• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • BrudSommar2006

Cicci, stackare, vilket elände! Annars låter ju skaldjur riktigt gott... Synd att sängen var slut, får de in nya? Kebabpizza var det ja, hehe, och den Mika-klonade tvillingsången gick direkt till Globen...

Iris har sovit helt fantastiskt bra i natt, undrar om det var för att hon fick amma massor under melodifestivalen för att hålla henne lugn så att vi slapp gå och lägga oss innan vi hört alla sångerna. Jag har bara ammat två gånger i natt, första gången vid tre. Jippi!

• FruCicci

Tjohooo BS, grattis till sömnen!

Nu har vi en som skriker här.............. shit alltså, han har resurser.......
    Förmiddagslur.......

• Liten med Mindre

Godeftermiddag!

Cicci - skaldjur och magsjuka låter inte som någon höjdare. Oftare man hör att skalisarna orsakar sjukan än kurerar den...

Mindre var givetvis vaken och skrikig hela mddagen igår. Så det slutade att först maken satt med henne vid bordet, och sen ammade jag tjejen medan jag slukade oxfilén. Gott som tusan!

Lappis - vilken kul present, tjusiga skor. Nu blir det dansa av gissar jag!

• Syster Vilma

Lapinette, har redan varit hos läkare. Jag ska bara avvakta och se. Om inget hänt till sommaren får jag komma tillbaka sa hon. Sommaren känns ju som en evighet härifrån... Ja vi får väl se hur det går med ägglossning och allt.

• BrudSommar2006

Cicci, det blev ingen säng då? Här har vi säng men inte sover Iris där!

Vilma, tyvärr ska man ju ha en himla tur om det ska ta på första försöket, genomsnittet ligger väl på ungefär sju försök har jag för mig, och om man inte är väldigt regelbunden så är det ju tyvärr svårt att pricka ÄL utan stickor. Det kan ju ta ett tag än innan du är så regelbunden att du klarar dig utan stickor kan jag tänka mig. Knepigt att bli så missmodig efter bara ett försök alltså! Det är nog bara att ta nya tag dessvärre. Säg till när det är dags att börja hålla tummarna igen!

Telis, hur går det med den ökade dosen? När får du veta om det är torsdag som gäller?

Liten, visst är det typiskt! Jag tyckte att det var helknepigt att försöka sitta vid bordet och amma och äta samtidigt, fick aldrig riktigt till det tyvärr. Man har nog mycket vunnet på att lyckas med det så man slipper vänta flera månader på att få äta middag tillsammans som vi fick göra!

Hur går det på nätterna annars? Kan du ligga och amma så att du inte behöver gå upp? Jag fick vila mycket mer när jag väl lyckades få ihop det.

• BrudSommar2006

Cicci förresten, blev det någon premiärtur av sittvagnen? Iris blev mycket lättare att ha med sig i vagnen när vi bytte till den, med liggvagnen kom vi ju ingenstans eftersom hon inte ville ligga i den. Tror att det var delvis därför som hon lärde sig sitta så himla tidigt, eftersom vi hade henne uppallad med kuddar redan i liggvagnen tidigt så att hon fick träning.

• Mrs  B

Hej hopp!

Cicci
    Usch för magsjuka!!!!!!!
    Hoppas du mår bättre snart och slipper skitet.
    Jobbigt och trist med sömnen och maten med Victor. Det löser sig nog snart.
    Max var värdelös på att sova när han var liten och även nu. Han var vaken mest hela tiden men inte jobbig eller skrikig som tur var. När han skulle börja med välling gjorde jag som mugglan skrev blandade tillägg och välling fast inte 50/50 utan först bara något mått i taget och sen ökande jag på efter hand.

BS
    Max är uppvuxen på tillägg och nästan aldrig sjuk, medan kompisbarn är helmammade och sjuka hela tiden. Så det där med att amning ska hjälpa för sjukdomar och infektioner tror jag inte alls på.

Syster Vilma
    Så tråkigt det där med tanten! skickar en kram till dig.

• Telemarkgrrl

Cicci, fy tusan vilken magsjuka du verkar ha råkat på! Hoppas att det är bättre nu! Jag har mejlat dig om nyckelöverlämning.

Lappis, jag vet inte när jag ska ta den sista Gonal-f om det blir äggplock på torsdag? Men idag är det iallafall sprutdag 10. Låter som ni har en härlig helg i Barcelona.

BS, jag hade molvärk i magen/ryggen redan innan doshöjningen men den har inte blivit bärre som tur är, med Alvedon och vetevärmare på magen går det ganska bra. I morgon ska jag ta blodprov och göra VUL, då borde jag få reda på när det ska bli äggplock.

Syster Vilma, hoppas att din cykel har blivit normal nu så att du inte behöver vänta så länge på nästa ÄL!

• Telemarkgrrl

Har varit på brunch idag på Moderna museet och är så mätt så jag håller på att smälla av. Utsikten är fantastisk och maten var kanongod. Men dom har inga våfflor så där blir det ju ett bottenbetyg rakt av! Sen hade dom en blåbärsmousse med lakritssås och solrosfrön (!) som var bland det äckligaste jag ätit. Men i övrigt var det gott som sagt.

• Liten med Mindre

OK, den där moussen på Moderna kan jag helt klart skippa. Urrk!

BS, jag liggammar bara på nätterna nu för tiden, och oftast på sistone så somnar vi båda där och vaknar inte förrän det är dags för nästa omgång - så korgen kommer inte till mycket användning. Vet inte om det är bra eller dåligt att dela säng så mycket. Skulle ju gärna sett att hon sov i korgen, men hon vaknar nästan alltid när man lyfter över henne. Mutter... Och somna själv går inte utom mitt på dagen när vi ska ut med vagnen.

Borde hon få öva mer på korgen, eller är det bara bra för bebisar att trivas så här "i början"? Det är frågan, blir knäpp av att fundera på om jag borde göra si eller så - hatar att det inte finns några svar.

Telis - hoppas att du härdar ut molandet tills fredag, och att du får ut en drös finfina befruktade ägg av det! Hälsa Falun från oss - det känns som att det dröjer ett tag till innan vi åker så långt. I alla fall 2 veckor...

Svar på tråden Barnkarusellen