• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Vännerfan

Det löser sig Lappis, de kan nog turas om att sitta i stolarna och bebisarna sover ändå bäst utanför. Tack för att du bokade!

Oms,
    Vore jättekul om du också kan komma!

Sen måste jag instämma i alla gratulationer till Vickan ang. huset! Kul!

Måste nog också förtydliga mig själv med vad jag menade med kommentarer... Det gäller alltså mig själv och hur jag inte alls reagerar om nån inte kommenterar mina inlägg så länge NÅN gör det om det var nåt viktigt. Sen finns det gånger då jag självklart tycker det är KUL att alla upprepar sig som pappegojjor och ni kan ju räkna ut när det är... (Vid plus, bebbe osv.!!)

Trevlig kväll!

• Vännerfan

Hörrni, har behöver lite tips! Tänkte bunkra lite på bokrean. Söker:
    * Bok om trädgårdsskötsel
    * Bok om inredning (för sådana som mig som inte vet nåt)
    * Bok om barn (allmänna råd för några år framåt)

Har ni några idéer på titlar?

• viktualia

Godkväll!

Tack för alla grattis till huset! Spännade som attan är det! Och renovera inomhus ska vi göra så det står härliga till! Köket åker nog först och sen alla ytskikt i entrévåningen... nån ny vägg och lite annat jox blir det nog.

MEEEEEEEEEEEEEN

På lördag ska vi träffa nuvarande ägare för att få lite mer info om huset så STACKARS lilla JAG får inte vara med på tråddejten på lördag.... *gråter floder* ... men jag kan inte vara på två ställen samtidigt och hemmafronten har uppvärderats lite.. hm....

*kram till alla*

• BrudSommar2006

F-n också, det gick ju så bra att trycka i Iris alvedon tidigare idag och sedan sov hon och blev bättre så nu på kvällen när hon blivit sämre igen och var ledsen och inte ens ville amma så var det dags för kvällsdosen innan läggdags. Bara det att hon tycker det är så hemskt att bli itvingad mer alvedon att hon blir störtledsen och sedan kräks hon över hela sig och hela mig. Efter att jag äntligen fått henne att äta fem skedar spaghetti och lite fruktpuré till middag och ammat som en galning mellan gråtattackerna. Så nu har hon däckat utan alvedon och på tom mage. Vilken skräpnatt det här kommer att bli rent ut sagt.

Vänner, tyvärr har jag inte läst en bok sedan Iris kom så jag minns knappt hur man gör längre! Fast både Katerina Janouchs bok om barn och Anna Wahlgrens bok om barn går ju långt upp i åldrarna i fall att du inte har läst dem redan. Jag har böckerna men läste bara gravid-kapitlena innan Iris föddes och sedan har jag som sagt inte fått chansen mer.

• BrudSommar2006

Vickan, synd att vi inte träffas på lördag men, men, vem vet, vi kanske fortfarande är sjuka så att vi också missar den men hoppas inte. Idag har i alla fall varit en rent usel dag och riktigt synd om Iris fast jag börjar tycka synd om mig själv också, är så trött och räknar inte med mycket sömn i natt heller. Ska duscha och sedan lägga mig och hoppas på det bästa.

• BrudSommar2006

Jag har förresten funderat på alla som uppenbarligen lämnar barnet sovandes i vagnen utanför en affär. Det skulle jag aldrig våga faktiskt, liksom jag inte skulle tordas lämna hunden. Nu inser jag att det är större risk att någon vandrar iväg med vovven, det läser man ju om med jämna mellanrum, medan bebiskidnappningarna i Stockholm ju inte ligger på topp direkt. Nu har jag ju inte fått en bebis som sover särskilt ofta i alla fall så hittills har det inte varit något problem. Fast jag har råkat ut för att man inte fått ta med sig vagnen in i affärer och då har jag inte kunnat gå in för även om jag skulle lyckas orka bära Iris tillräckligt länge så skulle jag inte kunna få med mig något till kassan att handla. Nu tänker jag på presentaffärer och så. Nåväl, vad gör jag här forfarande, dusch och läggdags var det ju!

• muggles

Halloj era tjattermajor! Härligt att det händer lite i tråden nu!

Sweet: kul att du är tillbaka, du får inte hålla dig borta sådär

Omsan: hoppas Mathilda blir frisk så vi får träffas på lördag!

Vickan: grattis till husköpet, kul att ni äntligen hittat objektet ni letat efter. Lite litet - har ni tänkt bygga ut ngt också? Men jättesött (vilket pris förresten).

BS: jag scoutar lite om 3-hjulingar, har skrivit en lista på de modeller jag är intresserad av. Just nu lutar det åt en Easy Walker (www.easywalker.nl/zwe/sky.html) men vi ska iväg och klämma på den och lite andra först, så får vi se sedan. Vill du ha listan jag skrivit så mejla mig på mugglesfan@hotmail.com så skickar jag den till dig (vet ju inte om du är intresserad av 3-hjuling iofs).

pirr: skulle vara jättekul med en träff!

Lappis: vad snällt att du bokade! Jag kan ställa min barnvagn utanför, no problem. Helst vill jag ha henne sovande där ute också Lämnade henne utanför Bvc idag sovandes när vi gick in för sista föräldragruppsträffen. Det var hennes sovtid och hon sover ju kasst inne (hade såklart babyvakten på). Syntes vad Bvc-sköterska tyckte om det Men det gick ju bra - vad kan hända liksom?

Piggelin: skönt att det går framåt med Amandas sömn!

Jag kan ju gå emot trenden och meddela att Moa äter som en häst just nu. Jag la upp en jätteportion pasta och kyckling till henne idag och tänkte att "det här KAN ju inte gå ner alltihop" (skulle mer kolla hur mkt hon äter om hon får tills det tar stopp) men det gick ner alltihop! Och nu behöver jag inte muta utan hon får frukten till dessert. Kul! Men jag vet ju vad jag har framför mig... Då är det bra med tips om ärter, makaroner och annat... Annars är hon skitrolig nu, hon började med "da-da-da"-joller härom dagen, det låter så gulligt så man nästan går av på mitten!

Vänner: jag är också lite orolig att vi (Moa) ska väcka er i Stockholm. Hon har ju en tendens just nu att bajsa runt kl 05 och då blir hon PIGG och ligger och jollrar i en halvtimme. Och är gärna uppe en halvtimme till innan hon kan somna en stund igen. Men vi får väl ta det med ro, vi visste ju vad vi gav oss in på Makens förslag var att jag går ut och traskar på Söder och köper färska croissanter!

Telis: vad spännande, nu drar det ihop sig!!!

• viktualia
    muggles skrev 2008-02-19 21:18:28 följande:
    Vickan: grattis till husköpet, kul att ni äntligen hittat objektet ni letat efter. Lite litet - har ni tänkt bygga ut ngt också? Men jättesött (vilket pris förresten)
    Vi tänker smälla upp fönster på övervåningen och på det sättet skapa två sovrum till. I entréplanet tänker vi göra om nuvarande matsal till sovrum/arbetsrum/bibliotek. Så huset kommer disponeras om lite och kvadratmeterna användas mer effektivt.
  • muggles

BS: vad lustigt, vi skrev om samma sak samtidigt. Jo kidnappning, tanken har slagit mig men jag tror att sannolikheten är rätt liten att det händer. Oftast ställer jag henne vid ett fönster så jag kan se vagnen (och hör gör man ju via babyvakten) men vid Bvc ser man inte ut. Men det ligger lite avskilt, tror inte att risken är så stor att det händer ngt.

• BrudSommar2006

Muggles, det där med trehjuling låter intressant, jag mailar! Den där Easy Walker såg trevlig ut, får läsa mer i morgon när jag förhoppningsvis är lite piggare (eller också inte...).

Jag vet, du har rätt om att lämna vagnen med sovande bebis utanför, och ändå drar jag mig. Har i och för sig inte råkat ut för att det kan behövas än som sagt.

Vickan, det blir nog jättebra med huset när ni blir klara!

Vilken tur att lilla Moa äter bra förresten! Iris klarar inte att få in så små saker som ärtor i munnen än och även större bitar som hon får in i munnen suger hon på ett tag och sedan kommer de ut igen. Så stoppar hon in biten igen och så kommer den ut efter en stund igen. Till sist blir den liggande på bordet så när hon har tröttnat har hon oftast inte lyckats peta i sig mycket alls.

Ja, nu hamnade jag visst här igen, ska verkligen gå och lägga mig strax men har duschat i alla fall!

Svar på tråden Barnkarusellen