• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Mrs  B

Tinga
    Nä, han jobbar nog mest......

• Frejis

Telis, jag blir inte så förvånad att det var en han ni har kanske en alltför familjär atmosfär på kontoret så att stackaren glömmer bort sig Jag börjar se fördelen med kvinnodominerade arbetsplatser när jag läser din och Nattsons beskrivning.

Lappis - det låter trixigt med alla sprutor fast det borde var ok att ha med sig dem om du också har läkarintyg. Onekligen spännande när man ska gå genom säkerhetskontrollen

Vårkänslorna här fortsätter och jag får hålla i mig för att inte köpa ny kappa, skor och allt vad man kan få för sig. Vi ska också till Paris i slutet av mars för att möta våren

Cissi - hoppas att Viktor kryar på sig och att ni är pigga och glada när det är dags för brunch. Det ska bli kul att se er.

Liten - synd att du inte kan komma med till brunchen, det hade varit kul att träffa Mindre. Det blir kanske en annan gång snart.

• Lapinette

Frejis - jag ska möta våren i helgen i Barcelona!!!!

Nattson - uuuäääk vad äckligt! Varför vill de inte spola?

Telis - min make är med sina chefer (samma nationalitet) i Barcelona just nu, fast där är det ju vanligt med tapas .

• Liten med Mindre

Hopp hopp - kängurumamman hoppar in med ungen på magen. Snorpisen vaknar när magen bråkar med henne, men kanske kan jag få henne att somna om igen. Eftermiddagen verkar vara den bästa sovperioden.

Muggles o Vänner - kommer ni till Stockholm redan på fredagen eller? Några roliga planer då? Förstår att packlistan börjar bli lång. Jag tyckte det var pilligt nog att packa för en natt borta, med bil, och säng på plats...

Angående nysningarn - jag brukar knipa till över näsbenet när jag inte vill nysa. Men oftast är det så skönt att få nysa att jag mest blir besviken om den kommer av sig. Fast med tanke på sprayen så är det nog bäst att låta bli.

Idag är vädret helt fantastiskt vårlikt. Har hunnit ut två gånger och promenerat - lite pga att någon sover korta perioder på förmiddagen. Livet känns verkligen lättare när det blir lite varmt - och jag håller med Izzie om att mer värme är efterlängtat. Ska det ändå inte bli någon snö så kan det lika gärna vara. (Hade förstås gärna sett en rejäl vinterkyla för att döda av lite fästingar på landet. Vill ju inte få en massa kryp på mig och bebisen i sommar när vi tänker bli lantisar en längre tid.)

Frejis - jag tänkte mig första stadsbesöket på lördag när vi har massagetider. Funkar det fint kanske jag vågar ut och åka själv så småningom. Lite svårt ännu när hon äter så ofta. Men, jag har hört att det ska finnas ett rum för amning, blöjbyten etc under PUB-husen på Hötorget. Stämmer det? Någon som kollat? (Tänkte att det kanske försvunnit i ombyggnaden.)

• Nattson

Lappis, de är vana att skölja av sig efter toa besök. Men vi har inga bideér (stavas det så) här så de använder handfatet... Man få inte spola ner pappret på en del toaletter i Malaysia så det hammnar olika "typer" av papper i papperskorgen också. Vi vet inte riktigt hur vi ska göra och om vi säger något så är det vi som är smutsiga pgr det system vi har här. Alltså att vi använder papper när vi varit på toa. Kultur krock kan man säga..

• Lapinette

Ja, kulturkrock så det slår härliga till! Skulle nog försöka undvika att gå på toaletten om jag jobbade hos er.

• Lapinette

Men de hade gillat vårt gamla badrum, vi hade bidée!!

• Nattson

Liten, jag vet inte om något ställer där man kan amma osv på vid PUB eller Hötorget. Vet bara att en affär som heter Mama mia och ligger på Humlegårdsgatan tror jag har ett rum där man kan amma. Mendet kanske är lite för långt ifrån?!

Lappis - japp man undviker toan så mycket det går. Eller passar på precis efter att städ teamet varit här!

• Lapinette

Liten - det här hittade jag på FL. Vet inte om det kan vara intressant.

Amningsrum/micro/kök:
    -Debenhams
    -Kulturhuset höst upp
    -Kista galleria, nere under foodcourt
    -Täby centrum
    -Solna centrum
    -Små grodorna (Fleminggatan)
    -Vällingby centrum, i källaren under restaurangerna
    -Simple world (Karlavägen)
    -Nacka forum (finns en soffa i skötrummet)
    -NK (precis utanför de allmänna toaletterna)

Avskilda ställen som fungerar bra för amning:
    -PUB-huset nere bredvid BR leksaker
    -Gallerian, längst ner längst bort & längst upp till vänster
    -Sollentuna centrum, längst upp, mot hissen

Skötrum:
    -Kista galleria, vägg i vägg med amningsrum
    -Västermalmsgallerian
    -Baby Planet (St Eriksgatan)
    -Vällingby centrum
    -Sollentuna centrum
    -Nacka forum
    -Kungshallen, gå fram till Taco Bar och be dem öppna dörren.
    -NK (precis utanför de allmänna toaletterna)
    -Utanför designtorget på Götgatsbacken (innanför WAYNE'S COFFEE), vid toaletterna.
    - Biblioteken (Årsta, Kungsholmen-på övre plan/barnavdelningen.)
    -Stadsmissionens café i Gamla Stan.
    -Globen City

• muggles

Här i Göteborg vet jag att Åhlens har amningsrum men jag har aldrig varit därinne så jag har ingen aning vad som eg menas med det. Men man vänjer sig vid att amma bland folk, särskilt på ställen som är "barnvänliga" (har micro, skötbord, barnvagnsparkering mm) - för där är det ingen som bryr sig.

Oms: aha, då ska jag inte dissa den tråden ngt mer! Blev mest förvånad.

Ja idag har det verkligen varit bra väder. Missade det mesta pga att jag vaccinerade Moa idag och fick vänta nästan en timme i väntrummet. Sedan var hon så trött så det blev akutsova, och sedan rusa hem för att hon skulle få mat. Hade eg tänkt gå hem i det fina vädret men det var inte att tänka på. Irriterande när de säger i telefon att "ja vi har vaccin inne det är bara att komma" och så går man dit och då hade de inte vaccinet inne utan det skulle komma om 20 min (tog 50 min). Nåja, gött att det är gjort nu iaf, nu kanske vi slipper elaka öroninflammationer mm.

Telis: det låter inge kul att ha så ont i äggisarna, hoppas det blev bra resultat iaf! Undrar varför en del får så ont och andra (=jag) inte ens känner av ägglossningen alls. Är det pga endon??? Alltså nu förstår jag att det gjorde extra ont pga spray/sprutor men du hade väl ganska ont även innan?

Svar på tråden Barnkarusellen