro. Och både Moa och Björn var lite hungriga och trötta så ni kan ju räkna ut att de gastade litegrann. Och folk tittade och jag kan ju räkna ut vad de tänkte. Men sitter de i familjevagnen får de ju skylla sig själva... Jag fick vagna ca 10 min innan Moa somnade och jag skulle kunna tänka mig att folk tänkte "men varför tar hon inte upp henne ur vagnen" när hon protesterade men det är ju det som är grejen, man tar _inte_ upp dem. Sedan somnade båda två lagom tills vi kom till Örebro - dvs när alla gick av. Så då var vi helt plötsligt ensamma i hela vagnen och friden var total. Lite ironiskt Alla gick säkert hem och sa "TUR att vi gick av i Örebro för det var 2 barn som skrek HELA tiden" (vilket de inte gjorde men ändå...)

Jag kanske har glömt kommentera ngt men det är väl vinet i så fall...

• pirr!

Åh, låter som en härlig tråddejt i vackra stockholm!!!

TElis- skit också!!!! Tur att det finns läkare med lite "go" i och att ni kör på direkt igen.

Piggelin- tack för ullaredstipsen! Vilket sjukt ställe egentligen. Jag var helt yr när jag kom hem med mina kassar..
    Absolut en gbg-dejt snart! Jag är ju flexibel OCH ledig (eftersom barnet bara gör sig påmint från magen kan jag ju faktiskt säga ledig

Nu ska jag vara barnvakt åt en 6 månaders.. Sista testet innan BF kanske?

• gosnosen

Åh Telis, vad jag känner med dig! Trist att det första försöket inte gick som ni hade hoppats, men shit vad starka ni verkar vara som ser framåt på en gång! Det verkar också som att personalen i Falun är bra och att läkaren känns hoppfull om framtiden. Hoppas på att de lyckas justera dosen så att äggen mognar också. Som sagt, de ska ju räcka med ett guldägg!! Håller alla tummar hårt!

För egen del trodde jag aldrig att det skulle vara så här jobbigt att vara ruvare. Sover dåligt, går omkring och känner efter hela tiden efter tecken, trots att jag vet att jag inte kan lita på ett endaste av de ev. tecknen som dyker upp. Det är väl det som är mest frustrerande. Tycker inte att jag känner något speciellt heller. Lite knip i magen emellanåt, men annars inget. Vet inte om det är bra eller dåligt... Jaja, hoppet är det sista som överger människan!

Svar på tråden Barnkarusellen