• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • gosnosen

hej i tråden!

så är man då officiellt en "ruvare" efter att idag ha fått ett litet embryo inplanterat. mina trötta äggstockar lyckades inte producera fler än fyra ägg varav ett blev befruktat. var lite orolig då utdelningen av ägg var lite dålig, MEN det räcker ju med ett... så nu väntar två lite jobbiga veckor innan det är testdags.

håller tummarna för telemarrkgirl som väl är nästa på tur bland IVF-arna!

• Liten med Mindre

Jag önskar dig en väldigt framgångsrik ruvning Gosnosen!

• Telemarkgrrl

Tack gosnosen!! Hur gick ÄP:et? Var det jobbigt? Jag kommer nog inte heller att få ut så många ägg precis. Var på VUL igår och fick höja dosen rätt så mycket. Men huvudsaken är ju att man får ett och att det blir befruktat iallafall. Hoppas att veckorna går fort för dig och att det blir ett riktigt lyckligt slut!

• Telemarkgrrl

Roligt att se dig här Mindre! Har full förståelse för att kvällarna känns jobbigare än dagarna. Men det låter ändå som att ni har det ganska mysigt där hemma.

Trevlig resa, Lappis! Hoppas ni får samma väder som här fast typ 15 grader varmare.

• Telemarkgrrl

Muggles&änner, det har uppstått ett litet problem. Det lutar åt att jag måste åka iväg på ett litet uppdrag i Dalarna nästa torsdag.

Det är ju typiskt att jag måste det just när ni kommer hit, men det ska ordna sig på något sätt. När är det ni kommer upp? Jag håller på och funderar på om jag kan lämna in nyckeln någonstans eller om någon annan kan möta er och lämna över nyckeln.

Jag ska skriva ihop en detaljerad vägbeskrivning och mejla till er. Så på något sätt ordnar vi det, det var bara lite trist att dom här två sakerna sammanföll!

• Tinga

Gosnosen - vad spännande! Önskar lycka till, och håller tummarna för dig!

• Tinga

Telis - "litet uppdrag"! Det är väl ett jätteuppdrag! Så himla spännande att det redan är dags, och jösses vad jag kommer att hålla tummarna för dig! Stenhårt!

• gosnosen

telemarkgrrl

nej, jag tyckte inte att ÄP var särskilt jobbigt. jag hade ju fått genrep då jag fick punktera en äggblåsa som störde nedregleringen. jag var rätt lullig och hörde mest vad de sa på lite avstånd... hade lite ont efteråt och det var lite molande värk resten av dagen, men annars gick det bra. jag tycker att de har varit så fantastiska på Sophiahemmet i sitt bemötande och hantering av oss. sen är det ju bara att hoppas att resultatet blir bra också. när har du ÄP?

tack för lyckönskningar från er andra också!

• sweetstreet

Heeeeej Sötingar!!!!!

Fy vad jag inte har hunnit in här på ett tag. Hm, ska försöka skärpa mig.
    Men jag läste ikapp igårkväll iallafall. Men sen blev det så sent och jag var så trött att jag inte orkade kommentera.

Å Nu håller jag tummarna för dig Gosnosen!!!
    ett ägg räcker ju egentligen. Som jag sa till Koko när hon fick två, att ett enda litet Guldägg är tillräckligt! Och det var det ju eftersom Conny blev till av det!

Telis,
    Jag tror du kommer få fina Vasaloppsägg jag!

Lappis,
    du har nog åkt nu, men ha en urskön helg i Barcelona!

Tinga,
    såg att du är tillbaka! Skoj!
    Och härligt att semestern var bra och att ni nu känner att ni landat i detta med era två barn!!!!! Precis som du säger ska man inte lyssna för mycket på andra utan känna efter själv.

Liten,
    kul att se hur livet fortsätter med Mindre! Tycker du verkar ha det mysigt även om det kan kännas lite frustrerande ibland. Men det är väl en vanlig småbarnsföräldersymptom??

Själv pratade jag och maken en del om det igårkväll. Båda är vi nog lite småoroliga över hur livet egentligen kommer bli efter födseln. Jag har t ex funderat en del över hur ens relation kommer utvecklas. man hoppsa ju att det ska bli bra, bättre bäst men jag inser ju att småbarnstiden är enorm krävande och att man antagligen kommer få lite sömn och fler stressfaktorer också... Dessutom kommer vi ju inte ha någon direkt "lång smekmånad" som hemma i Sverige där iallafall första 1,5 året är hyfsat "enkelt" pga av att åtminstone en förälder är hemma heltid. Så första småbarnsåret kommer ju för vår del att innebära en hel del "pusslande" med jobb och barn för att få det att gå ihop.

Hehe! Vickan! Det där med 12 timmar från hemmet (jobb inkl pendling) är ungefär så min vardag ser ut... Men jag ville ändå skaffa barn....
    Man får väl ta det lite som det blir. Jag hoppas att jag kan dra ner lite på mina timmar på jobbet, åtminstone någn-några dagar i veckan. Iallafall till normala 40 timmar?? Dessutom så jobbar ju maken nära hemmet, så han får väl åka hem och ta huvudansvaret för bebben om jg måste jobba. Det går alltid att fixa på något vis. men jag förstår att du känner dig osäker nu eftersom du just börjat ett nytt jobb. Man vill ju ofta jobba in sig lite innan man börjar fundera på detta med ev. att gå ner i arbetstid.

• sweetstreet

Vänner,
    förresten har jag nog inte grattat dig till nya jobbet än??
    GRATTIS!!! Vad skoj att du fick ett jobb du känner ska bli både bättre och mer betalt! Och att flytta närmare föräldrarna är ju något många småbarnsföräldrar gärna vill.
    Sjäv skulle jag gärna ha något närmare till våra familjer, fsat ibland är det faktiskt rätt skönt att ha en Atlant emellan också...

Svar på tråden Barnkarusellen