• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Telemarkgrrl

På tal om karlars insats (hihi), så läste jag på FL om ett par som skulle göra en ivf och karln fick sån prestationsångest eller nåt att han bara fick fram ett par droppar. Tjejen var iiiiinte så glad efter att ha gått igenom veckor med hormoner, sprej och sprutor... Men fy tusan för att vara kille i det läget, skickas in på nån sjukhustoalett typ och veta att man bara MÅSTE prestera.

Men det hade faktiskt funkat för dom, dom flesta äggen blev befruktande ändå! Det behövs inte så många små simmare ibland.

• BrudSommar2006

Fast det jag tänkte på när vi tittade på sulky i helgen var att alla hade så små hjul, svårt att ta sig fram på skogsstigar kändes det som. Maken kommenterade att när man kommit så långt som till sulky så kanske det är meningen att man ska ha ett barn som går mycket själv men det är det ju långt än för oss? I så fall är ju er vagn väldigt smart, att ni har fått sulkydel som sitt del om chassit är bra.

• FruCicci

Vår vagn är som en Urban Jungle, fast vi har 4 hjul, de två där fram är mindre och svängbara, sen är det luftpumpade däck på alla 4 hjulen. Det kanske inte heter sulky, men för mig ser det ut som en sulky eller sittvagn men åt fel håll liksom...

Kan ni inte kolla på blocket? Där finns massor, det är ju bara att köpa och testa, funkar det inte så kan man ju sälja igen liksom...

Min svärmor (som inte gillar småbarn så mycket) ska passa Victor om en månad när maken och jag ska på fest. Festen är nere i Blekinge, så han ska vara hemma hos sin farmor som han inte är så van vid.... undrar hur det ska gå, hoppas verkligen att vi har fått ordning på sömnen tills dess!

Nu ska jag gå och lägga mig själv, men är lite trött efter en magsjuka,-)

Kramar

• BrudSommar2006

Cicci, en månad kvar att få ordning på sömnen! Det kanske är den sorts press man ska ha på sig! Jag tänker att vi måste få ordning på sömnen innan vi ska hyra stuga på Åland i sommar för där är det väl antagligen bara enkelsängar så Iris och jag kanske inte kan dela säng där.

• BrudSommar2006

Jag ska också gå och lägga mig nu förresten, Iris sover redan så jag ska avlösa maken på övervåningen så att han får gå ut med hunden. Så klart vi kan kolla på blocket, jag vet inte vad jag vill ha bara men vi får ta tag i det där framöver.

• sweetstreet

Vickan!
    grattis till huset! tycke det såg fint ut. Gillade "hustypen". Men man häpnar ju en del ändå över hur olika smak man har jämfört med många som vars hus ligger ute på nätet. Alltså vad gäller inredning etc... Say no more....

• sweetstreet

Piggis,
    jag vet inte om magen riktigt har kvalificerat sig för en magbild i galleriet än??
    Vi får se. Just nu har vi ingen kamera eftersom maken glömde den i Sverige i julas!!!
    men vi får vänner på besök nu i helgen så de har lovat att ta med den plus alla objektiven....
    Så kasnke kan det bli en bild under nästa vecka eller så?

• sweetstreet

Cicci,
    skönt att se att du är på benen igen!
    Hoppas du får vara frisk nu.

Telis,
    ja det där med prestationsångesten vid "simmarleverans" så måste jag säga att jag verkligen inte avundas männen. Fy!!!!!
    Det kan ju verkligen inte finnas något mer avtändande än att bli anvisad tilll ett rum/toalett på "sjukhuset" och veta att alla som är utanför detta rum vet precis vad det är man ska göra där inne. Hu!!!!!!!
    Maken tyckte det var hemskt när han skulle producera till vår insemination. Fast han var lite fascinerad över hur "lyxigt" de ändå "inrett" rummet där vi var. Vi hade nog trott det skulle vara typ ett rum med en stol eller säng och ett litet bord med porrtidningar. För det är vad jag har hört från vänner som gjort liknande saker i Sverige. Men maken sa att det var ett litet rum med en stor läderfåtölj (hm, troligtvis lättare att hålla ren än t ex tyg.... ) och sedan fanns det ett "väggskåp" på väggen framför fåtöljen. Han trodde det skulle ligga porrisar där, men när han öppnade dörrarna visade det sig att det var en stor plattskärm och en "inbyggd" DVD spelare med fjärrkontroll samt filmer. :-0
    Men som sagt, inte så skoj att sköterskan sa till honom att de förväntade sig hans simmare om ungefär 10-15 minuter från det att hon visade honom till rummet. Han sa att han blev superstressad av att veta att han hade en tidsgräns....
    Men det gick ju bra till slut, även om hgan sa att det blev mycket mindre volym än normalt.
    Men som det sedan visade sig spelade ju det ingen roll. En liten envis rackare är ju det enda som egentligen krävs...!

• sweetstreet

Telis förresten!
    jag tänker så otroligt mycket på dig nu och som jag tjatat om hur många gånger som helst redan. så håller jag alla kroppsdelar jag kan för att din Dalarna-resa ska bli mycket mycket mycket lyckad!!!

Kram!!!

• sweetstreet

Ok Lappis,
    så det är ett litet tag kvar till sprutorna då.
    Men det känns så himla spännande att du och Telis verkligen får "följas åt" på denna resan. Och ååååå vad jag önskar er båda enormt mycket Lycka till!

Svar på tråden Barnkarusellen