• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Åhhh, undrar hur det går för Telis?! Hoppas hon får rikligt med droger så hon slipper känna något och att äggblåsorna är fyllda med fina ägg!

• Zozo

Heja Telis! Jag pompomar lite för dig i verklig andratraden-anda! (Med rosa tights, skrivbordsben, sprit och hela baletten)

Hmmm.. vagar knappt säga det men det känns som om bade illamaende och trötthet bôrjar bli lite bättre... *En liten ljusstrale skymtar i vintermörkret*

• Nattson

Hoppas att det håller i sig Zozo!

• Liten med Mindre

Heja Telis-äggen! Hoppas oxå verkligen att det blir ett toppenresultat!

Zozo - skönt att må bättre. Det tar sig med vårsolen kanske.

Själv fick jag en blåsig promenad med granntjejen (porten bredvid). Trevligt, och väldigt mycket barn och förlossningsdiskussion. Ganska naturligt kanske - vi kände ju knappt till varandra innan det dök upp barnvagnar i bilden. Kul att ha någon att prata med - promenaderna börjar bli lätt långtråkiga när jag bara pinnar på själv dag efter dag.

Känner mig pysslig, och eftersom jag fick en sovstund i förmiddags så står det nu en kaka i ugnen, och jag springer och vaggar om bebisen i vagnen, så att hon faktiskt ska sova en lite längre stund. Uppe i två timmar vi det här laget. Stolt!

• sweetstreet

Å någon som hört något från Telisgumman!!!????!!!????
    jag är sååååååå spänd!!!

Annars har jag som vanligt inte hunnit in här förrän nu. Igår var en knasigt fylld dag. Och den var rätt jobbig. De som läser min blogg vet ju det kasnke? idag känns det dock någo lite bättre.
    Jaja, idag snöar det jättemycket här ioch det känns skittrist för jag vill ha våååååååår!!
    Men det är iallafall fredag. Det tröstar jag mig med.

Mrs B och Nattson,
    Vi ska på NHL match nu på söndagkväll!!!! Jättekul!!!! Ny Rangers vs Flordia Panthers i madison Square Garden! Å jag äääälskar hockey!! Var på en Rangers match för ca 1,5 år sedan då mot NJ Devils och den var sjukt kul! Vilken stämning!!!!!!!!
    Hoppas att "King Henrik" står i målet på söndag och att han gör det bra! Har faktistk ett urklipp om honom uppsatt på jobbet vid min skrivplats. man måste ju få vara lite patriotisk när man är i patrioternas eget land...

Kul för er att ha trådträff imorgon också. Som vanligt vill jag vara med men det går ju inte. trist.

Cicci,
    hääääääärligt med Victor! Du ska se att det kommer gå bra nu!!!
    Och det där med magen, tja det spelar ju egentligen ingen roll. haha!
    Tycker min är olika stor varje dag beroende på vad jag ätit/äter!
    Idag t ex är den liten nu på morgonen. Hm?

BS,
    fy vad det låter jobbigt med sjuk Iris. Hoppas hon snart blir bättre. kram!

Tinga
    ha en underbar madridresa!!! Låter härligt!!!!

Piggelin,
    tack !Nu blev jag generad,,,, Men det är väldigt skoj att du följer bloggen! Och kul när du kommenterar ibland!

Zozo,
    skönt om det börjar lätta för dig nu. Det är som att vakna upp till ett nytt liv, jag lovar!!!!

Liten,
    Oj vad du verkar vara mästermamma redan! Och vad sööööt Mindre var!!!!!!! Eller kah menar ÄR såklart...

Lappis,
    vin låter väl inte fel!!!!!!!!

• sweetstreet

Ha nu en skön helg allihop och en härlig tråddejt imorgon!!!!!
    Puss på er!!!!!

• Nattson

Kul att du gillar hockey Sweet, vi bodde mitt emot Madison förra gången vi var i NY. Vi gick och sucktade eftar att få gå på en match där!

• Piggelin1

Hej allihopa,

åhhhhhhhhh, vad jag håller tummarna för finfina ägg idag, Telis!! Kram på dig!

Liten, du låter lite som jag - ute & traskar en hel del på egen hand, bakar lite mellan varven & är försiktig med baciller
    Vad duktig du är som fått Mindre att sova några timmar!

Här ringde en hantverkare på dörren strax före lunch - de skulle börja bila sönder golvet i lgh ovanför (fuktskadan). Lilltjejen hade precis somnat, då var de så snälla att de väntade en halvtimme extra innan de satte igång. Rart!
    Sen brötade det så mkt att jag tog ut Amanda på promenad i SPÖREGNET - Pest eller Kolera, typ! Men nun har de de slutat, gott!
    Skönt att det blir fixat iaf!

Har sen gjort en chokladmousse med mörk rom & passionsfrukt (leila linderholm) för kvällens middag - hoppas att den blir god!

Sweet - läste ditt senaste blogginlägg alldeles nyss - vad jobbigt det lät! Hoppas att det känns bättre idag!

Nu är det en tjej som inte alls är nöjd - måste byta blöja, amma lite & sen iväg på ansiktsbehandling!

Ha det så superkul på tråddejten imorgon!

• Liten med Mindre

Ha't så skönt på AB Piggelin! Blås inte bort bara.

Jag har lite svårt för choklad med sprit eller frukt/bär - här blev det bara en enkel rör-ihop-kaka med choklad. Bakade den jämt när jag var yngre, men nu var det länge sen.

Sweet - vanligen blir det bara promenad och surfa på dagarna - idag är ett positivt undantag. Stressa lagom!

• fru AM

Hej alla lördagsbrunchare ... Jag och Livia måste tyvärr hålla oss borta imorgon. Hon har blivit genomförkyld och jag vill inte riskera att hon smittar några av era små guldklimpar. Hennes pappa måste hjälpa svågern att flytta tunga garderober så han kan inte rädda situationen heller ... Usch så tråkigt - hade verkligen sett fram emot att träffa er. Hoppas ni får roligt! Ät några extra smaskiga desserter för mig

Trevlig helg-kram till ALLA

(har precis varit på Sturebadet och lyxat med en "exklusiv spa-massage". Något att rekommendera för alla. Jag somnade hela tiden och vaknade alldeles varm och rosig och insmord med aromatiska oljor ...)

Svar på tråden Barnkarusellen