• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

BrudSommar
    Vi ville försöka snabbt igen efter mf eftersom vi så gärna ville ha ett syskon nu till Max. Det stämde så bra med åren imellan, vår fas i livet med mera. Och jag är glad för att vi lyckade bli gravida igen så snabbt och slapp vänta ännu längre på ett syskon.
    Nu är ju Malte här och det kan ju inte bli bättre. Världens sötaste och goaste kille såklart.
    Max gillade aldrig sin spjälsäng och jag ångrar lite att vi inte köpte växasängen tidigare och provade om det gick bättre. Sängen fick han inte förrän han fyllde 2 år och sen vände det till det bättre med sömnen.
    Känner mig också oftast som en ensamstående mamma eftersom maken knappt är hemma pga jobbet och ishockeyn. Jag får ta många kvällar, nätter och helger själv och då är jag evigt tacksam för att jag har mina föräldrar nära och att de ställer upp och hjälper mig.

Cicci
    Angående vällingen så hade jag försökt med pipmugg eller ett annat märke/annan sort på vällingen.
    Gör annars som min BVC sköterska säger; Skit i vällingen!!!! Barn måste inte dricka välling.

Tinga
    Jo, jag hade också tänkt "boka mannen", problemet är bara att han nästan aldrig är hemma pga jobbet och ishockeyn. Men snart är hockeyn i alla fall över så då kanske jag kan få lite egentid. Vill gärna komma igång och träna så smått, men det funkar inte när man har två små att ta hand om själv tyvärr.

• Piggelin1

MrsB, känner igen det där med att vara hockey-hustru. På ett jobb jag hade för sju (!) år sen, där var det en av tjejerna på kontoret vars man var hockeyspelare i Frölunda & han var i princip aldrig hemma. När jag hörde henne prata om sin vardag, så lät det nästan som om hon var ensamstående. Lite senare vet jag att han lade av med hockeyn ("pensionerade sig") & min kollega var klart kluven till att mannen skulle vara hemma så mkt De hade träffats som tonåringar & var nu runt 30 & så skulle han plötsligt vara hemma mkt mera! Omställning, helt klart!

• Mrs  B

Piggelin
    Känner igen det där.
    Vi träffades för snart 12 år (!) sedan och då både spelade och dömde min man, så du kan ju tänka dig hur mycket vi sågs.
    Mellan augusti och mars ser jag mig nästan som ensamstående och det blir väldigt konstigt när maken är hemma mellan mars och augusti eftersom man inte är van vid all tid man får tllsammans då.

Min man kommer aldrig att sluta med hockeyn. Slutar han dömma kommer han säkert att istället börja träna Max och Malte, men då kanske jag får mer egentid????????????

• Izzie

Lugnt i tråden idag! Alla är väl på träff och passar på att snacka live istället. Hade varit så kul att se alla i verkligheten, även om fotogalleriet hjälper lite...

Mrs B - Kram till dig! Förstår att det är tuffa minnen att blicka tillbaka på.

Piggelin - Tack för doppresentstipsen! Det var jag som efterfrågade dem. Jag var på stan igår och köpte en bok-box med Astrid Lindgrens-klassiker. Hoppas det blir bra. Ska på dop nästa vecka med, så jag kommer behöva köpa fler presenter.
    Grattis till din viktminskning! Själv tycker jag att jag känner mig plufsig och stor. Magen är degig och dessutom har jag ett litet härligt veck där snittet är. Har letat så efter kläder till mig själv att på mig på dopet i helgen, men än så länge har jag inte hittat något. Brösten är ju enorma dessutom

Telis - Hoppas det har gått bra för dig idag! Väntar med spänning på rapport!

Lappis - Lycka till med sprutstarten! Ska bli kul att följa dig på vägen!

• BrudSommar2006

Idag har vi hittills bara bytt kläder en gång, vi får väl se hur länge vi klarar oss till nästa gång! Vad dåligt blöjorna håller tätt, suck. Pigg är hon i alla fall fast äter gör hon ju inte. Det var nu nio dagar sedan hon började matvägra och nu får jag inte i henne gröt alls längre. Välling har hon ju aldrig gillat och nu är det knappt någon vanlig mat går i heller, det är fruktpuré och amning som gäller, suck.

• sweetstreet

Å jag hinner nästan bara in här någongång på morgonen nu. Är mycket på jobbet och jag har denna veckan blivit sååååå trött.... Känns som om sjag skulle kunna sova hela dagarna egentlgien. När jag ska på koll nästa vecka ska jag fråga om mitt Hb-värde. kanske är det detta som spökar??
    Å andra sidan vill jag inte börja äta järntabletter för jag är redan nu helt trög i magen...

Håller iallafall koll här så gott det går.

Lappis Lycka till emd allt sprutande etc nu!!

Telis, imorgon imorgon!!! Tummarna och tårna hålls konstant!

Cicci, håll uuuuut!!! Det kommer bli bättre. Och det där med livmodern var mest att jag hade för mig att du eller någon annan, sa att om man har den nära ryggen (alltså inte bakåtvänd utan endast placerad lite närmare ryggen än "framåt") så tar det längre tid innan en man får mage. Men det kasnke inte var du som hade det??
    Jag tror också att den egan kroppstypen spelar in som du sa. Normalt är jag ju inte supersmal, men ändå inte särskilt stor. Så kanske dröjer det längre då. Men nu ser man definitvt en liten bula som knappast går att dölja. Fast folk som itne känner mig och itne vet hur jag såg ut innan skulle nog inte gissa att jag ver gravid, även om man själv känner sig större nu.

Mrs B, kram till dig! Du verkar ha det tufft tycker jag! Om det blir bättre i mars så får du försöka trösta dig med att det inte är långt kvar ändå.

Piggis, tack för tipset om affären!! Kul att du kommenterar bloggen ibland!

Izzie,
    är du helt bra nu? Brösten och mjölkstockningen alltså?

Liten,
    måste in i galleriet senare idag och kolla Mindre!!!!

kram på er nu!

• Liten med Mindre

sweet - jag lade bilderna i mitt BT-galleri. Snabbt gjort att kolla alltså.

• Telemarkgrrl

Så där, nu är Mugglan och Vänner på plats i Stockholm. Jag har eskorterat dom till lägenheten och nu ska dom nog träffa Cicci och fika tror jag.

Mindre, åååååh vilket charmtroll!

Och tusen tack för alla hållna tummar!! Jag är ömsom jättenervös och bara vill strunta i det och ömsom jättecool och tycker att det ska bli lite spännande. Rapport kommer imorgon kväll (om jag mår tillräckligt bra för att hänga vid datorn)!

Kram till alla söta trådisar!

• Mrs  B

Nu är det bestämt!

Maken och jag kommer till Stockholm den 4 oktober (ev 3:e) för att titta på en NHL match som kommer att spelas i Globen. Biljetterna släpptes igår och mellan 9.00 och 14.30 hade det sålts 25 000 biljetter av 27 000 (2 olika matcher).

Hoppas på barnvakt och en långhelg!
    Och kanske en trådfika????

• Tinga

Telis - åh, då får jag ju bärga mig ända tills måndag kväll innan jag får veta hur det gick med din äggplock, för vid lunchtid imorgon åker jag till Madrid. Men jag kommer att vara med dig i tanken hela tiden, och ser fram emot att höra hur det var i efterhand. Stor kram och lycka till!

Svar på tråden Barnkarusellen