• Lapinette

Barnkarusellen

Vem vill vara med på barnkarusellen? Kanske funderar på att göra ett försök, ett avstamp och hoppa upp eller vem vet du kanske redan sitter där med den lilla i famnen? Här inne är vi ett gäng som har stött och blött detta med tantens månatliga besök, huruvida rosenrot kan hjälpa till, kiss på stickan eller kanske en sjuhärliga massa hormoner?

Nåja, de flesta av oss har faktiskt lyckats och flera trådbebisar har tittat fram sedan vår start sommaren 2006. Så numera innehåller denna sida även frågor som vilken barnvagn som rullar bäst i stadsmiljö och hur i helsike man får ungen att sova på nätterna!

Välkomna in alla gamla veteraner men även ni som är nya. Bered er på många inlägg och mycket skratt och gråt!

• Svar på tråden Barnkarusellen
  • Lapinette

Telis - det måste jag testa! Har redan idag säkert nyst 15 ggr. Funkar det bara om man trycker på höger hand, inte tvärtom?

• Lapinette

Denna gång ska jag ju "bara" nedrelgeras i två veckor så det är ju extra viktigt att sprayen faktiskt kommer ned i strupen.

• Lapinette

Sorry tjejer, mycker sprutproblematik här på tråden idag!

• Telemarkgrrl

Jag vet inte, jag har aldrig vågat prova med "fel" hand.

• Nattson

Tinga ja precis så sa min mamma också. och tyckte att jag skulle försöka att inte oroa mig så mycket eller känna efter så mycket. Men det är ju lättare sagt än gjort. Det vet vi alla.

Men vet ni, idag har jag fullkomligen exploderat här på jobbet! Jag hoppas så att Mini får sin pappas humör och inte mitt. En kollega som försöker packa på mig hennes jobb och när jag sen går igenom hennes papper så hittar jag det hon hävdar att jag tappat bort! *suck* Ibland önskar jag mig en boxar säck här på jobbet!

En annan sak också helt OT: Dom som inte är svenskar och jobbar här har lite andra toalett vanor än vi vilket resulterar i att vi ibland möts av "rester" i toaletten när vi går dit. Trots lapp både på engelska och svenska så spolas det inte! Vad är det för fel om man inte spolar?? Det är så ohygeniskt att komma till en skitig toalett. Inte bara toaletten utan även handfatet kan vara ner skitet... Helt ärligt! Kan man inte försöka torka efter sig??

Nu ska jag ta itu med att sätta tillbaka pengar på en passagerares kort och försöka jobba lite...

• Tinga

Telis & Lappis - mitt knep för att stoppa en nysning är trycka hårt med ett finger precis under näsan, mitt ovanför överläppen, i den lilla "skåran" som är där. Funkar jättebra på mig, men det kanske är som med Telis, att det är för att jag tror på det.

• Mrs  B

Hej Tinga!
    Idag får du se upp för maken min är på ditt jobb hela dagen och spanar.

• Tinga

Mrs B - där ser man! Smyger han runt här som en annan paparazzi, med en rejäl kamera runt halsen?

• Telemarkgrrl
    Nattson skrev 2008-02-13 14:07:53 följande:
    En annan sak också helt OT: Dom som inte är svenskar och jobbar här har lite andra toalett vanor än vi vilket resulterar i att vi ibland möts av "rester" i toaletten när vi går dit. Trots lapp både på engelska och svenska så spolas det inte! Vad är det för fel om man inte spolar?? Det är så ohygeniskt att komma till en skitig toalett. Inte bara toaletten utan även handfatet kan vara ner skitet... Helt ärligt! Kan man inte försöka torka efter sig??
    Åh, hjälp, jag som trodde att vi hade toalettproblem här! Men här brukar åtminstone handfaten vara okej.

På tal om hygien, jag var ju ute och åt med ett gäng igår, varav några inte var svenskar (Lappis vet vilken nationalitet jag talar om ). När servitrisen frågade om vi ville ha dessert så sa en av ickesvenskarna, tillika högsta chef, utan att fråga oss andra typ "ta in lite olika så delar vi". Vi fick alla våra egna små tallrikar och dessertskedar och lyfte över lite till våra egna tallrikar men han satt och åt direkt från faten med sin egen sked. Urrk.
  • Nattson

Telis, det där med maten är lika här. Beställer vi mat här måste vi vara noga med att säga att vi vill beställa till var och en. Annars måste vi dela och det är då ett fat och egna skedar som gäller... HU

Svar på tråden Barnkarusellen