• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Tinga

Lappis - haha, jag kan se framför mig hur din man håller vakt och du smyger fram och "norpar" ett barn på en lekplats! Du är för rolig!

• Tinga

Lappis - tja, experten på onödigt vetande whatsoever är jag, så för mig är det fullt naturligt att ha järnkoll på tråden också! Nåde den som försöker slinka undan mina hökögon!

• Lapinette

Tinga - Kan man inte göra det?! Pratade med min mamma häromdagen och de ska åka till Indien i höst och bl a dansa (hon dansar också) på olika barnhem där. Hon frågade om hon skulle ta med sig något sött liten unge med sig hem. Ja, hon börjar bli desperat min mor, vill så gärna ha ett till barnbarn. De andra är ju tonåringar nu och inte lika mysiga längre.

• Tinga

Lappis - ja, det vore ju en schysst "souvenir" att få med sig hem från en resa; ett barn!

• gosnosen

ett litet tips:

Malou-programmet från igår finns att se på webben på www.tv4.se/eftertio.

var rätt intressant och läkaren tog död på lite myter och vandringssägner. nyttigt att få höra!

telis, stort lycka till med ÄP! Håller tummarna hårt!

• Mrs  B

Godmorgon alla!

Har sovit helt ok i natt så nu känns det bra.

Max har sovit i sin egen säng tre nätter i rad nu, hela natten, och det börjar snart bli rekord.

Malte däremot sover som vanligt, bara 2-3 timmar i sträck på natten.

BS
    Jag gav Max flytande Alvedon när han började få tänder, annars har jag kört med stopiller i rumpan. Helt kanon och man ser resultat nästan direkt. Nu när han är äldre får han den Alvedontabletten som man löser i vatten med smak. Funkar också jättebra!
    Hoppas ni får en bättre dag idag!

Telis
    Lycka till på fredag! Håller tummarna hårt fär er!

• Lapinette

gosnosen - tack för länken ska nog skicka den till maken så jag kan se den ikväll. Här på jobbet blir det ju lite "odiskret".

• muggles

Zozo är nu med i galleriet! Zozo, var det inte er fotograf som inte dök upp på bröllopet?! Känner igen fotona. Otroligt vacker klänning!

• Zozo

Tack tack.. Jo det var var fotograf - grrrr! Sm tur var hade vi svärfar pa plats som varit reklamare och har relativt god hand med kameran. En snabblektion i makens braiga kamera och hupps! Nagonslags kort blev det iaf

• muggles

BS: nu har jag skickat listan till dig.

Svar på tråden Barnkarusellen