• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Izzie

Hej igen i tråden!
    Jag har haft såna problem att komma in på BT så jag har inte läst i tråden på evigheter känns det som, än mindre gjort några inlägg. Får se om jag hinner läsa ikapp mig lite imorgon när Matilda sover.
    Har precis börjat hämta mig annars efter min andra mjölkstockning på mindre än två veckor. Denna var dessutom värre än den förra och har suttit i längre. Den satans amningen är allt annat än problemfri. Tom BVC-sköterskan rådde mig att sluta (!). Jag blev förvånad, för det trodde jag inte att jag skulle få höra från henne. Är dock lite envis och ska testa ett tag till. Får jag inte ordning på det så får jag avveckla det hela. Är bara mån om att låta Matilda ta del av antikroppar mot för förkylningar och dyl med tanke på årstiden. Rent näringsmässigt funkar det ju lika bra med ersättning. Ja ja, vi får se hur det blir.

Längtar såå till våren! Härliga promenader i solen och njuta av en kopp te på altanen i den första vårsolen... Kan det inte bli mars snart!!!

kramar till er alla!

• FruCicci

Tjenixen tjejer!

tack för "daten" på Gateu i går, jag glömde bort att handla kaffe kom jag på, man börjar babbla med en gång... ja ja

Victor mår bättre, men är risig i kistan fortfarande, men det kunde de tydligen vara en vecka. Han har inte haft feber sedan i lördags natt, så det är skönt.

Själv smörjer man med voltaren på stackars vänster armen, ska kolla närmare med läkaren om jag kan få en sådan där skena till min vänster arm som BS beskriver. Den sk runkmuskeln på mig är helt inflamerad, så det är lite svårt... klumpedunsen som väger ca 9 kg, ska man med andra ord inte bära så mycket alls längre...

Frejis vad roligt att höra ifrån dig. Jag tror på dig nu! Du är så stark och cool, heja dig!

Gör bara mina snabba inlägg som vanligt... men jag hinner inte mer än så just nu, det tar ju tid att läsa i kapp också

Kramar till alla!
    Vi ses 23e!

• muggles

Liten: kul att se dig i tråden lite oftare nu. Synd att du inte kan den 23:e men vi får ses en annan gång!

Izzie: Kul att höra ifrån dig också! Usch då, det låter jättejobbigt. Har Matilda rätt tag och så? Jag förstod på Vänner att det är viktigt för att undvika mjölkstockning. Det finns väl en fördel med för lite mjölk - jag slapp mjölkstockning helt och hållet...

BS: skönt att det funkar hyfsat utan maken!

Värst vad alla byter kort på sina avatarer! Det är skoj samtidigt som man inte alltid förstår vem det är först (om man inte kollar på nicket vill säga).

Maken tog natten så jag fick sova hela natten - otroligt skönt. Sov från ca 22.30 till kl 07 (var uppe kort kl 05). Han körde tydligen lite "sova-hela-natten-kur light" i natt. Hon vaknade kl 03 och han lät henne bara vara och så somnade hon om. Samma kl 04. Sedan kl 05 somnade hon inte om utan blev ledsen (då var jag upp och tröstade medans han värmde ersättningen). Så nu verkar hon vara mogen för att faktiskt sova till åtminstone kl 05 utan mat - gött! Kan man bara vara iskall och låta henne vara så somnar hon igen. Då vet vi det.

Telis och Lappis: ni får gärna skriva lite om era IVF-processer - det är kul och spännande att följa er. Hoppas så att det funkar nu för er! Det vore liksom dags...

Saknar Sweet litegrann, var länge sedan hon "spammade" tråden med sina inlägg...

• muggles

Jag och Vänner pratade förresten ihop oss lite igår om Stockholmsbesöket; vad man ska släpa med (nappflaskor, flaskborste, termos?, ersättningspulver el tetror?, burkmat, mm, mm). Jag sa att det ser nog kul ut om vi är ute någonstans och fikar med Cicci - hon sitter helt coolt och fikar och vi står och vagnar i omgångar Jag såg en syn framför mig som var lite kul.
    Vi vagnade ju i omgångar på kaféet igår och sa att man borde nog ha en bok med sig så man kan läsa lite medan den andra är utanför Fniss!

Förresten scoutade jag lite på vagnar på FL igår. Det fanns ju en Teutoniatråd förutom Bugabootråden och lite andra. Herregud, hur kan man vara såå intresserad av sin barnvagn?!??????? Det kallar jag smalt intresse! Iofs fattade jag att vissa trådar tjänar samma syfte som denna - snacka skit vid sidan av, men ändå!

• Telemarkgrrl

Hej Muggles! Ni behöver iallafall inte bry er om lakan, det får ni låna av oss, ni kommer att ha nog att bära på ändå. Förvänta er inget lyxboende bara, gästlägenheten är vääääälidigt spartansk.

IVF:en ja, sprayperioden gick över förväntan, jag fick migrän ett par dagar när jag trodde att jag skulle dö och lite spänningshuvudvärk som jag kunde leva med. Inga värre depressioner eller hysteriska utbrott som tur var.

Nu håller jag på och tar sprutor och det är värre. Själva sprutorna i sig är en piece of cake, det är värdens tunnaste nål och känns knappt. Men satan i gatan vad jag har ont i äggstockarna och ryggen.

Det var lite kul igår när jag var ute med jobbet och åt och var tvungen att gå in på restaurangtoaletten och hålla på med kanyler som en annan pundare.

Idag ska jag på VUL och se om det växer några ägg där inne. Jag hoppas verkligen det, det vore lite snöpligt att ha så ont och ändå inte få några bra ägg.

• Vännerfan

Hej Telis!

I vanliga fall vill jag alltid vara till så lite problem som möjligt, men jag skrev just en packlista och insåg att den blev lååång! Mycket pga att prinsen i stort sett bara äter vanlig mat nu mot sist jag var iväg. Så jag tror vi med glädje tackar jag till erbjudandet om lån av lakan!

Kram!

• Lapinette

Telis - vad trist att du får ont i äggisarna men förmodligen är det bara positivt = många fina ägg! Hoppas Dr J ser massor av stora ägg idag. Håller tummarna!

Gällande sprutorna så har jag insett att jag flyger både dit och hem (Paris) under min spruttid. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att stå på ett skumpigt flyg, på en minitoalett och spruta känns inte så där lockande.

• BrudSommar2006

Nu sitter Iris på golvet med sina leksaker en stund, får se hur länge det varar.

Vad kul det var att ses i måndags! Fast lite splittrad känner man sig när man måste koncentrera sig på att få i Iris lunch och hålla henne på gott humör samtidigt som man vill prata med alla.

Tänk att Iris har storlek 86, samma som Livia, medan Victor som bara är två veckor yngre än Iris har 68! Får se vad bvc säger idag när vi ska dit, de brukar få kryssa i precis i överkant på papperet ovanför kurvan på Iris papper. Typiskt nog så slog hon pannan i badrumsdörren i morse när hon hasade omkring på golvet medan jag slog upp badvatten så nu har hon jordens röda märke tvärs över pannan, suck.

Har precis beställt tid hos veterinären på fredag för hunden så jag hoppas att inte makens plan blir försenat för mina föräldrar har åkt till Öland då. Det blir nog knepigt att komma till veterinär med både hund och Iris.

• BrudSommar2006

Kom på att brunchen ju är på en lördag och Iris är stora tjejen nu, jag kan ju faktiskt ha barnvakt och komma dit själv och inte behöva oroa mig för vare sig hennes sömn, mat, humör eller var vagnen står!!! Fast då får ju i och för sig ingen träffa Iris. Kan ju inte be maken komma och hämta henne efter en stund när vi har så långt in till stan numera känns det som.

• BrudSommar2006

Lapinette, när ska man ta sprutorna, måste du ta dem just på flyget menar jag?

Apropå vårkänslor så är ju snödropparna uppe nu och krokusbladen börjar titta upp. Påskliljorna i min kruka som står i uterummet har kommit upp ordentligt, det blir nog knopp där snart. Dessutom växer det någon liten gul blomma som ett nät i rabatterna överallt här i området, vet inte vad det är för något.

Svar på tråden Barnkarusellen