• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • muggles

Nu är det jag som är solo härinne. Har fått ett napp på min annons om bröllopsklänning och håller på och skickar kort. Hoppas det blir ngt så jag blir av med den! Jag är beredd att gå ner i pris men det vill jag ju inte kläcka än - och alla är inte så smarta att de försöker pruta utan man hör bara aldrig av dem igen.

• viktualia

mugglan - nu är jag här!

Jag ska hälsa maken att han får vänta och säga att du har sagt det! Hihihi!

Husköpet - vi har just lagt bud på ett hus. Nu är det bara vänta och se om nån annan vill buda...

• Telemarkgrrl

Mugglan, jag skickar en vägbeskrivning och karta och sätter ut lite såna bra-att-veta-ställen på kartan. Om ni vill så kan ni få en nyckel till vår lägenhet så kan ni gå upp hit och äta frukost? Det är ju lite smidigare än att antingen handla allt eller hitta ett fik? Men det gör ni som ni själva vill, det kan ju också vara mysigt att fika ute när man är borta någon annanstans.

• muggles

Telis: nja, jag kan nog inte med att gå upp till er när inte ni är där. Det känns inte rätt. Jag går nog gärna till ett fik men vi får se hur det klaffar med tider etc. Tack på förhand för alla tips!

• Tinga

Muggles - jag antar att det är litegrann med tvillingar som med amning; alla "vet" hur det är (tror de), och kommer med en massa kommentarer utifrån det. Som väl är har alla vi har berättat för reagerat positivt och tycker att det är jättekul. Det är klart att det i vissa avseenden säkert blir dubbelt arbete, åtminstone i början, men jag är helt säker på att det i många fall blir dubbel glädje också, och det är det sistnämnda jag framför allt tänker ta fasta på.

Det är klart att man inte ska vara naiv och tro att allting blir en barnlek, men förväntningar har ofta en förmåga att slå in; är man negativ slutar det oftare illa och är man positiv slutar det oftare bra. Därför tänker jag vara positiv!

Därför tänker vi också boka en resa till Paris sista helgen i mars! Jag tänker som så att jag mår bra nu, och då är sannolikheten stor att jag kommer att må bra då (kommer att vara i v. 23 då). Jag vill absolut inte se mig själv som någon slags "invalid" framöver, så därför bokar vi resan och ser fram emot den och skulle det sen visa sig att jag inte mår bra får vi ju ställa in den; det är inte mer med det. Dessutom är ett läkarbesök inbokat ett par dagar innan vi ska åka, så avråder hon då är det ju inte mer med det än att vi stanna hemma. Hellre det än att inte boka nu, och så må jättebra om några veckor och då reta sig på att man inte kommer iväg någonstans, för att man "fegade" tidigare.

• Tinga

Telis - tack igen för bloggtipset; jag var inne på sidan och läste lite igår. Det verkar vara en avslappnad och härlig mamma som skriver, så jag tänker ha henne som förebild.

• Oms

har legat däckad i influensa hela veckan - är inte bra än ( inte konstigt - sover man bara 3-4 timmar/natt ja hur sjutton ska man bli frisk då??) Jag har bara skummat lite me måste kommentera lite

Vickan - scenariet du beskriver m långa resvägar kontra långa dagar på dagis är vardagsmat för alla som bor i sthlms ytterförorter! när jag bodde söder om stan och pendlade 3 timmar/dag så gick O på dagis mellan 07:00--18:30 varje dag under en period - det gäller att lägga krut på att finna ett bra dagis - sen lyckades jag få ned det till 2dgr/vecka o övriga dagar fick jag hjälp m o hämta henne tidigt. fick dock jobba häcken av mig de veckor jag inte hade henne för att kompensera - så de går, även om man ständigt har dåligt samvete.

Fast har du ett bra dagis ja då gör det inte barnet ngt , O älskade sina långa dagar då det blev mer tid för lek o pyssel m vänner o fröknar

sen är det upp till dig när du nattar ett barn för kvällen, O har aldrig somnat före kl 8 så de blir ju lite tid om kvällarna ändå.

sweet - jag säger som mugglan - vi har oxå fått en djupare relation sen vi fick barn, känner större samhörighet och förståelse för varandra - så en relation behöver inte bli sämre även om man som jag lider av konstant sömnbrist

nu har liten somnat efter att ha varit vaken sen 02:30 så nu ska jag passa på o sova lite...

• Nattson

Hej!

Nu har vi varit på ultraljud och allt såg bra ut! Men de fixade en ordentlig hart stopper... shit vad nervös avi blev. Barnmorskan stannade länge över hjärtat och sa sedan, det finns en vit prick här som jag inte känner till en kollega måste titta på detta.
    Kollegan kom in och tittade, och sa snabbt att allt såg bra ut! Inga konstigheter alls!

De flyttade BF till den 17juli istället för den 14juli.

Ja det ni säger om trötthet och relationer osv tänker jag också mycket på. Har pratat lite med min man om det men han säger bara, det kommer att gå bra. Vi kommer säkert att ha våra duster för att vi är trötta, gör på olika sätt osv men det kommer att gå bra. Det känns tryggt när han säger så!

Vi har precis tagit oss igenom en jobbig familjesituation med min bror. Den skulle lätt kunnat komma mellan oss men det har fört oss närmare varandra och stärkt relationen istället.

Ja ja Tjejer det är FREDAG!!!! Helgen är bara några timmar bort!!!

• Telemarkgrrl

Nattson, åh vad skönt att allt såg bra ut!! Men vilken taskig BM som skräms så.

Jaaaa, fredaaaaag! Och jag är gräsänka till imorgon, ska bli lite skönt men också väldigt tomt. Det blir mysigt när han kommer hem igen.

Svar på tråden Barnkarusellen