• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Sitter just nu och tittar på musikalbiljetter efter att ha sett min syssling på TV i Let's Dance (han har huvudrollen i Footlose). Min mamma tjatar hela tiden att vi måste gå och eftersom jag inte shoppade tillräckligt i Barcelona och Intiman ligger på promenadavstånd så why not!

Nästa resa är kort (bara över helgen) och till Paris på bröllop, om två veckor. Den längre resan som jag sitter och letar info till är Hong kong och Kina i april. Ska hälsa på vänner men sen göra ett till stopp någonstans...och där har vi inte bestämt oss än. Sommaren har jag inte hunnit planera...men är sugen på Bordeaux, Sardinien eller Syd Spanien. Allt detta tjatar vi om på restråden.

• Lapinette

Ahhh...Frejis har övergett mig ! Fasen sitter här medans maken är ute med min brorsa + kompis och har AW.

• Lapinette

Förresten, satt idag och undrade vart Page och Nenne tagit vägen? Någon som vet?

• _koko_

Var ju tvungen att kika in och se hur det gått för telis idag!

3 ägg på 6 blåsor - bättre än jag, fick ju bara 2 ägg på 7 blåsor! Håller tummarna så det blir blå för toppembryon!!!

Kramar till alla, nu ska jag sova!

• Nu är jag fruLlan

Hejsan tjejer
    Hur har ni det?
    Känner mig extremt mycket som en smygläsare trots att det var jag som startade den allra första tråden för ett och ett halvt år sedan. Men tyvvär känns det inte som man är välkommen här länge
    trist men så känns det...

Nåja lite har jag smygläst och just nu tänkte jag faktiskt skita i att man kanske inte är så välkommen och skriva ändå ha ha ha
    så lätt slapp ni inte fruLlan

telis förstår att du plockat ägg Hoppas verkligen att det går vägen nu.
    Och som alltid så hoppas jag så oooootroligt mycket för lappis skull.

Cicci: Hääääääärligt att victor verkar sova lite mer nu i ny säng och allt. Vi måste ses näst6a vecka! för länge sen.

angående viruset som snartis skrev om (hej hjärtat ) så låg en i min föräldragrupp på sjukhus för det och då sa läkarna att dom hade sett att det viruset kunde smitta upp till 3 veckor efter att man fått det och att feber osv skilhjer jätte mycket åt från fall till fall. Så akta er!!!!!

Annars så är livet helt super underbart toppen. Jag sitter och planerar att vara hemma länge än planerat för att det är så kul att vara amammaledig. Vi får se vad jobbet säger... fast det skiter jag faktiskt i.
    Borren är världens snällaste unge. Man får jobba lite med honom visst men såååååå snällt. Han sover som vanligt i sin säng sen 21 och ingen risk att han vaknar innan 03 så hät sitter jag framför brasan och dricker vin
    Största problemet är vel att han inte vill dricka vatten ur flas
    ka och att jag har så sjukt mycket mjölk sån att jag får mjölkstockning. Men jagh antar att det är lyx problem. Och det är inget vi inte kommer kunna fixa till med lite jobb. Borrens pappa är faktiskt såååån sjuuuuukt bra pappa.

Nåja. Vet inte om nån var iontresserad av en gamlings rapport... men men

Vickan förresten grattis till att ha köpt hus. Sjukt kul!

Näe ni
    nu vill maken krypa till kojs och det är kanske dags även för mmig.

Puss på er

• Telemarkgrrl

Näe, inte ett enda ägg hade blivit befruktat.

• BrudSommar2006

FruLlan, kul att höra från dig, jag förstår inte riktigt varför du fått för dig att du inte är välkommen??

Som tur var så trodde ju inte läkaren att det var det där elaka viruset som Iris råkat ut för utan att hon egentligen är frisk redan nu men att bakteriefloran i magen tar lite tid på sig att återhämta sig så enligt henne så smittar inte Iris längre. Vi får se hur det går idag men just nu sitter Iris på golvet och leker och skrattar. Eftermiddagen igår var ju också betydligt bättre än förmiddagen tack och lov, kanske börjar all blåbärspuré verka nu. Jag tror att planen för dagen är att vi åker in till stan alla tre och så går maken och Iris ut och går en timme medan jag sitter på Mornington. Så Iris kanske kommer in och visar upp sig en stund bara utan att sitta med vid bordet.

• BrudSommar2006

Men Telis, nu förstår jag inte igen, jag trodde att de gjorde så att de lät spermierna simma runt bland äggen men att om de inte parade ihop sig frivilligt så injicerade man äggen och tvingade ihop dem? Fast det kanske är det de gjort och det ändå inte fungerade? Eller sabbar man hela omgången ägg med att försöka naturligt och om det inte går så får man göra om hela alltet och ta fram nya ägg???

• BrudSommar2006

Rättning! Iris och maken stannar hemma och jag kommer in en stund! Verkar ju bli fint väder idag i alla fall så de ska ut och gå och ha det mysigt.

• Liten med Mindre

FruLlis - det är såå kul att se dig här. Och jag kan inte låta bli att dra på smilbanden över att du som knappt ville vara ledig nu knappt vill tillbaka till jobbet.

(Lika intressant som att jag som knappt kunde bärga mig att få sluta jobba, nu nästan tycker att det skulle vara skönt att få gå till jobbet istället...).

Har ni några knep för att få Borren att sova? Eller är det bara en kvällstrött bebis?

Mindre har bökat runt och småsnuttat hela natten. Ingen har nog sovit särskilt gott. Fast nu har hon legat på sängen och sovit i 3 timmar. Hon snuttade i snömnen en gång vid 10 bara. Tror nog jag halvsov med...

Lappis - är det inte den där norrköpingskillen som har huvudrollen i Footloose? Tyckte jag såg något om det på TV. Han som sjungit i We will rock you i London? Ifall det är han så är han superduperduktig - grymt bra utstrålning. Eller finns det kanske fler uppsättningar av Footloose?

Telis - alla tummar hålls för 3 superembryon nästa vecka!

Trevlig brunch ni som kommer iväg. Jag hänger på Koko på nästa brunch om vi drar ihop nåt i april så där...

Svar på tråden Barnkarusellen